Ma sétálgattunk a Deák téren, és láttam hogy egy hatalmas csapvíz-népszerűsítő kamion állt ott. Már zárva volt, így a teljes műsort nem láttam, de igen, a csapvíz tényleg népszerűsítendő.
Nem értem például azokat akik szénsavmentes ásványvizet vesznek, több száz forintokért (sic!), miközben a csapból a legtöbb helyen kitűnő minőségű víz folyik. Tudom hogy mindenki vitatkozik ezen, hogy most mennyire minőségi az a víz – én évek óta iszom, sose volt bajom.
Nem is tudom már, hogy hol olvastam, de a víz kicsit olyan mint a villanyszámla: nem a termékért fizetsz, hanem a brandért és a logisztikáért.
Régen természetes volt, hogy az emberek csapvizet ittak, mióta meg színes-szagos csomagolásban jön a szénsavmentes víz, egy étteremben négyszáz forintért fél litere, azóta snassz kérni egy kancsó vizet.
Szóval: a csapvíz jó.
A belvárosban és környékén sétálgatni a nyári melegben esténként pedig még jobb.
Balázs
2011. július 13. — 23:14:52
mondjuk ha sétálsz a városban, akkor egyszerűbb venni százér egy ilyen sznob szar ásványvizet, mint keresni egy csapot.
kdani
2011. július 13. — 23:40:40
Én kb. fél évvel ezelőttig kizárólag csapvizet ittam(tisztítottat), és finom volt, bajom sem volt tőle. Viszont már akkor sem lehetett tisztítatlanul meginni, mert ha túl klóros, attól viszket a bőröm. Fél éve azonban olyan mértékben leromlott a víz minősége itt, hogy már tisztítottan sem lehet meginni. (Csíp!)
Azóta ásványvizet vagyok kénytelen inni.
Athos
2011. július 13. — 23:42:33
A koliban gyakran sargas szinu volt a csapviz, nehol Budapesten pedig kifejezetten budos (nem ilyen jo az orrom, hanem mondjuk erezhetove valik a szaga, ha nagyobb mennyiseget engedsz belole egy edenybe/vodorbe/akarmibe). Lehet, hogy ilyen-olyan mertekben lokalis problemak ezek, ettol en meg uveges vizet iszom inkabb. Szoval hiaba jo a viz, ami a szolgaltatotol elindul, ha undoritova valik, mire hozzam eler. En bizony neha megveszem a bubimentes vizet is, bar altalaban egybubisat szoktam venni. Amikor videkrol fel evett a fene a fovarosba tanulni, meg en is csapviz parti voltam, aztan a rossz tapasztalatok valtoztattak meg a velemenyem.
uvegpiramis
2011. július 14. — 00:49:54
Sajnos a budapesti víz minősége borzalmas. Lehet, hogy tiszta és hideg, meg édes és bugyit nedvesítően csordogál végig a torkodon, de… rossz.
1. Akkor lehet jó, ha ozmózisos technológiával megtisztítod Te magad.
2. Akkor lenne jó, ha nem folyna minden szutyok a Duna menti kutakba…
3. Mac-ed van, tehát csomagoltvásszert kell innod! 😀
_alesi_
2011. július 14. — 07:32:19
Itt pécsen elfogadható a csapvíz minősége, bár jónak túlzás titulálni. Ha vizet forralok általában az edény falára kiül valamilyen sóknak a maradványa és nem túl kellemes arra gondolni, hogy ezt amúgy a beleim és veséim fogják leszűrni.
Pesten borzalmas a víz, ahogyan fentebb is írta Athos, bizony büdös.
Szülővárosomban meg hibátlan, gyk. a Szentkirályi ásványvízzel közös vízbázisból jön a csapvíz is.
gergo
2011. július 14. — 09:38:12
vidéken (amit csak a pestiek mondanak így) néhol előfordul túlklóros víz, példának okáért Pécsett. Budapesten az égegyadta világon semmi baja nincs a csapvíznek, lehet inni nyugodtan 😉
netman
2011. július 14. — 11:49:59
Hú, ha ennyien dicséritek a budapesti csapvizet, akkor én nagyon rossz helyre költözhettem. Itt ugyanis borzalmas. Egy Brita márkájú kiváló víztisztító kancsót használok a tisztítására, s csak úgy tudom fogyasztani.
dr. Ferenczi Sándor
2011. július 14. — 12:46:07
“Nem is tudom már, hogy hol olvastam, de a víz kicsit olyan mint a villanyszámla: nem a termékért fizetsz, hanem a brandért és a logisztikáért.”
Ez nem teljesen világos. A villamos energia is olyan filléres dolog lenne mint a csapvíz, csak a hülye emberek a szolgáltatóktól veszik a márkás áramot jó drágán? Ha ilyen olcsó az áramtermelés, akkor miért nem épít mindenki valami olcsó kis erőművet a kert végébe, és meg van oldva a probléma… :D:D:D:D:D:D
dr. Ferenczi Sándor
2011. július 14. — 12:51:33
[re=6064833]_alesi_[/re]: [i]”Ha vizet forralok általában az edény falára kiül valamilyen sóknak a maradványa és nem túl kellemes arra gondolni, hogy ezt amúgy a beleim és veséim fogják leszűrni. “[/i]
Ha nincs szükséged az ásványi anyagokra, akkor igyál desztillált vizet, ami ugyan emberi fogyasztásra alkalmatlan, de garantáltan csak H₂O van benne 😀
dr. Freud
2011. július 14. — 12:58:03
Kedves Sándorom,
kérem, gondoljon a munka mennyiségére, amit el kell még végeznünk. A betegek nem várhatnak, és ön Magyarországon úgy tűnik, filléres problémákba öli minden libidinális energiáját ahelyett, hogy visszatérne hozzám Bécsbe. Emlékezzék, ki volt az, aki katonaévei alatt látogatást tett önnél hazájában! Az ön Freudja, én. Kérem hát, ahelyett, hogy idejét gyerekességeken való töprengéssel töltené, folytassa a viszontáttétellel folytatott eredményes vizsgálódásait. Emlékeztetem, hogy az időnk kevés, a munka pedig nem várhat holnapig sem!
Szívbéli barátsággal:
az ön Freudja
Bécs, 17. 07. 2011
dr. Ferenczi Sándor
2011. július 14. — 13:01:25
[re=6064831]Athos[/re]: A sárga színt a vas-oxid okozza, ami akkor kerülhet a rendszerbe ha pl. sokáig áll a víz a csövekben, csőtörés volt, vagy a melegvizet előállító fűtőrendszer valamelyik komponense rozsdás. Bajod biztosan nem lesz tőle, mert a szervetlen vasból elhanyagolható mennyiség szívódik fel a vérbe – a többit kiszarod. Ha megennél egy rozsdás szöget, attól se lenne bajod.
_alesi_
2011. július 14. — 14:30:55
[re=6064837]dr. Ferenczi Sándor[/re]: ha az ásványi anyagok már látható mennyiségben megjelennek forralás közben az edény falán, akkor az már rég a szükséges szint felett.
Amúgy a desztillált víz emberi fogyasztásra ALKALMAS és még egészséges is.
dr. Ferenczi Sándor
2011. július 14. — 16:52:59
[re=6064840]_alesi_[/re]: LOL, hogyns, egészséges, SŐT, csak desztillált vízen örökké el lehetne élni 😀
Lássuk mennyire egészséges a desztillált víz!
“Veszélyes lehet a desztillált víz fogyasztása?
Igen, sőt akár az életveszélyes állapotot jelentő, úgynevezett vízmérgezés is előfordulhat. Nagyfokú izzadás esetén a szervezet a kiválasztott vízzel együtt, jelentős mennyiségű ásványi sót veszít. A desztillált vízzel történő folyadékpótlás ilyenkor – só bevitel hiányában – a szervezet ionegyensúlyának gyors felborulásához, gyengeséghez, fáradtsághoz, fejfájáshoz, majd izomgörcsökhöz, szívritmus zavarokhoz, akár szívmegálláshoz és halálhoz vezethet. Kevésbé drámaian, de ugyancsak az ionegyensúly felborulásával károsítja a szervezetet, az úgynevezett desztillált vizes böjt. Természetesen a desztillált víz akár évekig tartó fogyasztása sem jelenthet egészségügyi kockázatot, ha közben az ásványi anyagoknak a táplálékkal történő megfelelő beviteléről is gondoskodunk, azonban ilyenkor figyelembe kell venni, hogy a különböző ásványok felszívódása a folyékony, a szilárd halmazállapotú táplálékból, valamint a tablettákból, drazsékból nem azonos módon, időben és mennyiségben játszódik le. A felszívódással kapcsolatos ismeretek híján a vízből hiányzó anyagok pótlása optimálisan nem mindig oldható meg.
http://www.mommo.hu/media/A_desztillalt_vizfogyasztas_egeszsegunkre_gyakorolt_hatasai
”
Aztán még:
Tisztelt Kérdező!
A desztillát vizet nem emberi fogyasztásra készítik, hanem olyan ipari és háztartási alkalmazásra, mikor káros a víz ásványianyag tartalma. Az esővíz természetesen tartalmaz ásványi anyagokat, így téves lenne a desztillált vízzel azonosítani. Nem ismert a desztillált víz fogyasztásának semmilyen pozitív hatása, kizárólag a só-víz háztartásunk károsítására alkalmas. Fogyasztását nem javaslom!
http://www.webbeteg.hu/orvos_valaszol_orvos_valasz/egeszseges/2513
De hát ezek a források nyilván orbitális baromságokat sulykolnak az emberekbe – valószínűleg ZSIDÓBÉRENC MAGYARELLENES szervezetek portáljairól van szó 😀 Mindenki vegyen azonnal víztisztító készüléket, és mindenki örökké fog élni! ^_^
Persze gondolom mindjárt benyögi valaki, hogy neki van egy ismerőse, aki desztillált vízen és szárított faforgácson él huszonöt éve, és makkegészséges, és egyébként is a vezetékes víz rezgésszáma káros az emberi szervezetre, ezért kell rezgésmentesítő ivóvíztisztító gépet venni. És amúgy se egyetek húst mert a csirkéket egy 10×10 cm-es ketrecben tartják, tehát egészségtelen a húsuk. És egyébként is mindenki meg fog halni.
Szóval hajrá, előre a desztillált vizes utópiánkig! 😀
dr. Ferenczi Sándor
2011. július 14. — 16:54:02
errata: az idézet a linkel végetér, kérem a szerkesztőséget, hogy a dőltbetűs taget zárja le a megfelelő ponton. Köszönöm.
dr. Ferenczi Sándor
2011. július 14. — 17:03:06
[re=6064838]dr. Freud[/re]:
Kedves Zsigmond,
mint a fentiekből világos lehet számodra is, korántsem elhanyagolható problémák merültek fel jelen ottlapon. Magad is beláthatod hát, miért nem tudom a jelen helyzetben munkánknak szentelni időmet. Amíg a desztillátummal kapcsolatos status quo fennáll, kérlek próbáld nélkülözni csekélységemet Bécsben, úgy a szakmai, mint a magánélet területén – hisz mindketten jól tudjuk: a józan ész princípiuma és a népegészség előbbre való kettőnk munkájánál.
Baráti üdvözlettel:
dr. Ferenczi Sándor
Robi
2011. július 14. — 17:17:11
Én évekig azt hittem, hogy tiszta, egészséges, finom víz folyik Nálunk a csapból. Ittam is mindenféle fenntartás nélkül. Aztán kb. egy hónapja Bécsben is ittam csapvizet, ami egyébként forrásvíz. Idővel a bécsi víz vált természetessé. Hazaérve pedig nem volt gusztusom meginni a csapvizet. Idővel persze visszaszoktam rá.
Egyébként Szegeden a csapvíz kb. ihatatlan. :/
_alesi_
2011. július 14. — 19:40:02
[re=6064841]dr. Ferenczi Sándor[/re]: sikerült értelmezni a “Természetesen a desztillált víz akár évekig tartó fogyasztása sem jelenthet egészségügyi kockázatot, ha közben az ásványi anyagoknak a táplálékkal történő megfelelő beviteléről is gondoskodunk” – részt is? Az gondolom megvan, hogy elég ritkán fordul elő, hogy valaki csak és kizárólag desztillált vízen éljen, ami valóban veszélyes tud lenni. Jelzem, hogy ezt a hatást sima csapvízzel is el lehet érni.
Ha gondolod, nézz utána, hogy az esővíz milyen mennyiségben tartalmaz ásványi anyagokat, ezután vegyél a kezedbe egy palack ásványvizet és nézd meg azt is. Kivonatolom a lényeget: az esővízben töredéke sincs az állítólag nélkülözhetetlen elemeknek és mégis igen kevés orvos állítja, hogy káros lenne az egészségre.
És ha már annyira megy a zsidóbérencezés, azért azt nem árt tudnod, hogy a zsidóság körében régebben csak az esővíz számított ivóvíznek. Ahhoz képest elég jól elvannak, nemde? Mondjuk nem csak ők, mert a gleccserjégen tengődő népcsoportok is igen vígan élik életüket.
Tudom, hogy ez számodra hihetetlen, de bizony az orvosok is tudnak ritka nagy baromságokat összehordani. “kizárólag a só-víz háztartásunk károsítására alkalmas. ” – erről konkrétan már elég rég bebizonyították, hogy hülyeség.
Marci
2011. július 14. — 21:41:22
[re=6064836]dr. Ferenczi Sándor[/re]: BME-s létedre nincs sok eszed. Ahogy az áramért, úgy a vízért is fizetsz, mint szolgáltatásért. Utóbbiért meg a boltban is, közbe amit otthon fogyasztasz, az teljesen jó (a legtöbb helyen). Erről volt szó, ne képzelj oda dolgokat.
Dr. Sigismundus Freud
2011. július 14. — 22:28:26
[re=6064843]dr. Ferenczi Sándor[/re]:
Egyetlen Sándorom,
hogy baszna meg egy taliga aprómajom! Kérem, kedvesem, ne vegye a szükségesnél nagyobb mértékben magára előbbi kirohanásomat, de kénytelen vagyok ismételten figyelmeztetni! Jelen tevékenysége, hogy a munkánk szempontjából érdektelen köznépet bármire megtanítsa, nemhogy felesleges, de meglátásaim szerint egyenesen káros. Hisz személyesen küldte el számomra pedagógia írásait, melyeket a budapesti körökben oly szívesen és nagy tisztelettel vitattunk is meg synposionunk keretében!
Sándorom! Jobban meg nem alázkodhatom. Amennyiben továbbra is Mephedron ottlapján kívánja önnön idejét rabolni, úgy fel kell szólítanom arra, hogy rám többé ne hivatkozzék, és engem a további munka reményében elkerülni szíveskedjék! Ragaszkodása a budapesti iskolához egyenesen kontraproduktív! Miért vegyül olyan társaságba, ami nem elégíti ki, sőt, egyenesen zavarba hozza, neurotikus indulatokat szül önben?
Sándorom! Fontolja meg fenti soraimat, kérem. A kölyköm lehetne, és mégis kéréssel, nem pedig atyai feddéssel fordulok önhöz. Biztos vagyok benne, hogy talál önnek tetsző felületet, magam is több kiváló lap szerkesztője vagyok.
Az ön Freudja.
Bécs.
dr. Ferenczi Sándor
2011. július 14. — 23:25:02
[re=6064847]Dr. Sigismundus Freud[/re]:
Kedves Zsigmond,
bocsásd meg nekem kérlek kései válaszomat, de a zöld színű pardonban múlattam időmet az Agyak című társulat előadásán. A jegyem a proszcéniumpáholyba szólt, így nyilván számodra is világos, hogy miért nem mulaszthattam el eme remek alkalmat a társulat neurokémiai értekezésének megtekintésére (melyben egyébiránt különös figyelmet szenteltek a kannabinoid vegyületek hatásának). A majmokra visszatérve, postafordultával küldöm Önnek egy equus caballus péniszét, melyet kizárólag azon indíttatásból mellékelek levelemhez, mely szerint Ön a jelölt szervet szíveskedjék azonnali hatállyal elhelyezni a rectumában.
Baráti üdvözlettel:
dr. Ferenczi Sándor Geci
dr. Ferenczi Sándor
2011. július 14. — 23:33:16
[re=6064846]Marci[/re]: kis pöcs létedre szép fasz vagy 🙂
Idézzuk fel, hogy Nádai Gábor elvtársunk mit írt a bejegyzésében:
[i]Nem is tudom már, hogy hol olvastam, de a víz kicsit olyan mint a villanyszámla: nem a termékért fizetsz, hanem a brandért és a logisztikáért.[/i]
Tehát a fentiek szerint, a villanyszámla befizetésekor nem a villanyáram megtermelésének költségét fizetem (tehát nem azt fizetem, hogy a paksi atomerőműben a gőzturbinát megforgatja a maghasadás hője által felfűtött gőz + az állam által kirótt adóterheket), hanem a villanyáram [b]brandjét[/b] (értsd: márkáját). Magyarul, ha teszkós villanyáramot veszek, akkor olcsóbban megúszom mintha az e-on villanyáramát fogyasztanám. Ez tényleg így van, nyilván én vagyok a hülye.
A logisztikával egyetértek, mert az áramszolgáltatók komoly összegeket költenek az infrastruktúrára. De az áramszolgáltatásnál milyen brandről beszélük az istenbasszameg HE????????????????????
dr. Ferenczi Sándor
2011. július 14. — 23:41:12
[re=6064845]_alesi_[/re]: ahhoz képest a Semmelweis nevű orvostudományi egyetem berkein belül továbbra is virágzik ez az irányzat. De nyilván itt a magyar felsőoktatás újabb defektusára tapintottam rá, és szó sincs arról, hogy a desztillált víz esetleg tényleg nem a legmegfelelőbb nyári itóka az emberek számára.
Gleccserjégen tengődő népcsoportok meg nyilván úgy isszák a gleccserjeget, hogy mindennap megmásszák azt a szájbabaszott gleccsert és lehoznak egy tonna jeget, amivel aztán a felolvasztása után főznek, megisszák stb. Nyilván nem úgy tengődnek gleccserjégen, hogy lecsurog azokon a telibekúrt hegyi sziklákon egy patak formájában, mely patak vize a mederrel való érintkezés folytán már tartalmaz elegendő ásványi anyagot.
De tudod mit? Igyon mindenki desztillált vizet! Meg ne egyetek húst se! Sőt, mindenki álljon át a fényevésre bászmeg 😀
Mefi
2011. július 15. — 01:11:38
[re=6064836]dr. Ferenczi Sándor[/re]: érdekes, annak ellenére hogy a dr. jelzést a neved elé biggyeszted, olyan fogyatékos vagy, mint egy vödör molylepke. Erre a hozzászólásra nem szükséges reagálnod, a további hozzászólásaid pedig előbb-utóbb törölve lesznek, köszönjük az eddig destruktív részvételt, további jó trollkodást – máshol.
Nem tudom hol milyen a víz, nálunk Salgótarjánban nagyon vízköves, de volt beszerelve tisztító, évente kell cserélni a szűrőt benne, tizen-párezer forintért, ami még mindig jobb kör mint venni a palackozott vizet.
Máskülönben a vera márkájú vizet legjobb tudomásom szerint azért vonták ki a forgalomból mert bebizonyították egy rutinszerű vizsgálatnál hogy mezei csapvíz, kis turbóval.
A hatodik kerületben ahol az albérlet van, isteni a víz, folyamatosan azt iszom, és kis idő alatt elég hideg víz jön.
Mondjuk mindenkinek szíve joga eldönteni, de azért négyszáz forint fél liter mentes vízért – lol.
_alesi_
2011. július 15. — 08:18:50
[re=6064850]dr. Ferenczi Sándor[/re]: leszel szíves akkor konkrét példát hozni az általad említett irányzatra?
Azt már nem is említem, hogy a “legmegfelelőbb nyári itóka” és a káros az egészségre között van egy szép nagy szakadék, de te azért rutinosan kevered a kettőt.
A gleccserjég valóban felszed ásványokat csorgás közben, de ha a hegy oldalában él a lökött család, akkor vajmi keveset fog gyűjtögetni, mire odaér. Az eszkimókat meg jobb nem is említeni, mert végtelen ciklusba kerülsz.
Részemről ennyi, mert bár élmény nézni, ahogyan elkeseredetten kapaszkodsz félszavakba, mondandóm jó részét nem tudod érdemben cáfolni.
Mefi
2011. július 15. — 08:36:14
[re=6064853]_alesi_[/re]: hagyd csak, cserebe neki sokat er a diplomaja. ;]
_alesi_
2011. július 15. — 10:20:33
Mefi: korán van még, ilyenkor reggelizek, locsolom a virágot, etetem a macskát és a trollokat…
Melcsi
2011. július 17. — 13:51:18
Debrecenben ihatatlanul büdös a víz. Ha épp nincs keretem ásványvízre, akkor citromlevet teszek a vízbe, h ne érezzem a szagát, de a tartalma még így is gyanús…
Athos
2011. július 17. — 22:55:41
[re=6064839]dr. Ferenczi Sándor[/re]: Olcso poen lenne azt mondani, hogy jo, akkor egyel szoget, en meg maradok az asvanyviznel. 🙂 A viz vas-oxidtol is lehet sargas, meg pisikakitol is, en inkabb nem kockaztatok. Amelyik viz meg budos, abban felolem akarmilyen oxid is lehet, igya meg az, akinek mind a harom anyja szoget eszik. Nem vagyok fintorgos, erdon-mezon mindenfele random forrasba gond es kovetkezmeny nelkul beleiszok (sot, turakon neha arra epitem a magammal vitt kaja-pia beosztast, hogy hany forrasnal tudok ut kozben megallni tankolni), de a budapesti csapviz nem jatek, egyszeruen undorito, akarki akarmit mond vagy akarhany szoget eszik meg.
dadikovi
2011. július 20. — 12:52:31
Emberek, mekkora párbeszédek vannak már itt 😀 😀 😀
Én olyat hallottam, hogy a különféle fogamzásgátlókban lévő hormonok egy része a vizeleten keresztül visszajut(hat)nak a folyóba (már ahol…), és ezeket a szennyvíztisztítás során sem tudják teljesen kiszűrni, szóval a csapvíz is tartalmazza még ezeket egy bizonyos szinten, és ez állítólag hatással is van a nőkre.
Meg a halakra egyébként, és ha jól tudom ezt konkrétan ki is mutatták, mármint hogy a halaknál zavart keltettek ezek a hormonok.