Mostanában olyat szoktam, hogy ha látom, hogy valaki nem beszél angolul, vagy nem tudja megmondani szegény idelátogató civilizált népnek, hogy merre van egy utca, akkor rászólok, hogy kenájhelpjú, és ennek általában örülnek. Meg a biciklisták is örülnek annak, amikor már jópár méteres távolságból odébb megyek az utcán, hogy kényelmesen elférjen, mert ennek ő örül. Meg azok is örülnek, akik látják, hogy »a lépcső jobb oldalán közlekedem«, vagy az ellenőrök is kedvesek, amikor látják, hogy én kedves vagyok.
De az a baj, hogy hiába örülnek nekem, meg másik két embernek, aki ilyen, ha másik nem egy, nem két ember ennek a teljes ellentéte. És ez most nem ilyen sztárolás akar lenni (még ha annak is tűnik), hanem burkolt jelzés, hogy talán néha picit máshogy kéne dolgokat, nem csak két-három embernek a tízből.
Sony500
2007. október 10. — 20:00:10
Sok kicsi sokra megy, hogy úgy mondjam. Ez az első lépcső az újra-civilizálódás felé. 🙂
erenon
2007. október 10. — 21:42:19
én azt nem értem, hogy olyan könnyű a másikkal kedves lenni. Csak simán rámosolyogsz, köszönsz, és esetleg szerzel neki egy jó pillanatot.
Mennyivel jobb jóbanlenni az emberekkel, mint folyton csak mogorván mászkálni?
Lin3Lord
2007. október 10. — 22:32:58
meg az se menő ha a folyosó közepén pusziszkodnak a csajok és az se amikor a lépcsőre leülnek mint a moziba., faltól falig.
Ralesk
2007. október 10. — 23:18:35
Meg megállnak a Petőfi híd, budai hídfő aluljárónál (vagy a Blahán…) a lépcső tetején, közepén, hárman–öten, dumálni.
Meg a járdán hárman jönnek egymás mellett, és négyen nem férünk el, és nekik áll feljebb, ha összeütközünk, és én kell lelépjek a kutyaszarba.
Meg beljebb húzom magam, hogy elférjen mögöttem a buszon és megáll pontosan mögöttem, én meg állhatok három megállót kitekerve, és én leszek lebaszva ha kiegyenesedem.
Meg nem enged le a buszról, villamosról, hanem tolakszik felfele a frissen kinyílt ajtón.
Meg befele jön, ahelyett, hogy lelépne két lépcsőnyit, várna tíz másodpercet az ajtó mellett, és újra felszállna – inkább negyvenet dulakodik az árral szemben.
Meg.
Igen, én is utálom hogy annyi rengeteg tapló fasz van, és hogy mit sem ér, ha az ember nem az :/
Haszprus
2007. október 10. — 23:23:19
[re=37081]Ralesk[/re]: az a taktika hogy nem kell udvariasnak mutatkozni. ha annak mutatkozol, eltaposnak. ha hárman jönnek szembe, legfeljebb utolsó pillanatban térj ki előlük, addig ne mutass rá szándékot. beválik, a legszélső általában kikerül téged (ő se akar ütközni).
Shamalt
2007. október 11. — 00:11:44
Micsoda naiv idillizmus. Volt egy idoszak, amikor en is megprobaltam megvaltoztatni az embereket tagabb (!) makrokornyezetemben (!), de rajottem, hogy nincs ertelme: egyreszt nem veszem at senki draga szuleinek a feladatat, masreszt aki sajat mocsaraban akar megfulladni, am tegye. Harmadreszt meg onzo fajta vagyunk, es en sem vagyok kivetel. Nem is baj ez feltetlenul, vicces vilag lenne, ha mindenki holmi konvenciokat helyezne eloterbe, es szuntelen azt lesne, hogy masnak mi a jo.
Kell egy fajta tisztelet (ill ez nem jo szo, inkabb elfogadas, de meg ez sem, inkabb egyfajta tudomasul vetel) a tobbiek letezesevel kapcsolatban, de nem kell atesni a paratlan ujju patas masik oldalara. Antiszocialis kozhelyfelora off.
Shamalt
2007. október 11. — 00:16:06
az elso egyfajta is egyben termeszetesen, csak az f atadta a helyet a szokoznek, mert udvarias.
Jhonny
2007. október 11. — 15:02:11
[re=37083]Shamalt[/re]: Elég baj, hogy ezt így gondolod.
Mefi
2007. október 11. — 15:22:49
[re=37083]Shamalt[/re]: most lehet ezen röhögni, de nem arról van itt szó, hogy “megváltoztatom az embereket”, hanem arról, hogy az a kevés ember, amelyik még tudja mi az, hogy udvariasság, igenis hálás lesz érte, ha te is megmutatod, hogy tudod mi az. A parasztokon át kell lépni, én nem mondom, hogy nem. De miért várod azt, hogy normálisak az emberek, ha te magad sem vagy normális?
Shamalt
2007. október 11. — 15:56:54
[re=37090]Jhonny[/re]: legyszi fejtsd ki, hogy a kommentem mely reszet tartod tragikusnak, mert ez igy csak hat ures szo a levegoben, egy pont, meg egy vesszo.
[re=37091]Mefi[/re]: egyreszt nem rohogok, lattal-e mosolygos fejet? masreszt nemcsak a megvaltoztatasba faradtam bele (amire egyebkent de igen, te is torekedni probalsz ezzel a posttal), hanem abba is, amit a bejegyzes utolso bekezdeseben irtal. mi hasznom van nekem abbol, ha en vadidegenekkel udvariaskodom, ha ok vagy masok csesznek ram (ld meg Haszprus kommentjet)? elloknek a buszon, rataposnak a labamra, de nekem megis jo, mert legalabb megbecsul a tarsadalom, mert ot perccel ezelott felrealltam az ajtoban, hogy valaki le tudjon szallni? az a helyzet, hogy az udvariatlansag szankcioja a tarsadalmi megvetes vagy rosszallas kellene, hogy legyen, az udvariassag jutalma meg a tarsadalmi megbecsules, de ez a rendszer mar egy joideje nem mukodik, mert mindenki magasrol tesz a masik fejere, es ha peldaul atadom egy idos neninek a helyemet a buszon, akkor mar kevesen gondoljak azt magukban, hogy “ej, milyen jolnevelt fiatalember” es forditva: ha nem adom at, meg kevesebben fogjak azt gondolni vagy mondani, hogy tusko vagyok, mert a) a neveltetesuknek nem volt resze, hogy at kell adni a helyet, b) baromira nem erdekli oket, hogy az idos neni ul-e, all-e vagy eppen lelegzik-e vagy sem. ebbe az iranyba haladunk, lasd meg az ordogi kor cimszo alatt.
hogy mindenki megertse: az allaspontom az, hogy azzal vagyok udvarias, akirol ugy latom, hogy megerdemli. persze nyilvan a tobbi szemben haladot se rugom hasba az utcan. masreszt udvariassag !feltetlenul= elozekenyseg, a fentebb emlitett szituacioban ha odajon hozzam segitseget kerni, nyilvan segitek ha tudok, viszont ha nem jon oda, akkor alkalmazom a “nema gyereknek anyja se erti a szavat” nepi bolcsesseget.
Azt meg, hogy nem vagyok normalis, kikerem magamnak.
Ja es mottokent, nem cimzetten: ne legyunk kepmutatok.
Jhonny
2007. október 11. — 16:05:15
[re=37096]Shamalt[/re]: Kérlek szépen, milyen hozzáállás ez? Ha más se udvarias veled, akkor te se leszel udvarias másokkal? Pedig hányszor van a blogodban az ilyesfajta megnyilvánulásokat fikázó post, közben te is pont ugyanolyan vagy, mint azok az emberek.
Shamalt
2007. október 11. — 16:08:25
[re=37097]Jhonny[/re]: ezt bizonyara rettento jol meg tudod itelni, mert nehany eve orszagos cimborak vagyunk es egyutt logunk mindig 🙂 basszus, ne csak nezz mar, olvass is, mert meg mindig nem erted.
Jhonny
2007. október 11. — 16:11:33
A hozzászólásod sokat elárul.
Shamalt
2007. október 11. — 16:13:38
:))
Jhonny
2007. október 11. — 16:21:04
Bár ilyen vicces lenne.
Haszprus
2007. október 11. — 16:45:36
Ez az a blog ahol az “antiszociális” kategóriában 409 bejegyzés született? 🙂
Amúgy amíg itt vitáztatok, készült rólatok egy [url=http://www.youtube.com/watch?v=PbcctWbC8Q0&mode=related&search=]rejtettkamerás videó[/url] 🙂
Shamalt
2007. október 11. — 16:54:47
[re=37102]Haszprus[/re]: ahah, szemet. de nekem wireless egerem van. 🙂
Haszprus
2007. október 11. — 20:05:46
[re=37103]Shamalt[/re]: nem csodálom ha ezután le kellett cserélni… :Đ
moikboy
2007. október 11. — 20:20:01
Hahaha… shamaltnak (megint?) igaza van. Udvariasnak lenni nem kifizetődő. Gázolj át és tiéd lesz a királylány or watever. (NEM ironia, halálosan komolyan gondoltam)
pitbull
2007. október 11. — 20:43:07
klasszikustól idézve:”…I used to smile at everyone until a man on the tube escalator masturbated into the back of my coat.” (Bridget Jones- The Edge of Reason)
Mefi
2007. október 11. — 20:55:40
[re=37096]Shamalt[/re]: nem a mosolygós fejekről beszélek, pusztán az egész kommented eléggé ironikusra sikerült, vagy legalábbis nekem így jött át. Lehet, hogy a megváltoztatás cél, mint olyan, de nem fogok sírva lefeküdni, hogy “ma sem sikerült megváltoztatni a világot, hüpp”. A “nem vagy normális” részt ne úgy értsd, hogy “há’ hülye vagy váze'”, de ez a “gázolj keresztül mindenkin” téma nekem annyira nem bejövős. Persze, a hetvenéves öregasszony, aki a botjával tolja tömeget, és károg, hogy milyen sokan buszoznak, és hogy ő bezzeg mikor fiatal volt, na annak én sem fogom átadni a helyet, meg azzal nem leszek udvarias, meg múltkor például a kemény bizniszmen a földalattin kétszer is rálépett a lábamra, értelemszerűen elküldtem a kurva anyjába, de furcsa mód én úgy látom, hogy azok az emberek, akikkel udvarias vagyok (mert azért jobb esetben látni, hogy ki udvarias, tízből kilencszer simán), viszonozzák, tehát nekem kifizetendő. A “néma gyerek” részhez: honnan tudja egy külföldi, hogy te tudsz-e angolul? Éppen beszél valakivel, aki ugyan teszem azt tud angolul, de rohadtul nem tudja merre van a Szegfű utca, például, és esetleg meghallod, és esetleg tudod is, akkor miért ne mennél oda, és világosítanád fel?
Meg például valaki (már nem tudom ki, valaki itt a blogon) mesélte, hogy ő bizony nem szól a buszon, ha állnak előtte, hogy “bocsi szabad lesz”, hanem szépen fellöki. Mert hogy őt is lökték már föl. És azért ha engem elkezdenek lökdösni, biztos, hogy szintén kurvaanyázás lesz a vége.
[re=37102]Haszprus[/re]: azért antiszociális != bunkó | udvariatlan. Nálam az antiszociális abban nyilvánul meg, hogy nem az a fajta ember vagyok, aki negyven másik ember társaságában érzi jól magát, és nem az a fajta, aki rosszul érzi magát egyedül. (Az megint más, hogy a témában teljesen más kaliberű bejegyzések is vannak, melyek nem az én antiszocialitásomról szólnak. Videót amúgy nem tudok nézni, mert holnapra se ér ide. :])
[re=37105]moikboy[/re]: oké, akkor légy bunkó, ha neked az tetszik (avagy ha jól tudod felmérni az embereket, akkor persze ez működik), aztán üdvözlöm a királylányt. 🙂
Mefi
2007. október 11. — 21:25:31
[re=37102]Haszprus[/re]: hé és nem is vitázunk, csak agresszív véleménycserét folytatunk. 😀
Shamalt
2007. október 11. — 21:54:09
Mefi, az ironia hasznos, serkenti az agymukodest. 🙂 A nema gyerek odajon es megkerdezi, hogy hi, could you help me? Gazolas-nem gazolas: kivetel nelkul mindenki atgazol azon, aki szerinte jobbra erdemtelen, de ez egy rossz szo.
Haszprus
2007. október 12. — 01:26:25
[re=37111]Mefi[/re]: btw a vita nem egy pejoratív szó, amire te gondolsz az a veszekedés… 🙂
[re=37114]Shamalt[/re]: kicsit eltúlzod ezt az átgázolás témát fogalmazásilag. én is szoktam így érvelgetni hogy túllövök a saját nézeteimen de jelzem hogy ez most kezd átmenni erősen negatívba, nem valószínű hogy élőben is olyan csörtető lennél mint ahogy most fogalmazol.
Shamalt
2007. október 12. — 09:56:26
Haszprus: fentebb irtam is vhol a “sajat allaspontom” cimszo alatt, hogy nem. A tobbi puszta elmelkedes. Sajnos az ember nem teheti meg mindig, amire gondol, mert vannak fekezoerok.
Mefi
2007. október 12. — 12:46:13
Egyébként ezzel a hozzállással még az a gond, hogy beül valaki a kocsiba, és így áll hozzá. És felmegy az autópályára, és megy a bal oldai sávban 90 km/h-val, és csodálkozik, ha jobbról leelőzöd. Pedig ott egy viszonylag egyszerű szabályrendszer szerint kellene közlekedni, és nem lenne gond. De vannak akik a szabályokat sem tartják be, és még oda sem figyelnek. És ez gáz.
ZsuKov
2007. október 12. — 16:55:07
ez a hasonlat kisse santit meffentyu. az egyik egy szabalyrendszer, a masik konvencio.
Az a helyzet, hogy ebben a vitaban en is Shamaltnak adok igazat. Számtalanszor volt olyan, hogy vénemberek lecsirkefogóztak csak mert nem adtam át a helyem, hogy nekik ne kelljen még fél métert megtenni az ülésért. Alapvetően azonban nem éri meg, hogy minden jöttmentet előreengedjek, hogy legyen egy jó pillanata. Na most ezen hadd ne kacagjak. Nem lesz tőle jó pillanata és az, hogy van 100 emberből 2, aki ezt értékeli azért nem fogom mindenkivel ezt csinálni. Majd lehúzol pár évet Pesten és rájössz a dologra 😀
moikboy
2007. október 12. — 17:12:10
[re=37133]ZsuKov[/re]: “Majd lehúzol pár évet Pesten és rájössz a dologra :D”
“ér-tel-mi-sé-gi fogyatékosok, kertek helyiségében sörtől töltött csocsójátékosok, adni jó de kapni jó-e abból ami akció, van egy cigid, van egy perced, metro elment gecijo” 😀
ZsuKov
2007. október 12. — 17:16:43
Pontosan. Bëlgáék Budapest c. száma tökéletesen leírja a helyzetet, egyeseknek nem ártana meghallgatni.
marci
2007. október 12. — 17:28:36
Én is így teszek, mint te. Engem is felbasz, hogy ezerből egy ember ilyen.
Mefi
2007. október 12. — 17:55:47
[re=37133]ZsuKov[/re]: Shamaltnak adsz igazat, oké. De ugye van egy olyan rész hogy: “Meg a biciklisták is örülnek annak, amikor már jópár méteres távolságból odébb megyek az utcán, hogy kényelmesen elférjen, mert ennek ő örül.” És ugye, te biciklin kurvaanyázol, és posztot írsz róla, hogy nem tudsz normálisan közlekedni. Akkor miről beszélünk? (Amúgy jópár évet lehúztam én már ‘pesten. :D)
Amúgy 2: nem volt ott semmi hasonlat, ez pusztán az autópályán, és egyéb helyeken, autóval való közlekedési tapasztalat. És pont ez a lényeg, hogy ha még egy olyan rendszerben sem képesek az emberek szabályosan működni, ahol kötelező lenne, akkor mit várjak el biciklivel például a gyalogosoktól?
ZsuKov
2007. október 12. — 18:23:21
mikor is irtam arrol poszt hogy nem tudok kozlekedni? 😀
moikboy
2007. október 12. — 18:25:21
[re=37136]marci[/re]: hiába, ha nem vagy tagja a mefiblog elitjének. ellentétben velünk.
ZsuKov
2007. október 12. — 18:33:11
[re=37144]moikboy[/re]: :DDD (nade viccen kívül, nem kéne a dolgot elbagatellizálni :))
Mefi
2007. október 12. — 18:40:36
[re=37143]ZsuKov[/re]: akkor pontosítok: nem tudsz normális (hogy jobbat ne mondjak: európai) körülmények között közlekedni. (Amúgy: itt http://zsukov.v1rush.net/index.php?s=Sz%C3%A1jkling%20ekszperiensz (igen, itt van más témájú is, mielőtt belekötnél. :D)
ZsuKov
2007. október 12. — 18:47:54
azert kurvara nem ugyanaz a ketto 😀
Mefi
2007. október 12. — 18:49:56
[re=37150]ZsuKov[/re]: mért éreztem, hogy ez lesz a válaszod? 😀 Most akartam idézni pár mondatot, ami pedig eléggé, de keresd inkább meg magad! 😀
ZsuKov
2007. október 12. — 21:00:09
igen, apu ;P