Szeretném feltenni a kérdést, mely válasza számomra ismeretlen eddig: miért baj az, ha valaki önkényuralmi jelképeket árul? Nem vagyok se komcsi, se náci, se mefcsi, pusztán nem értem. Megmondom mért: a vásárlását nem büntetik; a viselését, nem oktatási célra való használatát igen; a forgalmazását pedig szintén igen. És így nem áll össze a dolog. Mert ha már valaki megveszi, lehet, hogy oktatási célra akarja felhasználni (oké, biztos lenne valami kopasz állat, aki azért venné meg, hogy kirakja a kabátjára, de ez az ő dolga). Viszont mért ne vehetne egy történelemtanár, hogy megmutassa a tanítványainak, hogy hát skacok így nézett ki a sás, aminek a karmai között az ott a horogkereszt. Vagy ha én gyűjtő vagyok (nem náci, gyűjtő), akkor mért ne vegyek meg egy ilyen relikviát? (Most az megint más kérdés, hogy eredeti-e.)
Hülyén van a rencer összerakva, az van, szerintem. Mert ha valaki hordani akarja, az úgyis hordani fogja, ha valaki nem hordja, de megveszi, ahhoz senkinek semmi köze, hogy este arra veri, ha meg aladja, hát mért ne. Kezdeményezem ezen a vonalon elindulva, hogy jálencsük fel az összes olyan film készítőjét, mely nem oktatási célra mutogatja a horogkeresztet, sarló-kalapács-vöröscsillag kombót, és hasonlókat. Vagy az interneten ilyen jellegű tárgyak hirdetőit is.
Hát azért na.
pitbull
2007. december 03. — 20:53:53
(megkérdezhetem, hogy a kék alapon fehér csillag és mellette a fehér-piros csíkos kombináció miért nem önkényuralmi jelkép?)
Amennyiben a jelképek forgalmazása büntetendő, úgy a vatera sem tehetné közzé ezeket a hirdetéseket. Ha jól sejtem, ez bűnpártolás-vagy valami hasonló.
Lin3Lord
2007. december 03. — 20:56:57
“ésakkomivan?” kb. akinek jólesik tegye, jaja.
Vale
2007. december 03. — 21:00:28
[re=39845]pitbull[/re]: biztos van valami olyan ott a TOSban hogy nem felelnek a hirdetett cuccokért… mindig van.
hakkni
2007. december 03. — 21:07:08
Akkor most rejtélyesen titokzatosan lebilincselően közhelyes leszek:
http://href.hu/x/43a5
Meg idegesítő ;]
meNtha
2007. december 03. — 21:07:49
A barátomnak példáúl SS tisztí gyűrűje van. Nem náci, csak tiszteli az SS-eseket, merthát azért azok az emberek tényleg férfiak voltak.
hakkni
2007. december 03. — 21:14:53
[re=39850]meNtha[/re]:Replika? Eredeti?
Zsoc
2007. december 03. — 21:31:29
Speciel tele vannak olyan szuvenírboltokkal a kálvin tér és a deák ferenc tér közötti sétálóutcák, amelyek még mindig árulnak vöröcsillagos kalapokat, sapkákat… valakinek az is bántja a szemét.
Lev
2007. december 03. — 21:43:27
Mellesleg a swastika egy neolit-korban is megtalálható jelkép, használták a görög és római kultúrában, a buddhista vallásban is. A vörös csillag meg, ugye Heineken… 😀 Nem értem, hogy ‘egyesek’ miért ijednek meg tőlük, nem kéne a jelképeket egy bizonyos eseményhez vagy személyhez kapcsolni. Szerintem.
Mefi
2007. december 03. — 21:51:24
[re=39855]Lev[/re]: szvasztika az kicsit máshogy néz ki azért.
ZsuKov
2007. december 03. — 21:57:40
a horogkereszt az a fordított szvasztika ééééértem? 😀
moikboy
2007. december 03. — 21:58:20
[re=39855]Lev[/re]:a szvasztika épp hogy a horogkereszt fordítottja.
meNtha
2007. december 03. — 22:00:29
[re=39851]hakkni[/re]:Nem tudom, nagyapjától “örökölte”
Mefi
2007. december 03. — 22:07:58
[re=39857]ZsuKov[/re]: meg ott vannak pettyek is, legjobbabb tudomásom szerint.
Mainframe
2007. december 03. — 22:24:20
Mondjak durvát? Német számítógépesjátékos regulák szerint a játékokban egyáltalán nem lehet önkényuralmi jelkép (igen, a 2. VH-s játékokban SEM), sőt, még olyasmik sem hangozhatnak el, hogy ‘náci’, meg ‘Hitler’. Ezek helyett a ‘fritz’ és a ‘Vezér’ lettek betéve. További ilyenekről is mesélhetnék, de az már nem önkényuralmas (de hasonlóan lol).
Egyébként meg egyetértek Veled, ez struccpolitika ami most megy.
suexID
2007. december 03. — 22:30:20
Érdekes dolgok ezek. Mert ugye ha csak azt vesszük, hogy mondjuk pl. a francia zászló alatt hány ember vére folyt, sokszor pusztán szeszélyből, vagy ide írhatnám akármelyik ország lobogóját, akkor ilyen erővel azokat is betilthatnánk.
De ha ennyire a korhoz akarunk ragaszkodni, akkor megtehetjük azt is. Japán. Szóval ők kaptak egy elég csúnya atombombát amcsi barátaiktól. Be van tiltva náluk az amerikai zászló? Nincs. Nem lehet amerikai játékokkal játszani, amikben mondjuk japánt bombázzák? Dehogynem. Minden csak hozzáállás kérdése.
Balázs
2007. december 03. — 22:35:08
Még a mefiblogot sem tiltották be, pedig hány meg hány ember öngyilkos lett miatta.
Mefi
2007. december 03. — 22:51:45
[re=39863]Mainframe[/re]: erről nem is hallottam, tényleg nagyon nevetséges.
[re=39864]suexID[/re]: vagy például én ilyen jellegű példára mindig a keresztet (†) hozom fel. A kereszt mint jelkép alatt is rengeteg vér folyt, mégsem igazán betiltott jelkép, sőt.
[re=39865]Balázs[/re]: !!! 😀
Lev
2007. december 03. — 23:07:37
Swastikából van bal és jobb oldalra “néző” ez tény (benéztem 🙂 ).
Mefi
2007. december 03. — 23:11:48
[re=39867]Lev[/re]: de most nem a kukacoskodásért de az szvasztika az. :$
Lev
2007. december 03. — 23:34:43
Jó, jó értem én,semmi probléma 卍 😀
maat
2007. december 03. — 23:34:45
a jobbsodrású szvasztika (horogkereszt) ~minden rosszat, a balsodrású ~minden jót jelképezett. hitler állítólag egy indiáról szóló kiadvány díszítőelemei közül találomra választotta ki, amikor az árjákat tanulmányozta. (nincs forrásom, töritanárom mondta)
maat
2007. december 03. — 23:35:41
[re=39869]Lev[/re]: múltkor épp azt nézegettem, h miért csak ilyen van unicodeban 🙂
Mefi
2007. december 03. — 23:53:39
[re=39869]Lev[/re]: nátszi! 😀
[re=39870]maat[/re]: én is hasonlót hallottam.
[re=39871]maat[/re]: az is nátszi volt, aki megírta! 😀
Lev
2007. december 04. — 00:13:03
ϞϞ 卍 ۞ †
Ѿ – ez egy segg, vagy mi ? 😀
Mefi
2007. december 04. — 01:04:52
[re=39873]Lev[/re]: vagy egy fej. :]
suexID
2007. december 04. — 10:03:57
[re=39873]Lev[/re]: Ez kérlek egy ceruzaelem, amire ráparkoltak egy nyerges Rábával. 🙂
sHelf
2007. december 04. — 10:09:55
[re=39850]meNtha[/re]:ez felett a komment felett mindenki elsiklott pedig szerintem elég nehezen értelmezhető. tényleg férfiak voltak? mert a Lugerrel vasaltnadrágban gátlástalanul lőtték fejbe a zsidókat?
egyébként meg a BTK 269/B szakasza szerint aki önkényuralmi jelképeket, vagy azokat ábrázoló jelképet terjeszt, nagy nyilvánosság előtt használ, közszemlére tesz, az vétséget követ el. egyébként egy AB határozat már kimondta 2000-ben, hogy igenis kell ilyen tényállás punktum, szóval azóta fölösleges nekimenni.
a Heinekennel pedig anno még volt is ügy (nyilván, okos magyarok megtámadták), ott azt mondta ki az AB, dióhéjban, hogy természetesen nem büntetendő, mert a jelképhez kapcsolódó eszme is kell a bűncselekmény megvalósításához.
Mefi
2007. december 04. — 12:00:35
[re=39876]sHelf[/re]: szerintem a nácik úgy ámblokk mindenek voltak, csak nem kemény férfiak. (Ha a krémje az lett volna, nem nyírja ki magát a tárgyalás előtt, szerintem.)
Lev
2007. december 04. — 13:01:28
És a Heinekein eszme mit takar ? 😀
moikboy
2007. december 04. — 14:39:41
[re=39880]Mefi[/re]:ezesetben Széchenyi is egy büdös prosztó mert megölte magát.
Mefi
2007. december 04. — 15:09:15
[re=39888]moikboy[/re]: kurvára nem ugyanaz, és közel sem biztos, hogy Széchenyi megölte magát. Meg egyáltalán nem tudom hogy jössz ahhoz, hogy egy nácit akár csak egy napon említs Széchenyivel.
meNtha
2007. december 04. — 15:59:10
[re=39876]sHelf[/re]: Az SS katonák és a Hitler Jugendek nem nagyon csináltak ilyet, ők terepen voltak. Lehet összeszartuk volna magunkat egy olyan kiképzésben, amit a jugendek kaptak.
sHelf
2007. december 04. — 16:58:47
[re=39895]meNtha[/re]:látom, kint van a kuruc.info link a blogodon, úgyhogy inkább nem vitatkozom a történelem-értelmezéseddel. ;]
sHelf
2007. december 04. — 17:01:34
[re=39880]Mefi[/re]:így van. de itt nem is az a kérdés, hogy férfi vagy nem férfi. ugyanis pont leszarom hogy mi volt, vagy minek gondolta magát, ha gyilkolt, pláne ha faji alapon.
meNtha
2007. december 04. — 17:18:43
[re=39899]sHelf[/re]: Az nem jelent semmit, de azért azt te is beláthatod, hogy kökemény emberek voltak.
suexID
2007. december 04. — 17:27:46
[re=39895]meNtha[/re]: Nem azért mondom, de szerintem attól a kiképzéstől is összeszarnád magadat, amit mondjuk a 7 éves arab gyerekek kapnak, akik aztán felrobbantják az iskolabuszokat meg az áruházakat, mégsem tisztelem őket. Kőkemény emberek voltak, de attól bennem nem ébred tisztelet irántuk. (Hozzáteszem a sok ruszki meg amerikai katonát sem tisztelem, mert attól még, hogy gyerekeket meg asszonyokat durrogtattak fejbe a háborúk során a puskáikkal, attól még nem lettek keménytökűek)
meNtha
2007. december 04. — 17:38:44
[re=39902]suexID[/re]: Részben igen, de a cél nem ugyanaz.
[re=39900]sHelf[/re]:, [re=39902]suexID[/re]: Az a baj ezzel, hogy ha valaki tesz egy ilyen kijelentést az már egyből rasszistafasitszaantiszemitasenki. Ez egy olyan dolog amin így nem lehet vitatkozni, de egy üdítő/kávé/sőr mellet simán. Nem ismerjük egymást, nem ismerjük egymás nézőpontját, tehát ez a vita halott dolog.
moikboy
2007. december 04. — 17:39:05
[re=39891]Mefi[/re]: 110%-ig biztos voltam benne hogy ezt fogod válaszolni (“azért a kettő nem ugyanaz”). Ez a probléma; érvelés nélkül szajkózod és szinte tabuként kezeled a polgáriként tetszelgő értékrendszered már-már dogmatizált elemeit.
Miért ne hasonlíthatnám össze Széchenyit Hitlerrel? Ki mondja, hogy ne?
suexID
2007. december 04. — 17:43:38
[re=39904]meNtha[/re]: Bocs, de mutass már rá arra a pontra, ahol én rasszistának neveztelek. De tényleg.
ZsuKov
2007. december 04. — 17:45:36
mondjuk azértbazmeg mert az egyik kiírtott a pármillió embert, a másik meg reformer volt azértbazmeg
Neidegesítsél fel!
suexID
2007. december 04. — 17:46:40
[re=39905]moikboy[/re]: Beszívtá’ gyerek? 😀
moikboy
2007. december 04. — 17:49:25
[re=39907]ZsuKov[/re]:és? Attól még, nem hasonlíthatom össze őket a halálukat illetően? Dehogynem. Mindketten öngyilkosok lettek. Nincs ebben semmiféle becsmérlés egyikük irányában sem.
meNtha
2007. december 04. — 17:52:32
[re=39906]suexID[/re]: Nem állt szándékomban, általánosságban értettem. 😀
suexID
2007. december 04. — 17:58:10
[re=39910]meNtha[/re]: Általánosságban akkor fogalmazol, ha nem nevesítesz. De ott két név volt a mondat elején. Én nem tartom parttalannak a vitát, de mindegy, nem ez volt az eredeti téma.
Mefi
2007. december 04. — 19:04:49
[re=39905]moikboy[/re]: ne haragudj, de nézz már körül, hogy miket köszönhetsz most Magyarországon Széchenyinek (nem kérdőjelezem meg, hogy ne tudnád ki Széchenyi). És mit köszönhetsz Hitlernek? Az én értékrendem szerint Hitler mondjuk a nulla alatt, Széchenyi meg valahol a száz fölött helyezkedik el. És hiába jössz egy kommentben három idegen szóval, nem tud meghatni. Ha tényleg olyan keménylegények lettek volna a nácik, és olyan büszkén vállalták volna a tetteiket, akkor nem lőtték volna fejbe magukat, hanem kiálltak volna a bíróság elé, és azt mondták volna, hogy “igen bazmeg, utálom a zsidókat, ha nem tetszik, kössetek fel”. És büszkén halt volna meg; na akkor azt mondom, hogy kemény. Így viszont nulla. Nem fizikai értelemben kemény, persze. Bocs, szar értékrendem van, gáz vagyok. (Egyáltalán, őszintén: tényleg átgondoltad, hogy mit írsz, vagy csak szokás szerint flém-poénkodni akartál? Ha előbbi, akkor őszintén csalódtam benned, ha meg utóbbi, akkor csak én dramatizáltam túl.)
moikboy
2007. december 04. — 19:40:58
[re=39919]Mefi[/re]:nem érted. mindegy.
meNtha
2007. december 04. — 20:23:08
[re=39919]Mefi[/re]: Semmi offenz, de azt vedd számításba, hogy Hitlert keményen nyomták drogokkal, és volt egy laza parkinzon kórja is. (így láttam/olvastam)
Shamalt
2007. december 04. — 20:23:41
Mefi, nem kellene az ilyen jellegu postokat eroltetni.
Mefi
2007. december 04. — 20:27:59
[re=39922]moikboy[/re]: meg suexID, meg Zsukov se érti, meg senki, csak te. “Nem érted” – kedvencem. Kifejtenéd bővebben?
[re=39929]Shamalt[/re]: ha arra gondolsz, amire én, akkor én is azon agyaltam.
hakkni
2007. december 04. — 20:42:19
Mefi, ilyen ha provokálsz?
Shamalt
2007. december 04. — 20:43:19
konkretan az olyan temak mellozesere gondoltam, amelyekben mindenki szakertonek veli magat – nemi eufemizmussal elve – meglehetosen megalapozatlanul ;] ld. meg “eszosztas” cimszo alatt a szlengszotarban.
moikboy
2007. december 04. — 20:47:34
[re=39930]Mefi[/re]:pusztán arra akartam rávilágítani, hogy nem a tetteik, hanem haláluk alapján állítottam őket párhuzamba, de látom ezt képtelen vagy felfogni a kizáró vagyon szocializálódott agyaddal. Részemről befejeztem, próbálj visszaolvasni és szóról-szóra értelmezni minden egyes hozzászólást.
ZsuKov
2007. december 04. — 20:52:48
magyarorszagon mindenki ert mindenhez. :))
sHelf
2007. december 04. — 21:00:42
[re=39937]ZsuKov[/re]:ez általában a futball és a politika, ugye. 😀
hakkni
2007. december 04. — 21:00:53
[re=39937]ZsuKov[/re]:Naná, hiszen szakértő kormányunk van. ^^
Mefi
2007. december 04. — 21:06:10
[re=39932]hakkni[/re]: már miért provokálnék én bárkit is?
[re=39933]Shamalt[/re]: oké, akkor jól sejtettem. :]
[re=39935]moikboy[/re]: igen, csak tudod nem azt írtam, hogy “aki kinyírja magát, az ”büdös posztó“” (már csak azért sem, mert azt hiszem én vagyok itt az, aki a legjobban tudja ezt, de ez mindegy is egyébként…), hanem azt, hogy aki gyáva módon visszahúzódik, amikor ki kellene állnia a világ elé, és azt vallania, amit eddig, az én szememben az minden, csak nem bátor.
Egyébként kicsit unalmasnak tartom már, hogy egyesek (és ezt most tényleg általánosságban) képtelenek felfogni, hogy ami az egyik embernek nem tetszik, az a másiknak esetleg igen és fordítva. Vegyük már észre, hogy nem szeretheti mindenki ugyanazt, nem hihet mindenki ugyanabban. És – bár kurvára nagy kérésnek tűnik, de – tartsuk már tiszteletben azt, hogy a másiknak lehet másféle véleménye, másféle ízlése és érdeklődése, és nem rögtön földbedöngölni, hogy “buta vagy”. Még ha az is. Lassan már minden bejegyzést úgy fogok kezdeni, hogy “Ez a bejegyzés nem azért született, mert […] és nem szándékom ezzel azt sugallni, hogy […]. És ez valahol kurvára bosszant. Már bocsánat.
suexID
2007. december 04. — 21:37:14
[re=39928]meNtha[/re]: Azért sírni nem fogok.
[re=39933]Shamalt[/re]: Szerintem nem baj az, ha vannak szélsőséges megnyilvánulások is, pl. itt is kicsit pörög a téma. Elég már az olyan blogokból, ahová mindenki bólogatni jár. (Tudnék ezret mutatni, pl. forgószél és társai) Néha kellenek ilyen postok is, hogy kicsit beinduljon a fosszivattyú, aztán úgyis jönnek majd a szokásos geekblogos dolgok, és mindenki visszatér bólogatóskutyus üzemmódba! 🙂
Shamalt
2007. december 04. — 21:44:05
nem a temaval valo egyetertessel vagy egyet nem ertessel van a problema, hanem a hozzaszolok kvalitasaival.
suexID
2007. december 04. — 21:45:37
[re=39952]Shamalt[/re]: Azt meg már megszokhattad volna, sajnos ez van, ilyen témához ilyenek a hozzászólások. 🙂
Mefi
2007. december 04. — 21:46:30
[re=39950]suexID[/re]: ezzel én is így vagyok, csak zavar, mikor egy határt túllép ez a pörgés. (Mondjuk eddig nem nagyon lépte túl, legalábbis a szememben nem, mert ha megtörténne, biztosan megszüntetném a kommentelés lehetőségét; ez nem üres fenyegetőzés, tényleg. Amíg élvezem, és csak kevés gond van vele, addig jó, de ha már több a káromkodás, mint a mosolygás, akkor hagyni kell.). Azzal viszont nagyon egyetértek, hogy olyan blogot én sem akarok, ahol mindenki csak “igen mefi, igazad van mefi, okos vagy mefi, ügyes vagy mefi, teljesen egyetértek mefi”. Persze létezhet ilyen vélemény is, engem nem zavar (mint ahogy nem is zavart soha, ha valaki egyfolytában helyeselt; majdmegunja (volt ugye erre példa itt)). Csak a másik véglet is zavar, amikor – mint említettem – egyszerűen valaki képtelen belátni, hogy másnak is lehet igaza, és megcáfolhatatlan érvekkel jön, és egyszerűen nem látja be, hogy hiába: nem tudja meggyőzni a másikat. Persze lehet, hogy bennem van a hiba, tényleg nem tudom.
Shamalt
2007. december 04. — 21:47:13
no de minden temaban?
Shamalt
2007. december 04. — 21:49:49
irtam mefinek egy mailt ma, amiben kifejtettem, hogy szerintem a kevesebb neha tobb, es a kevesebb, de igenyesebb es gondolkodasra kesztetobb post is jelentos mertekben javithatna a kommentek es a blog szinvonalan, egyfajta ontisztulas kereteben.
suexID
2007. december 04. — 21:50:22
[re=39955]Mefi[/re]: Nézd, ez egy olyan téma, hogy ha egy ilyen témájú bejegyzés születik egy átlagosnál nagyobb látogatottságú blogon, akkor jönni fognak a turbómagyarok, meg a libsik, meg a megmondótibik, és ezek keresztül kasul okádnak egymáson, majd jön a következtetés a végére, hogy bizony mindenkinek a kurvaanyját. Felesleges ezt ilyen drámaian felfogni, max. levonod a következtetést, hogy ilyen témát nem kell feszegetni, max. okosan, aztán kész.
Egyébként szerintem ez még nem a vészes helyzet, az inkább Athinánál szokott lenni.
suexID
2007. december 04. — 21:52:57
[re=39958]Shamalt[/re]: Én személy szerint kedvelem mefi írásait, már egyfajta védjegyévé vált, hogy ennyit ír, és ilyen stílusban. A kommentelőkön néha jól szórakozom, nálad is ez volt, oda is szerettem járni, elsősorban azért, mert az első 5-10 kommentelő értékes dolgokat írt le az egyébként izgalmas postokhoz, aztán meg már röhögni jártam oda a sok bután. Személy szerint sajnáltam, hogy megszűnt a blogod, és sajnálnám azt is, ha Mefi nem lenne mefis többé! 🙂
(bár tény, hogy az a fajta idiotizmus, amit egyesek képviselnek itt, az bicskanyitogató tud lenni, de nincs rózsa tövis nélkül és nincs chilis bab kétszercsípés nélkül)
Mefi
2007. december 04. — 21:52:59
[re=39959]suexID[/re]: Athinánál egyáltalán nem olvasok kommenteket, nem tudom miért. Egyébként van jó oldala ennek is: kiderül, hogy milyen egy-két ember, mikor kiugrik a bokorból. Valamint azért most a jelenleg 63 komment közül vannak olyanok, amikért megérte felvetni a témát, szerintem.
Shamalt
2007. december 04. — 21:56:08
[re=39960]suexID[/re]: beleuntam az ostobakba. mondjuk azt tenyleg vicces volt nezni, hogy az utolso nehany postom rajuk vonatkozo burkolt anyazasain is milyen jokat rohogcseltek.
suexID
2007. december 04. — 21:57:30
[re=39962]Shamalt[/re]: Ezek előtt a saját anyjukat kifesthetnéd zebracsíkosra, és ráfektethetnéd az úttestre, még azon is röhögnének! 🙂
Mefi
2007. december 04. — 22:00:10
[re=39963]suexID[/re]: ezt szeretem benned, ezt a diplomatikus kurvaanyázást. 😀
suexID
2007. december 04. — 22:09:56
[re=39964]Mefi[/re]: Kikérem magamnak, hogy diplomatikus! 🙂