Vicces, hogy amikor lottóötösről van szó, az emberek rögtön hogy lefitymálják a kétszázmilliós nyereményt.
Pedig azért félretéve a jaj hát nagyon sok embernek nem telik kenyérre
gondolatot, egy közepesen jól menő személynek, akinek nincsenek kenyérgondjai de nem jár hetes BMW-vel (vegyünk például engem) kétszázmillió forint teljesen jó. Kifejtem.
Tíz millió forint körüli nyeremény
Vennék valami kis, másfél szobás lakást és megpróbálnám berendezni. Ennyi. Ez már elég nagy löket a kezdetnek, én (és ez talán magyar szokásnak nevezhető) ahhoz vagyok szokva hogy saját lakásban-házban élek, nem pedig béreltben. Van albérlet, én is tudom, de eközben van otthon egy ház, ami a családé, nincs rajta hitel és így tovább. Ez számomra fontos.
200 millió forint körüli nyeremény
Én ekkora összegből maximum harmincmillió nagyságban vásárolnék a belvárosban egy lakást és legfeljebb tízmillióért berendezném. Emellett vidéken (Szeged, Szárliget és környéke vagy hasonló) vásárolnék egy kertes házat, medencével meg ami kell, berendezném maximum ötvenmillió forint értékben. Nem kell kacsalábon forgó kastélyra gondolni, de akkor már kiváló konyhabútor, kiváló gépek, drága számítógépek, nagyképernyős tévék és hasonlók. Szépen ízlésesen. Ez ha minden igaz kilencvenmillió forint, a maradék tízből lízingre vásárolnék egy autót, nem tudom milyet, talán Hondát (biztosan Hondát). A tízmillió be a bankba. A másik százmillióból vállalkoznék. Nem tudom mit, körül néznék mit éri meg, lehet nyitnék egy McDonald’s gyorséttermet vagy bármi hasonló.
Úgy igyekezném intézni a dolgokat, hogy ha bukom a bizniszt, a maradék tízmilla és a házak ne vesszenek. Legrosszabb esetben is így van két házam. Szép új világ.
2 milliárd forint körüli nyeremény
Érdekesebb szituáció, sokkal. Az előző pont nem változna, viszont biztosan vennék még két-három házat szerte az országban és talán külföldön is: Olaszországban mindenképpen. Menjen el mondjuk minderre kétszázmillió forint, hasra ütés szerűen. Százötvenmillió forintot hirtelen nagysággal felélnék. Beutaznám a világot, olyan éttermekben ennék, ahol egyébként ha telne rá akkor sem és így tovább. A maradék pénzből komolyabban átgondolnám a vállalkozást: megnézném mibe éri meg beruházni és beruháznék. Éttermek, kocsmák és bármi más, amiben lehet pénz. Vagy akár saját ötletek tömkelege is, megtehetném. A másik egymilliárdot négy részletben négy különböző nem magyarországi bankokban helyezném el lekötve: Svájc, San Marino és társai. Lehet, hogy csak négyszer kétszázmilliót, a maradék kétszázmillióból pedig aranyat és kötvényeket vagy hosszútávon is megtérülő értékeket.
Ha ezeknél többet nyernék, valószínűleg többet élnék fel és többet tennék félre.
Jaj, hát én a rokonod vagyok!
Ismerem a rokonságomat, akik eddig nem kerestek, azokat ezután sem tűrném meg magam körül, újakkal egyáltalán nem foglalkoznék. Nem vágnék fel, nem járnék testőrökkel és hasonló, de biztosan nem nézném a vásárolt ruhák árát és így tovább.
Apu, segíts!
Olvastam múltkor egy lottózóban, hogy a nagyobb nyereményt bezsebelők 90%-a pillanatok alatt feléli a pénzt, mert nem gondolja át logikusan mire költhetné. Ráadásul a Szerencsejáték Zrt. az ilyen nyerteseknek ingyenes ügyvédi és pénzügyi tanácsadást biztosít, de tíz nyertesből egy sem vette eddig igénybe.
Te mire költenéd a kisebb-nagyobb lottónyereményt?
Toooofi
2009. október 14. — 23:08:41
Kb. ugyanez lenne a felállás a 2 mrd-ból, csak én inkább a saját “szakmámhoz” kötődő vállalkozásokba fektetnék, konkrétan szállodát nyitnék, na nem itthon…
Bejárnám a világot, segíteném a már működő állatmenhelyeket, nyitnék is ott, ahol szükség van rá, stb.
Szép álmok…:(
maniakus
2009. október 14. — 23:30:20
Elmennék Norvégiába fázni.
Mainframe
2009. október 14. — 23:34:43
Egyik régi nagy ötletemet muszáj vagyok megosztani, ugyanis én egy panelházat (nem feltétlenül 10 emeletest, sőt sokkal inkább kisebbet, esetleg téglát) vennék belőle, illetve ennek összes lakását. Ha megnézitek, árban jóval alatta van egy azonos méretű, újonnan épített kertes háznak, cserébe könnyebben kezelhető, izgalmasabb lehetőségeket rejt, stb. 2 milliárd esetén már egy hasonló házsorban gondolkoznék, ezt körbe is lehetne keríteni ha addig nem volt, és az udvarral is ötletelni.
Egyébként nem hiszem hogy nagyon megváltoztatnám az életvitelemet a rengeteg pénz hatására, nyilván csinálnék olyan dolgokat amit addig nem engedhettem meg, de se vég nélküli utazgatást, se ugrásszerű életminőségjavítást nem akarnék. Vennék egy normális, itthoni utakra való autót, elutaznék egy-két helyre gondolom, de kb. ennyi. (Meg a házas móka.) A pénz tetemes részét befektetném (teljesen egyértelműen külföldön) különböző dolgokba, ebből úgy 80-90%-ot valami atombiztosba. Beiratkoznék valami olyan egyetemre ami kedvem szerinti, utána azt (és annyit) dolgoznám amit szeretnék, és a megalapozott jövőm biztos tudatában élnék a pénzem kamataiból (sőt igazából még az ükunokáim is ugyanezt tennék, és adnák a hálát hogy nem vettem arany Veyront). Hát így.
v150r
2009. október 14. — 23:35:42
inkább bele se megyek, mert csak fájdul a szívem tovább 😀
v150r
2009. október 14. — 23:37:40
na, ez egy szép magyar mondat volt.
Aurus
2009. október 14. — 23:44:08
A bejegyzések mellett oktatásra. Kerüljön sokba, tanuljak a legjobb helyen a legjobbaktól. Szendvedjek, de kapjam kézbe a tudást.
rivera
2009. október 14. — 23:53:30
vennék belől atombombát
Csabi
2009. október 15. — 01:53:29
megvenném a Schönherz kollégiumot…
Sura
2009. október 15. — 01:55:50
Nem írtam le és nem is fogom, hogy mire költeném, mert nincs. De ha ne adj’ isten mégis.
10Mill vagy alatta. Győri élet rendbe tétele. Ne egy “lyukban” kelljen már aludni (persze igaziból azért jó az), de egy rendes lakás jobb lenne.
10-200Mill között. Mindenképpen 10-15% egy szimpatikus jótékonysági célra. Amúgy az előző pontban felsoroltak, esetleg egy autó és mindenképpen egy bicikli. A többi háromnegyede lekötve, utazás, barátokkal evés-ivás meghívásos alapon.
200Mill és bármilyen milliárdos összeg között: 1Mrd forintig az előző, azzal együtt, hogy Budafokon a mostani környéken egy szolid családi ház, konyhakerttel, szép tágas konyhával, kényelmes ággyal. Utazás, távoli helyek és emberek és szakmai tapasztalatok megismerése megszerzése. Saját lakás Győrött Befektetés 100 milliós tételben, és tehetség gondozás (akár tudományos, akár művészi stb). Minden egész milliárd fölötti összeg egy bankszámlára a szüleimnek, biztosan okosan osztanák be. Minden el nem költött forint szórakozás, szórakoztatás, lehetőségek megvalósítás.
Nini mégis leírtam :O
alex
2009. október 15. — 08:45:06
1. Nem aggódnék többet amiatt, hogy megtudom-e még a költségtérítéses évek alatt csinálni az Elektromágneses Terek című kedves kis tárgyat, hanem tanulnék értelmes dolgokat a suliban.
2. Meglenne ez a lakásvásárlás-nagyrészétfélretevés-amaradékotelverés, pontosabban még át kell gondolni.
3. Nem vagyok gazdag, valszeg a magyar átlagnál csak éppenhogy vagyok jobban eleresztve, de már így is minden nap eszembe jut munkába/suliba menet, hogy mekkora szopás lehet csövesnek lenni. Úgyhogy keresnék egy darab szimpatikus csövest (a megkeresése és kiválasztása persze felvet kérdéseket) és rendbe raknám az életét: lakást vennék neki, ha nincs, akkor valami szakmát taníttatnék neki és valami munkát is biztos keresnék neki. Valahogy én ezt sokkal helyénvalóbbnak érzem, mint levest osztogatni.
sHelf
2009. október 15. — 09:47:14
[re=6056808]alex[/re]: ez nagyon érdekes, a csöves-rendberakás nekem is régóta jár a fejemben, mint meggazdagodás utáni jótétemény. Nem szoktam koldulóknak pénzt adni, szinte soha, de ha igazán lenne miből akkor úgy fél évente egyszer kiválasztanék egy szimpatikus versenyzőt. Elviszem a neki vásárolt szolid, de menő lakásba (pl 13. kerület, új lakás, 50 nm berendezve, nettel, lapostévével, stb). Kap egy új Swiftet is, ami ott áll a garázsban. Elmagyaráznom hogy hogyan is működik ez: nincs régi haver, nincs pia, különben csókolom. Erre akár valami speckó szerződést is kötök vele.
Aztán másnap megfürödve, megborotválkozva, kialudva, bereggelizve kap laptopot, telefont, néhány váltás ruhát, két öltönyt. Igény szerint hívok fodrászt. Megtanítom neki a kütyüket, aztán megyünk munkát keresni, vagy egyszerűen csak felveszem az akkor már működő szuperjó cégemhez portásnak vagy ilyesmi.
A tanítás-kikúrálás persze egy napnál lehet hogy hosszabb lenne, pl egy hét. Úgy gondolom, hogy ezzel lehetne igazán jót tenni, és valóban nem a levesosztással. Személyes figyelem, személyes jócselekedet, valódi segítség felkínálása, tehát így tényleg talpra lehet állni. Persze nyilván a levesosztásra is szükség van, nem kaphat mindenki lakást plazmatévével. De ha én gazdag lennék, akkor a pénzem egy részéből tuti hogy költenék ilyesmire.
alex
2009. október 15. — 10:06:42
[re=6056810]sHelf[/re]: ezt pontosan így tenném én is, mármint a részletekre gondolok. Ezt meg kellene lépni a lelkiismeretem és a többi emberben a rólam kialakult/kialakuló kép miatt is.
alex
2009. október 15. — 10:10:03
[re=6056811]alex[/re]: kialakult/kialakuló: természetesen nem arra kell gondolni, hogy most beleesek az újgazdag pöcs kategóriába :), elsőre pedig így hangzik, hanem hogy az eddigi képet ne rontsa el a sok $$$
Max Logan
2009. október 15. — 12:14:34
Most olyat mondok, ami azt hiszem elég egyedülálló. Ha én nyertem volna meg a 2,2 milliárdot, akkor 1,5 milliárdból sok-sok beruházást csináltam volna a városomban és a környékén — és természetesen elég hamar nyilvánosságra hoztam volna egy honlap keretében, hogy mit fogok csinálni és részletesen beszámolnék az összes beruházásról.
Nagy a munkanélküliség, innen mindenki menekül ‘pest-re (vagy nagyobb városokba) így vannak lehetőségek, ha van miből. Az 1,5 milliárd elég pénz ahhoz, hogy nagyobb banki kölcsönt lehessen felvenni, valamint állami és EU-s pályázatokhoz kellő önerő lenne. A 1,5 milliárdot ilyen módon többszörözni lehetne, amiből már lehet építkezni elég rendesen.
Azaz jól átgondolt több éves terv keretében elkezdeném felvriágoztatni a környet — kialakítanék egy közel önfenntartó kistérséget. Több olyan vállakozást csinálnék, amihez cégvezetőket képeznék ki megfelelő szakemberek segítségével. A vállakozást ingyen kapnák és x év után, ha kellő odaadással és nyereségesen csinálják, akkor x% részesedést kapnának belőlve vagy egy az egyben megkapnák, azzal a kikötéssel, hogy a tiszta nyereség x%-át be kell adni egy általam létrehozott alapítványak, ami az előzőek alapján újra szétosztaná a pénzt.
Az ilyen vállakozások elsődleges céljan nem a mértéktelen profitermelés lenne, hanem egy virágzó kistérség megalapozása, valamint elsődlegesen munkahelyek teremtése, az térség életszínvonalának javítása.
Aztán jelentősebb összegeket fordítanék szociális és egyéb, a város számára fontos és hasznos dolgokra.
500 millióból vállalkoznék és befektetnék. A maradék 200 millióból pedig felépítenék egy családi rezidenciát. Nem kell semmi komolyra gondolni, csak egy nagyobbacska házegyüttes, ahol 2-3 generáció együtt tud élni. Persze vennék autót is és vennék high-tech cuccokat, de ezeket nem vinném túlzásba, nem ettől lenne f@sza az életem.
Kokan
2009. október 15. — 12:55:27
Biztosan butaságnak fogja tartani a legtöbb ember, de én személy szerint nem szeretnék ennyi pénzt nyerni ( Egyrészt ezért sem játszom szinte soha szerencsejátékot, másrészt meg ugye a valószínűségszámítás … ).
Nem azért mert annyira rossz lenne, hanem akkora nyomás nehezedne rám a környezetem és az elveim miatt, amit inkább elkerülnék ( Garantált dilidokihoz járás! ).
Inkább szeretnék megkeresni egy havi fix összeget, amiből meg tud élni az ember és családja.
Marcell
2009. október 15. — 16:05:45
Nosza 😀
10 millió: ebbe valóban “csak” egy saját lakás fér bele.
200 millió: ez az izgalmas és még reális téma. Nem vagyok autóőrült (ha meglátok egy sportkocsit, kb sz*rok rá :D), de biztos vennék egy szép autót, pl egy Lexust vagy Audit. Nem sportosat, hanem “limuzin” kategóriásat, egy ilyen kb 15-25M. Vennék egy házat valahol Budapest környékén (pl Szentendre) + berendezném, össz mondjuk 100M-ért. A maradék 75M-ból vennék balatoni nyaralót + pesti lakásokat. Később ez a gyerekeknek jó indulótőke lesz, addig pedig kiadnám albérletként, ami hozná a pénzt. Tegyük hozzá, azért egy karibi-hajóút olyan naaaaagy óceánjárón még biztos benne lenne.. 😉 mondjuk 5M-ért.
Sok milliárd: ugyanaz, mint az előző, csak a végén mondjuk 2x annyi lakást vennék (és akkor nem kell óvszerre költeni :D) biztosítéknak. Érdekes, hogy többekben felmerült a hajléktalan-rehabilitáló program, én pont ugyanezt tenném, csak máshogy. Vállalkozásokat indítanék (olyat ami megy, szálloda/étterem) és azt tölteném fel hajléktalan munkaerővel. Nem próbálnám taníttatni meg győzködni arról hogy ez neki majd 5 év múlva milyen jó lesz, hanem alkalmaznám mint személyzetet. Nyilván nem pincérkisasszonynak (“a kirakatba”), de biztos megélhetést (= nem minimálbér) biztosítanék nekik hosszú távon, ami átformálná a gondolkodásukat. Mindenféle alapítványoknak nem adnék pénzt, mert ismerve a hozzáállást, csak szétfolyna a pénz, “közvetlen” fektetném emberekbe.
Nyitnék egy szórakozóhelyet, olyat, ahol nem szűk a tánctér, nem ragad a padló és nincs tele bebombázott suttyókkal. Ilyen “klubkártyás” beléptetés lenne, csak okosan megoldva, új belépő ismerettségi alapon jöhet vállalva a felelőséget érte.
(Érdekesség: én voltam ilyen “klubnak” a tagja és kicsiben (x=50..100) nagyon jól működött! Szűrt társaság volt, a jobb fajtából – ezt próbálnám csinálni nagyban.)
A zene átmeneti lenne a társastánc és a klubzene között: olyan, amire jól lehet táncolni – latin, jive – de olyan számokat választva, amit azok is ismernek, akik nem járnak külön tánciskolába, mert sokakat az rémiszt el ettől a “stílustól”, hogy a buli átcsap monoton rétegzenébe. Igény amúgy úgy látom van rá, nem is kicsi.. azon is gondolkoztunk, hogy megpróbáljuk még idén kicsiben (hallgass.hu révén).
[re=6056808]alex[/re]: ..és akkor most vissza az EMT-hez. 😀
mancs
2009. október 15. — 17:23:17
Szárliget mellett jól döntenél abban biztos vagyok. Jó közel lennél. Nem kellene állandóan a telefonon lógni. 🙂 Nade amíg nem nyered meg az ötöst, addig marad az ábrándozás. Egyáltalán lottózol? Nem kellene? Gondolkodjatok rajta. Üdv::)))))))))))))))
Dagenham
2009. október 15. — 18:16:33
A hivatkozott írás hozzászólásai között valaki már megmondta a frankót:
“Én egy árverésen leütnék valami nagyon drága bort, majd a sok sznob szeme láttára meginnám fröccsnek.”
Azt hiszem, ez nem maradna ki nekem sem :).
balu
2009. október 15. — 18:31:04
[re=6056823]Dagenham[/re]: Így lennétek igazi újgazdag tuskók.
ZsuKov
2009. október 15. — 18:36:09
szerintem marhára nem lehet ezt így előre megmondani. senki nem tudja, hogy mennyire kattan be az ember ettől. 2.2 milliárd nagyon nagy kísértés.
Dagenham
2009. október 15. — 18:45:16
balu: szerintem félreértettél, nem újgazdag tuskó akarok lenni, abból van már éppen elég, csak görbe tükröt tartanék nagyon szívesen azok elé, akiknek erre szükségük van.
Max Logan
2009. október 15. — 19:21:29
[re=6056826]ZsuKov[/re]: A főnök lánya az kísértés. 2,2 milliárd az CSAK pénz. Eszköz, nem pedig érték. Ha han eszed és legfőképpen szíved, akkor nem b@szod el a semmibe. Persze azt is lehet, nézd csak meg a köcsök amerikai celeb-eket, de ennek semmi értelme …
Max Logan
2009. október 15. — 19:22:36
Off: bocs az elgépelésekért …
Lev
2009. október 15. — 19:30:43
elégetném a geczibe az egészet
ZsuKov
2009. október 15. — 20:36:38
[re=6056828]Max Logan[/re]: naiv vagy.
Max Logan
2009. október 15. — 20:42:30
[re=6056831]ZsuKov[/re]: vagy csak józanul állok az élethez és a pénzhez. De nem tagadom, sok esetben naív vagyok.
Mefi
2009. október 15. — 22:52:27
[re=6056796]Toooofi[/re]: ja, adakozni én is adakoznék talán, állatmenhellyel pont.
[re=6056798]Mainframe[/re]: én egy panelt berendeznék buliháznak, minden emeleten más-más stílussal. 🙂
[re=6056799]v150r[/re]: értjük-értjük. 😀
[re=6056802]rivera[/re]: hányat?
[re=6056805]Sura[/re]: vennék vonatot is. 😀
[re=6056808]alex[/re]: harmadik ponttal teljesen egyetértek. Nekem sem megy olyan túlzottan jól, de azért néha szar látni, hogy eszem reggel a túróstáskát, más meg zsömlére koldul. Demagógia, tudom.
[re=6056810]sHelf[/re]: az a baj, hogy ez nem ilyen egyszerű szerintem. Többségük nem véletlen kerül oda, ahol van. Hiába adnád meg neki a jólét lehetőségét, nem feltétlenül tudna vele mit kezdeni.
[re=6056816]Max Logan[/re]: vállalkozni egyáltalán nem rossz ötlet, pláne ilyen lokálpatrióta megközelítésben, én viszont többet tennék félre vésztartaléknak.
[re=6056817]Kokan[/re]: ez is érthető. Más dolog elképzelni meg leírni, és megint más, mikor tényleg belecsöppen az ember.
ZsuKov
2009. október 15. — 23:05:00
[re=6056832]Max Logan[/re]: nem hiszem, hogy képes vagy megjósolni 2 milliárd huf hatását az elmédre
Mainframe
2009. október 16. — 00:58:42
[re=6056834]Mefi[/re]: Nofene. Morrisons 3? 😀 😛
Megmondom őszintén engem meglep ez a nagy jótékonykodás, nekem ilyesmi meg sem fordult a fejemben. Szarembervagyok.
Főleg ezek az “egy csövest kiemelünk” típusúak emészthetetlenek nekem. Aztán miért? Ki ő nekem? Ő megtenné fordított esetben? Miért őt, és miért nem a mellette lévőt? Miért csak egyet, miért nem ötöt? …és még napestig folytathatnám.
Max Logan
2009. október 16. — 19:44:12
[re=6056836]ZsuKov[/re]: Ez nem jósolás kérdése, csak az ember személyiségén múlik a dolog.
2,2 milliárd forint számomra semmivel sem jelent többet, mint mondjuk 200e Ft. A kicsit is megbecsülöm, a nagyot meg még inkább. A különbség annyi, hogy 2,2 milliárdból jelentősen több ötletemet tudom megvalósítani, több embernek tudok segíteni.
Más az emberek értékrendje. Nekem nem okozna különösebb örömöt, hogy bemehetek egy f@sza étterembe és tízezreket költök egy kajára és mondjuk jó borokra. Nem mondom, néha egy-egy jobb kubai szivarra kiadnék egy kis pénzt, de csak azért mert megtehetem, nem fogok egy anyagias f@sz lenni – nem úgy a drága celebek, hányok attól ami a ma megy a világban.
Nem vennék meg drága dolgokat, mert nem akarom megtoldani ilyen sznob dolgokkal a f@rkamat. Ha van nagyobb anyagi keretem, akkor elkezdem megvalósítani az ötleteimet (mert az van nem is kevés) és másoknak segítek (mert ugye az életben a legnemesebb dolog a mások szolgálata).
Én nem látom értelmét annak a pénzszórásnak és külsőségeknek, ami a mai világban megy. Inkább beülök az autómba, elmegyek egy szép helyre, szívok egy kis friss levegőt és kizárom az életemből a sok szarságot, ami a médiából folyik.
Sokat lehetne erről beszélgetni. Majd egyszer talán te is eljutsz oda az életedben, amikor járössz, hogy mi az életed igazi értelme, mi tesz téged boldoggá (de ehhez kellenek az évek és bizonyos megélt pillanatok, amikor úgy igazán elgondolkodsz az életről). Annak pedig sok oka van, hogy miért gondolkodom úgy, ahogyan, de ez csak rám tartozik.
Mefi
2009. október 16. — 20:01:56
[re=6056839]Mainframe[/re]: vagy Instant 2. 😀 Jótékonykodást inkább olyanokra fordítanám, mint például kutatások, rák, AIDS és társai.
Max Logan
2009. október 16. — 20:45:43
[re=6056845]Mefi[/re]: Hja, az ilyen dolgokat ki is felejtettem. És akkor mindjárt látszik is, hogy értelmesen elköltve egy-két milliárd az valójában semmi.*
Bár én úgy képzelem el, hogy ha lenne lehetőségem az említett fejlesztések kivitelezésére, akkor a bevételek jelentős részét hasonló dolgokra visszaforgatnám. Mert sajnos elég kevés pénzt költenek kutatás-fejlesztésre azok, akiknek lenne miből.
(* 100 ember foglalkoztatása 1 évre vetítve, kb. 100e nettó havi fizetéssel nagyságrendileg 250 millió Ft. És akkor az alkalmazó cég(ek) alapításáról, építkezésekről, egyéb állandó jellegű kiadásokról (ergó vállalkozás beindítás, üzemeltetés) még nem is beszéltünk csak a bérről, annak munkáltatói vonzataival. Egyből szevasz 0,25 milliárd Ft).
edasdsad
2013. július 27. — 16:34:43
200 millió forint körüli nyeremény:
20 milliót adományoznák!
Nyitnák egy 5 csillagos hotelt.
Nyitnák egy szerverhostingot 2 millió forint értékben!
(1,5 millióbol vannék 3-4 erős gépet 32 gb rammal és a többi fél milliót 500mb/s sebességes netre tenném, jó weboldal jó webadmin 😀
Jó munkatársak)
A többit meg kitalálom XD