Még csak ma van március 14-e, egy nap még, és mindenki felveheti a kokárdát. De ne félj, én már két napja láttam azokat az embereket, akiket a mai trendeknek megfelelően én csak turbókokárdás néven emlegetek. Merthogy ők azok, akiknek szerintem halvány lila gőzük nincsen arról, miért is kellene kokárdát viselni (hámer’ Petőfi, érted), de azért viselnek, jó nagyot, és már napokkal előtte, sőt: napokkal utána is, hogy lássa mindenki, hogy ő magyar, ekkora betűkkel: MAGYAR, csak épp minek.
Nem mondom, én is felrakom, 15-én, nem előbb, nem utóbb. Mint ahogyan március hatodikán sem állítok karácsonyfát a nappaliba, és lepem meg a családot ajándékokkal. Szerintem ezeknek az embereknek van egy kifejezetten erre a célra tartott kabátjuk a szekrény mélyén, amire rá van gyógyítva a kokárda. Ezt a kabátot minden évben előveszik, és feszítve viselik, hogy tudod hát, március van, kell az.
A másik véglet aki pedig egyáltalán nem visel kokárdát. Megteheti, oké, nem kötelező, meg nekem is volt olyan, hogy elhagytam (rajtam volt, csak eltűnt), de azért olyat, hogy valaki fel legyen háborodva például azon, hogy iskolában kokárdát illenék viselni, kivált ha műsor is van, na az meg csináljon úgy, mint a Titanic. Vagy menjen népszavazni.
sHelf
2008. március 14. — 12:33:36
egyetértek.
nem teljesen fedi a fentieket (egy kicsit azért igen), de ajánlok egy nagyon vicces cikket Reakcióból, Paramagyarok címmel, egy réteg akinek a világnézete azon alapul, hogy lol kategória 😀
Mefi
2008. március 14. — 12:42:24
[re=45335]sHelf[/re]: ez nem hülyeség, a vége is jó:
sHelf
2008. március 14. — 12:47:39
[re=45336]Mefi[/re]: persze, nagyon jó cikk, azért lol, mert vicces. a többi Schwarzwald-klinikes cikk is nagyon jó, másik kedvencem az Überliberósok, ami meg az szdsz hívő agyatlan liberálisokról szól. 🙂
Mefi
2008. március 14. — 13:18:37
[re=45337]sHelf[/re]: most azon gondolkodtam, hogy ismerek-e ilyen turbóliberóst. De szerencsére nem.
Levee
2008. március 14. — 14:22:36
Soviniszta, fasiszta, nacionalista, antiszemita, rasszista mindenki aki fel mer venni egy nemzeti jelképet két nappal hamarabb. Amerikában meg mindenki viselheti a csillagos (és kellően árpád-sávos) amerikai zászlót, akár minden áldott nap, senkit sem zavar. Most komolyan, én ma is felvettem a kokárdát, de nem érzem magam turbómagyarnak. Éppen, hogy rendbe kellene tenni a nemzeti identitást annyira, hogy az utcán lévő embereknek ne legyen ciki felvenni egy kokárdát…
Ez olyan, mint amikor Demszky kijelentette, hogy csak EU-s, budapesti és trikolór zászlókat engednek be holnap a duplakordonnal elzárt Petőfi-szobros megemlékezésre. Árpád-sávval húzás haza, mert azt még az Árpád-házi királyaink is viselték. De ciki.
EmceeMike
2008. március 14. — 16:25:58
[re=45353]Levee[/re]: egyetértek. semmi baj nincs azzal,ha mai nap viseljük szerintem. ne szégyeljük,hogy magyarok vagyunk még ha meg is van az okunk rá.
ZsuKov
2008. március 14. — 16:29:41
[re=45353]Levee[/re]: Egyetértek.
Ha már ilyen szellemes ephiteton ornansot találtál rájuk, akkor talán azokra használd, akik egész évben hordják, nem kéne két napon vitatkozni. Mindenki buta, fogalomnélküli turbómagyar, aki felrakja egy nappal korábban? Ne legyél hülye, kérlek.
hakkni
2008. március 14. — 16:41:27
Mefi, és aki ünnepségre jön/siet? Mert például nálunk tegnap is volt, meg ma is. Akkor mindenki turbokokárdás inkubátorszökevény, vagy csak aki annak látszik.
pitbull
2008. március 14. — 17:53:56
[re=45353]Levee[/re]: a szvasztika is kicsit régebben van használatban, mint azt Hitler hírhedtté tette volna, mégis tiltott önkényuralmi jelképnek tartják elég sok országban. Az Árpád-sávval minden rendben volna, ha nem használnák olyan dolgok jelképeként, amihez eredetileg semmi köze se volt. És már ha március 15-dikei megemlékezés: Petőfiék lengettek Árpád-sávos zászlót? HA meg már a trikolor be lesz engedve, miért nem akarsz 56-os kivágott lobogóval kivonulni?
ZsuKov
2008. március 14. — 18:43:12
[re=45364]pitbull[/re]: a horogkereszt /= szvasztika, bocs.
nt
2008. március 14. — 19:57:20
[re=45364]pitbull[/re]: és miből gondolod, hogy nem volt egy db. se? Mellesleg egy ezeréves zászlót nem szabad és nem is illendő összkevetni az 56-os zászlóval. utóbbi az az eseményhez kötődik szorosan, előbbi meg nemzeti jelkép, ezért van benne a címerben is. de persze mindenki náci meg nyilas, mert mert
gonoszkiralylany
2008. március 14. — 21:11:45
hű, jó hogy ezt olvastam, megyek is megkeresni a kokárdámat :)) (holnapra)
PAStheLoD
2008. március 15. — 02:39:26
Uh, asszem merülök is izomból.
Szerintem teljesen rendben van, hogy hagyományőrzés és tiszteletadás okán megemlékezünk a nemzeti eseményeinkről, hőseinkről, de ez is olyan dolog, hogy nem a kokárda szív fölé tűzésétől fogja fel (vagy éppen a nem kitűzéstől nem fogja fel) az illető, hogy miről is szól(na) márc. 15.-e.
Ez csak egy jelkép, szimbólum, aminek van egy jelentése. Sajnálatos, hogy az utóbbi időben elég sokan elkezdték más tartalommal is felruházni, használni. Ami fontosabb, az az eszme, a mögöttes tartalom, a szabadságunkért, szuverenitásunkért folytatott harc. Azt kéne “viselni” az év minden napján. Ezért veszélyes a bálványimádat. Mert ez is kezd olyanná válni :/
Mefi
2008. március 15. — 07:56:47
[re=45353]Levee[/re]: félreérted, nem azzal van a baj, hogy fölveszed. Gondolom azért vetted fel, mert az iskolában volt műsor, oda meg kötelező. Az a baj, hogy vannak emberek, akiknek ez valamiféle orgia, hogy hatméteres kokárdákban feszítenek, de pont az a baj, hogy közben fingjuk sincs róla, miért.
[re=45359]ZsuKov[/re]: te ne legyél hülye, azt írtam, hogy már két napja (12-én) felrakta. És állítom, hogy még húsvétig fogok látni az utcán szembejövő kokárdákat. Azt mivel magyarázod? Állítom, hogy ezek többsége azért rakja fel, “nehogy elfelejtse”.
[re=45361]hakkni[/re]: a műsorra ofkorsz felveszed, de egyébként ezt le is írtam, csak ugye mindenki kiragad három mondatot, aztán megy az anyázás…
[re=45366]ZsuKov[/re]: nem, de ha szvasztikával rohangálnál, jópáran csúnyán néznének rád. És a horogkereszt a szvasztikából jött, tehát.
Levee
2008. március 15. — 08:45:58
Aki az Árpád-sávokról hülyeségeket magyaráz, az olvasson utána, s aztán beszéljen: http://levee.nuskull.hu/?p=105.
De azért kiemelném belőle a legfontosabb részt:
“A nyilasok zászlaja nem sávos volt, hanem vörös! Vörös zászlajuk közepére fehér körben fekete nyilaskeresztet helyeztek. Sávok csupán a nyilas uralom alatt használt karszalagon voltak, ám nem önmagukban és nem az Árpád-sávval azonos számban. Íme a leírás és a képek: vörös mezőben, sarkára állított fehér négyzetre helyezett zöld nyilaskereszt, amelynek belsejében fehér H-betű látható. Ezt fogja közre két oldalról kilenc sáv, 5 piros és 4 fehér: Az öt vörös sáv a nyilas mozgalom szándéka szerint megújítandó magyarság öt – egymást feltételező – társadalmi csoportját (a nemzetmegtartó paraszt, a nemzetépítő munkás, a nemzetvezető értelmiség, a nemzetmegtartó nő-gyermek-ifjúság, a nemzetvédő fegyveres erők) jelképezte, amelyek a hungarizmus erkölcsi (kereszténység), szellemi (nacionalizmus) és anyagi (szocializmus) alapjai. A négy fehér sáv jelképezte a magyar nemzetet és a Kárpát-Duna nagyhazát alkotó „népszemélyiségeket” (magyarság, szlovákság, ruszinság, románság, németség, szerbség), amelyeket konnacionalizmus tart össze.”
Ezek után téma lezárva, az Árpád-sávnak semmi köze a nyilas uralomhoz, az egész egy téveszme, egy szándékos csúsztatás, továbbá nevetséges, hogy egy négyhónapnyi, fegyveres hatalomátvétel miatt hirtelen ötven év után kezdtünk el szégyelni egy zászlót? Ugyan már.
[re=45383]Mefi[/re] Alapvetően még igazad is volna Mefi, mert mi oka lenne valakinek folyton hordani. De ha belegondolsz igazából a hazaszeretetben túltengő emberek (és ez nem baj, sőt, ezt kéne éreznie mindenkinek) már csak dacból is felveszik, mert úgy érzik. És látod, ez egy szabad ország, egyelőre még nem büntetik, de azt már gáznak tartom, hogy ez valaki(k) szerint rossz dolog. Menj el Franciaországba, nézd meg ott mi van. Sőt, nem is kell messzebb menni, Bécsben mindenütt osztrák jelképeket fogsz látni, tiszta sovinizmus, fasizmus, etc. ami ott fogad.
Mefi
2008. március 15. — 09:04:35
[re=45385]Levee[/re]: tényleg nem azzal van a bajom, hogy felveszi. Például az ITALY meg BRAZIL feliratú pólók helyett szívesebben látnám a trikolor HUNGARY feliratú pólót. Az a bajom, hogy nagyon sokan nem a hazaszeretet miatt veszik fel. Ezt nem tudhatom persze ránézésre, de volt nem egy, nem két eset, amikor ez bebizonyosodott.
Valamint ha minden nap rajta lenne, akkor 15-én nem lenne értelme. Ez nagyjából olyan, mintha mindennap hordanád az ünneplő zakódat: ha ünnep lenne, értelmét vesztene.
Egy összetűzött piros-fehér-zöld szalag például teljesen jó lenne egész évben (ha nem vernének meg a cigányok, hogy hungarista vagy), de konkrétan a kokárda, ami például a logóban is látható, legyen a 15-én viselendő.
Hasonlóképpen zavar még – engem legalábbis – az október 23-a ünnepnek nevezése. Mi ünnepelni való van abban? Megemlékezés, inkább.
moikboy
2008. március 15. — 10:07:18
Hatalmasnagy lúzerek vagytok. Március 15. nem a _megemlékezésről_ szól hanem az ünneplésről, az örömről meg a piálásról. 48-ban nem volt tömegbelövés meg orosz tankok, mégis mi a faszomról akartok _megemlékezni_? Ha rajtatok múlna még mindig a pilvaxban ülnétek és azon tanakodnátok, hogy “no vajon vegyünk kokárdát vagy se??” Mégegyszer mondom, március 15 nem a koszorúzásról meg a zászlófelvonásról kellene, hogy szóljon. Tűzijáték, nagy bulik, utcai felvonulás – ilyen a forradalom. Majd október 6-án lehet mélymagyarkodni meg busongani, hogy már megin fogyamagyar.
Mefi
2008. március 15. — 10:13:44
[re=45388]moikboy[/re]: neked minden a piálásról és partizásról szól, de nem is ez a baj, hanem hogy te akkora gyökér vagy moikboy, hogy az már nekem fáj. Megfogadtam, hogy nem reagálok az idióta hozzászólásaidra, de ezt már nem tudom figyelmen kívül hagyni. Egyrészt azt a buzi UTF-8-as karaktert rég kivehetted volna a nevedből, mert ha eljutott volna a tudatodig, nem vagy már letiltva. Másrészt én az október 23-a ünnepnek nevezéséről beszéltem, te beképzelt gyökér.
Mégegyszer utoljára megkérlek, húzz innen a büdös francba, olvassál más blogot, menjél piálni, kefélj a diszkó előtt, és töröld ki abból az okos fejedből, hogy valaha is ismertél Mefi nevű embert, vagy mefiblog nevű oldalt.
hakkni
2008. március 15. — 10:15:57
[re=45383]Mefi[/re]: Nem kérlek, nem írtad, csak ezt:
Még csak ma van március 14-e, egy nap még, és mindenki felveheti a kokárdát.
Dejo, ma már felvehetjuk a kokardat, szupi.
[re=45387]Mefi[/re]: Tudod, forradalom ÉS szabadságharc [okt. 23]. Nem együtt van az, külön kéne lennie. Az lényegtelen hogy minden ünnepet valami beteges perverzioval élve bukással zárnak le. [Pl. márc 15.-én is többet van szó Pákozdról, a tavaszi hadjáratról, de főleg Világosról]
[re=45364]pitbull[/re]: Akkor mit lengettek? ugyanis:
1848-as áprilisi törvények XXI. törvénycikkében: “1. A’ nemzeti szín és ország czímere ősi jogaiba visszaállíttatik. 2. Ennélfogva a’ háromszínű rózsa polgári jel képen ujra felvétetvén, egyszersmind megállapíttatik, hogy minden nyilvános ünnepek alkalmával és minden magyar hajókon a’ nemzeti lobogó és ország czímere használtassék.”
http://www.zetna.org.yu/zek/folyoiratok/76/tompos.html
Mefi
2008. március 15. — 10:24:08
[re=45392]hakkni[/re]: kérlek, ezt is írtam:
Egyébként nem tudom, ez mostanában általános, hogy jól kiforgatunk minden mondatot? Meg a szokásos, ami mindig: ha nem értesz egyet, más a véleményed: hülye vagy.moikboy
2008. március 15. — 10:46:10
Neked valami súlyos önértékelési zavarod van pl. megfigyeltem hogy minden bejegyzésedben előre szabadkozol “[…] érzem hogy megint én leszek lehülyézve […]”
hakkni
2008. március 15. — 10:50:14
[re=45393]Mefi[/re]: Én nem emlitettem hogy hülye vagy. Csak félreérthetően írtál.
Ez például félreérthető. Például akkor amikor az ünnepség 13-án van, akkor az iskolábol kijőve tépjék le egyből a kokárdát, nehogy annak tűnjön?
(Persze tudom hogy nem így gondolod, de félreérthető)
Mellesleg, ne vegyél támadásnak mindent egyből, ha meg elítéled hogy háromsorraválaszolunk, te se tedd.
Mefi
2008. március 15. — 11:18:27
[re=45397]moikboy[/re]: te meg szimplán fasz vagy, ha nem tetszik, mégis olvasod (sőt állítom, hogy kétmásodpercenként frissíted a fídet). Ha te erre izgulsz, nyugodtan.
[re=45398]hakkni[/re]: na igen, csak a félreérthetőség a támadónak tűnő kommentre is igaz ám. :]
moikboy
2008. március 15. — 15:07:41
Állítod-állítod, csak a
faszodatkukidat nem sikerült még felállítani.Mondom hogy valami félrement az agyadban: folyamatos önmarcangolás és kisebbségi komplexus, téveszmék (pl. megfigyelés alatt állsz, folyamatosan frissítem a feeeded stb.) Fordulj neurológushoz! Vizitdíjat sem kérnek mostmár…
Mefi
2008. március 15. — 19:15:36
[re=45422]moikboy[/re]: száni vagy. A többi kommented innentől törölve lesz, jelzem.
pitbull
2008. március 16. — 13:07:33
[re=45392]hakkni[/re]: kösz az infot
panna
2008. március 16. — 16:55:23
Leeve: “igazából a hazaszeretetben túltengő emberek (és ez nem baj, sőt, ezt kéne éreznie mindenkinek)” – Ejj, ne már 🙂
Én bevallom, hogy nem tettem fel a kokárdát. Pontosan azért, mert úgy érzem, hogy már nem a megemlékezés, a tisztelet jelképe, hanem valamiféle eszköz, erőszakos, politikai “idetartozol”-ként ránt valahová, ahová én nem akarok menni. Senkit nem nézek le, aki kiteszi, nem is zavar, amximum megmosolygom a turbómagyarokat (nem a kokárdából látszik az…), de nekem eszembe jut kokárda nélkül is. Utálom az olyan ünnepeket, amik egy konkrét érzés fültövön csípésére specializálódtak. Anyák napján szeresd anyádat, valentinnapon vegyél csokit és virágot, halottak napján menj ki sírni a temetőbe – március 15-én meg legyél büszke magyar.