« 87 »

Ma (egészen pontosan 16.30-kor) 87 éve, hogy sor került Magyarország – egyébként sem vidám – történelmének legszomorúbb, és legigazságtalanabb békéjére (nem, ez nem kampányszöveg, pusztán az igazság), a »trianoni békeszerződés« aláírásának keretein belül. Sokan azt hiszik, hogy a szerződés csak a határok újrahúzásáról szól, pedig nem. Akit érdekel, itt megtalálja a szerződés teljes, magyarnyelvű szövegét.

Az első világháború után a győztes hatalmak, és azok szövetségeseik (saját javukra persze) fogalmazták meg a békeszerződést, melyet 1920. június 4-én, 16.30-kor írtak alá, Franciaországban, a Trianon palotában. Hallottam olyat (nem tudom mennyire igaz), hogy a szlovákok például repülőgéppel nézték a környéket, hogy mi az, ami kell nekik, és láttak egy tavat, amire rögtön mondták, hogy az bizony kell. Aztán mint kiderült, a tó csak egy esőzéstől megtelt gödör volt, ami a szárazabb időkben azonnal kiürült.

Persze 87 év után nincs már lehetőség a régi országrészek visszacsatolására (ez talán barbárság is lenne, figyelembe véve az ország jelenlegi helyzetét), és talán az is igaz, hogy részben jól jártunk a szerződéssel (voltak bizonyos előnyös részei, ám ezek pusztán számadatok), ettől függetlenül szerintem nem szabad(na) róla megfeledkezni.

Ezekkel ugye semmi újat nem mondtam, valószínűleg azzal sem, hogy a második világháború után is volt békeszerződés. Azt viszont talán kevesebben tudják, hogy az USA, az Egyesült Királyság és Franciaország támogatta a magyarok javára történő román-magyar határmódosítást, Molotov szovjet elvtárs azonban kategorikusan kijelentette, hogy erről szó sem lehet. Az orosz felszabadítók, ugye.

Kommentek RSS ikon
A bejegyzéshez érkezett kommentek, amiket RSS csatornán is követhetsz.
azért a külpolitikában távoli (nagyon távoli…) célként ott lehetne a magyarlakta területek revíziója.
RaszP.: az a gond, hogy a külföldi magyarlakta területek igen nagy része nem sokat javítana az ország helyzetén, sőt (ez csak egy érv ellene)
RaszP.:Sajnos nem, nem lehetne ott.
szerintem így, 87 év elteltével már annyira mindegy, nem biztos hogy ennek a magyarországnak ez jót tenne, és már az is kétséges hogy az ottaniaknak jót tenne-e (ezt elmondta mefi is kb). a bosszantó az, hogy meghamisított adatok alapján döntöttek, teljesen magyarlakta területekre is azt mondták h igen, élnek ott magyarok is, és annyira nem sírunk majd ha nem a miénk lesz
Nővérem 06. 04-én született.
Én 10. 23-án.
Ez jelent valamit? :)
A magyar történelem legnagyobb tragédiája. Félelmetes, hogy hivatalos úton semmi megemlékezés nincs róla, úgy tekintenek rá, mintha meg se történt volna. Tragikus.

b3ck: Tévedsz. Ott lehet. Fogalmunk sincs, mit hoz a jövő, viszont ha reális lehetőség lesz a visszaszerzésükre, akkor meg kell tenni. A 150 éves török hódoltság 87. évében sem gondolták sokan, hogy annak a teljesen stabil állapotnak egyszer vége szakad.
Vale: ez nem érv. x számú falu és város nem javít az ország helyzetén mégsem adjuk oda romániának.

egyértelmű, hogy a revízióra jelenleg nincs lehetőségünk, de akkor meg legalább támogassuk a külföldi autonómiai törekvéseket… lásd székelyföld.

b3ck: miért ne lehetne? normális esetben ott lehetne más kérdés, hogy a jelenlegi külpolitikánk kimerül más országok seggnyalásában.

én nem gondolom úgy, hogy mindegy lenne. tenni nem nagyon tudunk ellene, de elfelejteni sem szabad. hátha egyszer nem a vesztes oldalra kerülünk.
wing: azt tudtad, hogy a magyar példány, amit hoztak, azóta is fekete „gyászkeretben” van?
arrol en is hallottam, hogy igy kb. „jatszoternek” hasznaltak az orszagunkat, eleg szomoru dolog volt, de sajnos ezen mar valtoztatni nem lehet, nem is fognak, es hiaba is erolkodnenk, ertelmetlen lenne
lesz még párizs magyar falu..
badarság úgy gondolkodni róla, „hogy már nem lehet”. Csupán valószínűleg nem a mi életünkben, de még ez sem biztos. A szerencse forgandó, és nem csak háborúval lehet területeket visszaszerezni.
Nekünk viszont az a dolgunk, hogy soha ne feledkezzünk meg trianonról, a minket ért sérelmekről, és segítsük határontúli magyar testvéreinket.
Sztem jelen pillanatban nem a visszaszerzéssel kell foglalkozni. Nem szabad elfelejteni, hogy mi volt, de jelen pillanatban sztem a legégetőbb probléma az, hogy szar, szemét, gerinctelen emberek mozgatják a szálakat ebben az országban. Amíg olyan seggfejek vannak a tűz közelében, mint a Feri + Viktor és a többiek addig itt jóra nem lehet számítani (és a média sem különb, ld. Tomcat esete és a többi bulvár szemétség).

Amíg nincsen reális esély a visszaszerzésre, addíg inkább meg kellene becsülni a honlpolgárokat, mert lassan úgy áll a dolog, hogy Magyarország mint olyan még létezik, de a magyar nép lesz a kisebbség (sok a cigány + aki teheti menekül innen, mert máshol legalább megbecsülik és megfizetik a munkáját. Egy állatorvos a városunkból családostul Angliába költözött egy-két éve, valamint egyre több embertől azt hallom, hogy komolyan gondolkodik azon, hogy lelép ebből az országból. Én nem gondolom, hogy ez lenne a megoldás, de sajnos sok ember számára jelen pillanatban ez a legjobb választás.)
Szerintem most, az EU-ban sokkal fontosabb lenne nem revízióról vízionálni, hanem a 87 éve leszakított részeken élőkön segíteni. Persze mindenféle fontossági sorrendet megtartva – szerintem lassan a székelyek jobban élnek, mint mi, szóval lehet, hogy a megmaradt országon kéne javítani egy kicsit.

Ami tény, Magyarország kb. az egyetlen ország, amivel ennyire kicsesztek, ráadásul direkt úgy megszabva a határokat, hogy az infrastruktúra tönkremenjen (gondolok itt a külső vasúti gyűrűre, ami végig pont a határon kívül húzódik), azóta is azzal szívunk. Mondjuk ahhoz képest, hogy a nemzetállamok kialakítása volt az egyik vesszőparipa (legalább is én így tanultam anno), kb. Magyarország lett az egyetlen, amire ez igaz :P Aztán lásd mi lett Jugoszláviából meg Csehszlovákiából :)

Na mindegy. Szóval most, hogy van EU, a határok szabadok, arra kéne hajtani, hogy a régi gyűrűt újra létrehozzuk Romániával és Szlovákiával közösen (persze tudod, mikor lesz erre Szlopa hajlandó – meg mikor jut eszébe bármelyik magyar politikusnak ilyen jellegű, határon átívelő projekt)… Nem kicsit segítene dolgokon, ha nem kéne Budapestig vagy majdnem Budapestig feljönni árunak (oh, el is felejtettem, milyen teherszállítás?…) vagy embernek, hogy két vidéki város között átmenjen.
Tudom, hogy nem túl magyaros hozzáállás, de hát könyörgöm: mit vártunk, az ellenséges felek majd adnak nekünk új területeket? Naná, hogy nem. Elcsesztük a háborút, és fel kéne már dolgozni, hogy a vesztesek mindig vesztenek. Jelen esetben területeket. Ha mi nyertünk volna, akkor nyílván mi is ilyen szemetek lettünk volna.
Alapból ezt az egészet már úgy kéne tanítani, hogy ez van, mivel vesztettünk. Nem idegelni a népet, hogy ez milyen igazságtalan meg mittudomén…
Persze, én is tudom sajnálni akiket leszakítottak, a háborúk már csak ilyenek, nem lehet ezen sokat változtatni.
BaLu:
„Tudom, hogy nem túl magyaros hozzáállás, de hát könyörgöm: mit vártunk, az ellenséges felek majd adnak nekünk új területeket?”
Nem, hanem egy olyan békét, amilyet a több vesztes országgal is kötöttek. Csak hogy lásd, miről beszélek: http://wing.crpl.hu/pics/trianon2.jpg

„Elcsesztük a háborút, és fel kéne már dolgozni, hogy a vesztesek mindig vesztenek.”
Feldolgoztuk, hogy vesztettünk, azonban Trianont hiába „dolgozzuk fel”, attól még ugyanaz a probléma marad. Mondd ezt az erdélyieknek, vagy a vajdaságban megvert magyaroknak.

„Ha mi nyertünk volna, akkor nyílván mi is ilyen szemetek lettünk volna.”
Romániát 1916-ban legyőztük, elfoglaltuk Bukarestet, a békeszerződés értelmében kb. 3 falut csatoltunk magunkhoz.

„Alapból ezt az egészet már úgy kéne tanítani, hogy ez van, mivel vesztettünk. Nem idegelni a népet, hogy ez milyen igazságtalan meg mittudomén… ”
Az a baj, hogy így is tanítják, és az a baj, hogy nem „idegelik” a népet, hanem módszeresen elhallgatják Trianont, nem foglalkoznak vele. De ettől még súlyos probléma marad. Ha holnap – neadjisten – elcsatolnák a maradék területek 70%-át, és te holnaptól román állampolgárrá válnál, akkor is ugyanígy vélekednél? Igazságtalan, de jóvan' az? Kétlem.

„Persze, én is tudom sajnálni akiket leszakítottak, a háborúk már csak ilyenek, nem lehet ezen sokat változtatni.”
Mondod te. Számos lehetőség van még, de a legfontosabb most az autonómia kiharcolása.
Lin3`Lord_: Én szintén. Most ez nem tudom, hogy jó-e, vagy nem.
Tök jó, hogy kifejezetten írtam, hogy nem arról van itt szó, hogy visszakérjük a területeket, mert ez mai szemmel nem feltétlen jó, mégis mindenki jön, hogy „de miért sírsz, ugyse kapjuk vissza”. Ez nem sírás bassza meg (és bocsánat) csak azért észre kéne venni, hogy az első világháború után úgy szopattak meg minket (szó szerint), ahogy senki mást Európában, vagy a világon, pedig nem mi robbantottuk ki a világháborút.

És észre kéne venni, hogy nem-e gyanús-e, hogy se a tévé, se a rádió se a semmi nem mondja be, hogy hát bazmeg magyar, 87 éve szopattak be téged, jól.
Mefi: Én úgy tudom, hogy a törvénycikkely, ami kimondta a magyar határváltoztatásokat került fekete keretbe. Ez azóta is az egyetlen törvény, amely ilyen „kiemelést” kapott.

A legutóbb kommenteddel pedig teljes mértékben egyetértek.
Mefi: Nana, csak vigyázz, nehogy lefasisztázzanak, mert Trianon említését hiányolod! ;)
wing: akkor lehet, én nem tudom pontosan, csak futólag hallottam ezt. :)

Ralesk: jah, még fura is, hogy eddig nem. :D
Ez nem sírás bassza meg (és bocsánat) csak azért észre kéne venni, hogy az első világháború után úgy szopattak meg minket (szó szerint), ahogy senki mást Európában, vagy a világon, pedig nem mi robbantottuk ki a világháborút.

Tudomásul vettem, nyugi, de akkor most álljunk bosszút vagy mi?
Én azt mondom, hogy hozzá kéne már szokni ehhez az állapothoz, és nem mindig ezen problémázni, meg megemlékezgetni, hanem kezelni végre kultúr ember módjára az ellentéteket. Az egyetlen probléma az, hogy kevés a kultúr ember.
Szerintem a normális együttélésen van a hangsúly, nem a rohadt határokon meg az állampolgáráságon, mert tökmindegy, hogy magyar vagy román, ugyanúgy ember.
Akik meg verik vajdaságban a magyarokat, azok valószinűleg azért teszik ezt, mert leépült agresszív idióták, és jól érzik magukat, ha embereket bánthatnak, és ebben találtak rá okot.
uff.
BaLu: „megemlékezgetni, hanem kezelni végre kultúr ember módjára az ellentéteket.”

Ember, épp ez az, hogy NEM emlékeznek meg róla. És ameddig nincs szembenézés, addig kezelni sem lehet a problémát. Meg mi az, hogy ne emlékezzünk? Akkor felejtsük el a történelmet? Attól jobb lesz? A szerinted kultúrember nem emlékezik meg saját hazája máig ható tragédiájáról? Ne fárassz már.

„Szerintem a normális együttélésen van a hangsúly, nem a rohadt határokon meg az állampolgáráságon, mert tökmindegy, hogy magyar vagy román, ugyanúgy ember.”

Ugyanúgy ember, de abszolút nem mindegy, milyen állampolgárságú. Te könnyen beszélsz, itthon élsz, magyarul beszélsz, magyar állampolgár vagy. Talán kicsit tájékozódni kéne.
Mondjuk azért, wing, szerintem lassan tényleg kezd jobb lenni a kintrekedtek helyzete, mint a miénk :P Na jó, modjuk ha Szlopát leváltanák. De Erdélyben talán nem is olyan gáz a minden ma már.
A szomorú az, hogy azt se tudjátok miről beszéltek!
Átélni a sérelmeket csak az tudja igazán, aki a leszakított részeken született! Az, akit úgy kezeltek ezen országok mint a szolganépet. Belesúlykolták az elmélyükbe, hogy senkik, s valami nem tetszik lehet menni Ázsiába! Napról-napra úgy ébredni, hogy megtűrt vagy ott, ahol azelőtt szüleid még fölbirtokosok, nemesek voltak (ezt persze elvették őseidtől, mert a magyar az bűnös nép), s kisemmiznek apád napszámosainak fattyai! Hogy megvernek ha magyarul beszélni mersz az utcán.
S ha mindez nem tetszik csak egy választás marad: Csonkamagyarországra áttelepulni! Oda ahol leszerbeznek, lerománoznak, leukránoznak téged, az Árpád vérét! Kik a Winkelmanok, a Lampertek, a Demszkik, a Döcsakovszkik, a Wágnerek, a Weiszek, a Reiszek, a Draskovicsok…sorolhatnám a „szép” magyar nevű, magyar génű neveket, akik tegnap még zsidók, szerbek, lengyelek voltak, ma már ők mondják ugyanezt rólad!
Akkor miről is beszélünk? Trianon? Hm…Trianon volt a lavina, alatta meg a magyar nép, megölte az összetartást, megölte az identitást, megölte a testvérséget. Mit hagyott hátra: egy beteg népet, mely már nemzetnek nem nevezhető!
Éljen TRIANON !
Az a legborzasztóbb, hogy ez egy Békediktátum, tehát a vesztes országok fel se szólalhattak az érdekükben, az előszobákban kellett a küldötteknek kuksolni. Pl. amikor Teleki Pál megpróbálta győzködni a franciákat a híres Carte Rouge-zsal (Vörös Térkép) egyszerűren kitessékelték…

Én úgy tudom, hogy a lecsatolás azért volt ilyen nagy mértékű, mert a Tanácsköztársaság idején kommunista kormány került hatalomra, és az emiatt elindított intervenció (átfogó támadas, több irányból) által elfoglalt területeket osztogatták szét azért, mert nem akarták, hogy itt, Közép-Kelet Európában létrejöjjön egy erős kommunista hatalom.

A Ii. Világháború idején kétszer is bebuktuk. Először a híres bécsi döntések után (Erdély, Dél-Felvidék,Kárpátalja, Muraköz és Bácska visszacsatolása) után nem volt nekünk kötelező Hitlerrel egy oldalon hadat üzennünk a Szovjetuniónak. Semlegesek is maradhattunk volna…Csak a kormányt magával ragadta a tömegpszihózis…
Másodszor a amikor a szovjetek Magyarország felé nyomultak, Románia egyszerűen kiugrott a háborúból.
Nekünk is sikerült volna ha a Horty-féle próbálkozás megfelelően elő lett volna készítve…Pl. az első rádiófelolvasásból hiányzott a németekkel való szembefordulás és a front megnyitása az oroszok előtt…

De ilyen apróságokon is elbukhat egy nagy nemzet…
Tudjátok mi a legdurvább? Ha nem Trianon miatt, akkor ami Ferencünk miatt gyásznap a mai. Ma van a születésnapja…
Levee: osztálytársamnak is.
Új komment

Itt az adott bejegyzésben elhangzottakhoz szólhatsz hozzá. Ha primitív, csúnya, vagy bunkó erkölcsről teszel tanúbizonyságot, tuti, hogy kimoderállak és rosszat mondok rólad. A hozzászólás nem kötelező, amit írsz vállald föl!

Ezeket az adatokat - ha a böngésződ kezeli a kukikat - csak egyszer kell megadnod, később módosíthatod.

Ha van gravatarod - és a gravataros e-mail-címeddel kommentálsz -, akkor az megjelenik. Ha nincs, vagy nem tudod miaz, akkor olvasd el az útmutatót és regisztrálj.

Neved: E-mail címed (nem jelenik meg): Webszájtod (ha van): Kommented: Mennyi egy és egy összege?
Ez védelmi célokat szolgál, szimplán írd be a fenti összeadás összegét!

A kommentedet írhatod nagyobb mezőbe vagy akár formázhatod is, de ha nem szalonképes, akkor moderálom!

Ajánló
Ebben a témában, esetleg ezen a napon voltak még ilyenek is:

A csehek tudnak valamit - Mafia II (2010. augusztus 24., 05:44:06)
Érettségi tételek (2006. szeptember 24., 02:37:12)
Október hatodika, Arad (2007. október 06., 07:07:24)

Érdekességek
Száraz számok, pusztán csak tények:

Ez a bejegyzés 1816 napja született, 407 szóból, és 1910 karakterből áll. Ajánlhatod bizonyos linkgyűjtő oldalaknak: