A sok komolytalanság után egy kis búskomorság, ezen a meleg nyári délutánon. Június negyedike van, június negyedike volt 1920-ban is, harminc perccel délután négy óra után, mikor is aláírásra került a trianoni békeokmány. Mindenki tudja mik voltak az előzmények, mindenki látja mik a következmények (aki nem, az nézzen magába meg nézzen utána). A véleményemet »tavaly már leírtam«, azóta semmit nem változott.
Már előre bánom, hogy felteszek ilyen kérdést, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy idén foglalkozik-e vele akármennyit is a média, vagy hovatovább foglalkozik-e vele a média annyit, mint amennyit akármelyik »holokauszt megemlékezéssel«.
Mefi, a szélsőséges blogger véleményét olvashattuk 2008-ban, egy meg nem történt eseményről.
2008. június 04., 18.58.26 – kiegészítés
Nos, a TV2 híradójában semmit nem mondtak, megnézem majd a m1 híradóját is, roppantmód kíváncsi vagyok. A Duna TV-t kéne elkapni, ők biztosan megemlítik a dolgot.
2008. június 04., 19.16.15 – kiegészítés
Küldtem egy e-mailt a Tények szerkesztőségének, kíváncsi vagyok válaszolnak-e egyáltalán, és ha igen, mit. Ahogyan azt »Trimo jelezte«, az RTL Klub híradója szintén nem említette az évfordulót.
2008. június 04., 19.27.33 – kiegészítés
Na, úgy látszik egyelőre, hogy a Duna TV az egyetlen, aki még foglalkozik ezzel. Mondjuk meglepett volna, ha pont ők nem.
2008. június 04., 19.56.12 – kiegészítés
Az m1 sem említette, nem kommentálnám.
Tetszett a bejegyzés?
Megköszönöm, ha nyomsz rá egy like-ot vagy megosztod másokkal:
kopa
2008. június 04. — 17:03:21
Hát igen… Szomorú egy napja ez a magyarságnak! 🙁
De ellene már nem tudunk semmit sem tenni így jobb beletörődni…
axaard
2008. június 04. — 17:29:23
Nálunk a suliban “verseny” volt “trianon”ból, megemlékezés révén. Szomorú nap, Nemzeti “ünneppé” kéne minősíteni június 4-ét, mint március 15-e is az.
[off]Viszont egy kis kötekedés: az “aláírásra került” szókapcsolatod magyartalan, szebb azt írni, mondani, hogy “aláírták”. Akit érdekel, Google jóbarát: funkcióigés szerkezetek, germanizmus, terpeszkedő igék, sb. szavakra segíteni fog. Tudom, én sem írok mindig helyesen, de próbálok figyenli rá.[/off]
tutora
2008. június 04. — 18:02:37
Valóban. Elég szomorú.
Azt hiszem az még szomorúbb, hogy néhány évvel ezelőtt a határon átkelve még mindig le büdös-románoztak; vagy például sokan nem értik, hogy attól amiért nem élek Magyarországon még magyar vagyok és nincs kettős állampolgárságom…
Ha jobban belegondolok, akkor igazán azt sem fogom fel, hogy miért sírunk még mindig. Mi már a harmadik (negyedik) generáció tagjai vagyunk, akik nem éltük meg személyesen az egészet, nem tudjuk milyen volt akkor a világ, nem érezhetjük, hogy miről maradtunk le…
Fontosabb a jelen! Öszpontosítsunk erre.
dom
2008. június 04. — 18:11:27
Nem, nem fog vele a média foglalkozni. Ha mégis, akkor biztos nem annyira, mint amennyire szegény zsidóknak nyalják a seggüket. Pedig Mo. talán eddigi legnagyobb tragédiája. Gyásznap kéne, hogy legyen.
RaszP.
2008. június 04. — 18:18:24
[re=49198]tutora[/re]: vannak ilyenek tény. de olyanok is vannak, akik az ilyeneket úgy pofánvágnák, hogy a fal adná a másikat.
sírunk? ez nem sírás, hanem megemlékezés. sőt: együttérzés pont veletek határon túliakkal. ezt kéne felfogni és nem átvenni azt a szemléletet, hogy “úgyismindegy”. nem az.
hakkni
2008. június 04. — 18:25:04
Az esti hírekben, benne szokott lenni.
moikboy
2008. június 04. — 18:48:53
88, azaz Heil Hitler… Nyugodtan mehetsz visszafoglalni Erdélyt, remélem beraknak az első sorba ágyútölteléknek.
ZsuKov
2008. június 04. — 18:57:11
Moikboy te narkós szar, számolni tudsz még? vagy arról nincsen wiki leírás?
Mefi
2008. június 04. — 19:03:39
[re=49192]kopa[/re], [re=49198]tutora[/re]: persze, tovább kell lépni, a jelenre és a jövőre kell koncentrálni, csak ilyenről illene megemlékezni. Mint ahogy más, sokszor kevésbé fontos dolgokról is szoktunk.
[re=49193]axaard[/re]: köszi. A verseny mit takar?
[re=49199]dom[/re]: bizony gyásznap. Egyszer talán.
[re=49200]RaszP.[/re]: erről van szó.
[re=49201]hakkni[/re]: tényeket néztem, abban egy mukkot nem mondtak róla.
[re=49202]moikboy[/re]: újfent bebizonyítottad, hogy milyen bunkó is vagy igazából.
(A továbbiakban moikboy oltását ne itt, van neki MSN-címe: gepagep@hotmail.com, ott elérhető.)
Trimo
2008. június 04. — 19:03:49
RTLen sem említették meg, úgy látszik a zsidók nekik fontosabbak (nem mintha nekem bármi problémám lenne velük), mint a magyarok.
axaard
2008. június 04. — 19:13:39
[re=49208]Mefi[/re]:
Verseny annyi volt, hogy:
– Totó a békeszerződésről, és az elcsatolt részekről
– Elcsatolt részekben városok megjelölve térképen, meg kellett nevezni őket
– Minden csapat kapott egy kérdést, arra válaszolni
– Diákon városokat mutattak, azt kitalálni. 1+2 segítséget lehetett kérni, minden segítség után csökkent a kapható pontok száma. Az első segítség autómatikusan járt.
– Ki mondta, benne 6 idézet, és 6 személy: össze kelett párosítani
– Nagy Magyarország térképet feldaraboltak mozik-szerűen, ki kellett rakni. Versenyre ment, első kapta a legtöbb pontot, utolsó a legkevesebbet
– Védőbeszéd írása, és előadása gr. Apponyi Albert védőbeszédének részlete alapján
– Vers, vagy próza írása Trianonról (ezt megkaptuk előre, lehetett rá készülni)
Díjazás szinten: másodikak lettünk, hárman kaptunk 12.000 HUF értékű Libri vásárlási utalványt. Mindenki kapott, a hatodikak 6.000 HUF értékben, a többieket nem tudom. Az első helyezett a dabasi Áldos hagyományőrtő egyesület ajándékcsomagját is átvehették, nem tudom mi volt benne.
Mefi
2008. június 04. — 19:19:35
[re=49210]axaard[/re]: ez korrektnek tűnik.
hakkni
2008. június 04. — 19:20:25
[re=49208]Mefi[/re]: Igen? Pedig tavaly mondták. Akkor talán a megemlékezésekről.
[re=49202]moikboy[/re]: :]
Mefi
2008. június 04. — 19:21:13
[re=49212]hakkni[/re]: melyikre gondolsz? Tavaly Tényeket meg RTL Klub híradót néztem, ott nem mondták.
millencolin
2008. június 04. — 19:45:35
Szomorú nap ez a mai:(
axaard
2008. június 04. — 19:46:07
[re=49211]Mefi[/re]: Elég korrekt volt, bár a településfelismerésnél volt egy-két gond: Volt aki megkapta a kolozsvári Mátyás szobrot (+ segítség, ugye…), mi meg Kismartonról kaptunk egy képet, jó messziről. Mondjuk jó segítségünk volt (Haydn itt volt zenész – Esterházyak eszembe jutottak, Kismarton nem).
Vale
2008. június 04. — 19:52:02
revíziót? (eris aranyalmája)
Lev
2008. június 04. — 20:01:06
Sáláláá cionmédia …
Zita
2008. június 04. — 20:45:33
Az echo tv híradójában bemondták.
sztiki
2008. június 04. — 21:13:41
bocs mefi, de a duna tv cikke az egy tavalyi cikk 😉
Ralesk
2008. június 04. — 21:16:12
Szánalmas. Mármint a magyar média.
maat
2008. június 04. — 21:29:57
[re=49193]axaard[/re]: akkor talán ez is érdekel: http://mek.oszk.hu/01600/01688/01688.htm
Mefi
2008. június 04. — 21:58:19
[re=49221]Zita[/re]: na, legalább még egy.
[re=49223]sztiki[/re]: tudom, a tévé említette.
[re=49224]Ralesk[/re]: így ahogy mondod.
[re=49225]maat[/re]: ezt köszi, ez tetszik.
erenon
2008. június 04. — 22:03:53
[re=49198]tutora[/re]: szerintem trianonnal kapcsolatban a mai feladatunk nem az elcsaolt területek visszafoglalása, hanem a folyamatos emlékezés, hogy mik voltunk egykor, és hol élnek véreink; ezentúl a jelenlegi nemzetközi lehetőségek kihasználása határon túli testvéreink szükséges megsegítésére. De minimum annyi, hogy nem románozzuk le őket.
sztiki
2008. június 04. — 22:08:54
[re=49228]Mefi[/re]: ja, akkor bocs 😛 :$
marton
2008. június 04. — 23:00:03
[re=49199]dom[/re]: ez biztosan azért van mert azt is a zsidók irányítják!/=+%!
Nem tűnt fel amúgy, hogy a magyarok folyton az elbukott / elvesztett dolgokat “ünnepelik”? Minden naptárba ünnep van írva, de rossz ez a szó rá, inkább lenne mondjuk megemlékezés.
A holokauszt pedig más téma szerintem, bár az is kicsit fel van fújva (már bocsánat hogy ilyet írok), de nem vethető össze ezzel. Itt “csupán” arról volt szó hogy a rossz oldalon álltunk, aztán megszívtuk és jó sok területet elvettek, részben teljesen jogosan, részben jogtalanul. Sajnos a vesztes véleménye számít a legkevésbé, de ez valahol természetes.
Van elég probléma most is, nem kell folyton a múltba révedni. Ugyanakkor egyetértek azzal, hogy szóvátehették volna. Nem tették. Ez van.
Gelgo
2008. június 04. — 23:50:18
Mefi, szerintem rosszul közelíted meg. Te vagy a média. Legalábbis te is. Írtál róla, az ok. Magáról a médiáról írni ez esetben érdekesség, de minek? Ezt vártuk kb… A blogok hozták, ez a lényeg, a saját szájízük szerint.
Egyetértek azzal a hozzászólóval, aki azt mondta, hogy a jelen feladataira koncentráljunk.
Mefi
2008. június 04. — 23:57:00
Én csak azt nem értem, miért nem lehet több dologra koncentrálni. Nekem sikerülni szokott.
Gelgo
2008. június 05. — 00:10:24
[re=49237]Mefi[/re]: a szavaidból áradó enyhe dühből arra következtetek, hogy érted te. Igazából le kéne már szoknia arról a magyaroknak, hogy dühösek. Ettől mindig olyan komolytalan lesz minden megszólalásunk.
EmceeMike
2008. június 05. — 00:27:19
a Hír tv szintén megemlékezett róla. milyen érdekes… dunatv,echo és hír tv.
Levee
2008. június 05. — 00:37:28
Na, azért ennyire nem írtam csúnyaságot, hogy moderálni kell, de te tudod Mefi… 🙂
Isti
2008. június 05. — 02:40:17
A Duna TV-s link tavalyi, a híradóját nem láttam.
Mefi
2008. június 05. — 08:53:39
[re=49238]Gelgo[/re]: nem vagyok én dühös, inkább szomorú emiatt. Van különbség a düh és a szomorúság között. 🙂
[re=49239]EmceeMike[/re]: na igen.
[re=49240]Levee[/re]: dehogy moderáltam, sőt, még válaszoltam is rá, csak »tavalyi bejegyzéshez küldted«.
[re=49241]Isti[/re]: tudom, hogy tavalyi, mondta már [re=49223]sztiki[/re] is. 🙂
Ceriak
2008. június 05. — 09:10:31
Nem értem. Némi önellentmondást vélek felfedezni azoknak a szavaiban, akik miközben fennen hirdetik, hogy nem siránkozni kell, hanem a jövőbe nézni és tenni, épp a lemondást tűzik zászlajukra.
Nem. A jövőbe kell nézni, és tenni azért, hogy majd kilencven évvel egy igazságtalan, nemzetcsonkító, a nemzetközi és emberi jogokkal ellentétes békét felülvizsgáljanak, igen, revizionáljanak.
Ennek útja pedig nem a felejtés és a homokba dugott fej; aki így érez, az legalább ne hangoztassa, hanem húzza be fülét-farkát és oldalogjon el. Egyszer talán majd megjön az esze.
suexID
2008. június 05. — 09:51:09
[re=49244]Ceriak[/re]: Az ember életében rengeteg dolgot megél, többek között veszteségeket is, valakinek vagy valaminek az elvesztését. Azt gondolom, hogy ezeket a veszteségeket nem szabad elfelejteni, ugyanakkor nem szabad megengedni, hogy ezek felemésszék a jövőnket is, hiszen mindenkinek 1 élete van.
Én is vesztettem már el barátokat, szerelmeket, rokonokat, de számomra nagy jelentőséggel bíró tárgyakat is, mégsem fordultam magamba, mert az élet megy tovább. Nem tudom miért nehéz pár embernek ezt felfogni, felismerni és továbblépni.
Trianon nem egy fénypontja hazánk történelmének, egy számunkra negatív hatású döntés ez, amely rengeteg magyar embert szakított el a hazájától. Ugyanakkor 88 év távlatában badarság azt feltételezni, hogy majd bármi is változik. Nem fogja senki azt mondani, hogy jól van gyerekek, akkor mostantól kezdve újrarajzoljuk a határokat, és minden infrastruktúrával, lakossal és környezeti értékkel együtt legyen tiétek, ami régen is a tiétek volt.
Ceriak
2008. június 05. — 09:57:24
[re=49245]suexID[/re]:
„hogy ezek felemésszék a jövőnket”
Miért emésztené fel, ha teszünk érte?
„hiszen mindenkinek 1 élete van”
Kiváló, akkor azzal az eggyel kezdhetne is akár valamit, nem?
„mégsem fordultam magamba, mert az élet megy tovább”
Nem magadba fordulni kell, hanem megtalálni a megoldást.
„Ugyanakkor 88 év távlatában badarság azt feltételezni, hogy majd bármi is változik. Nem fogja senki azt mondani, hogy jól van gyerekek, akkor mostantól kezdve újrarajzoljuk a határokat, és minden infrastruktúrával, lakossal és környezeti értékkel együtt legyen tiétek, ami régen is a tiétek volt. ”
Önszántából biztos hogy nem. De nem is a sültgalambra kell várni. Egyébként pedig Lengyelország, Izrael.
tiny
2008. június 05. — 10:12:47
[re=49246]Ceriak[/re]: Lehet, hogy nem jó elfogadni, de szerintem sem lesz itt határrajzolás. Fegyvert fogni senki nem akar, mert véráldozatot nem ér meg, egyéb út pedig (ahogy eddig is látjuk) egyelőre nincs.
suexID
2008. június 05. — 10:23:00
[re=49246]Ceriak[/re]: Én kezdek valamit vele. Tanulok, hogy utána dolgozhassak és majd egyszer lehessen családom, akiket el tudok tartani. Nem mellesleg a munkával adót termelek és az állam pénztárcáját ebből táplálják.
Attól még, hogy forrongok lassan 100 éve fennálló dolgok miatt, még nem lesz jobb. Attól nekem nem lesz pénzem, és anélkül meg nem adnak kenyeret a boltban.
“Egyébként pedig Lengyelország, Izrael.”
Én valahogy nem örülnék egy olyan helyzetnek, mint amiben jelenleg Izrael van. Nem örülnék, ha majd leküldeném a gyerekemet a boltba 1 liter tejért, és legközelebb a temetésén látnám, ott is tucatnyi darabból összepakolva, mert egy öngyilkos merénylő jó poénnak tartotta magát az égbe repíteni egy vegyesbolt előtt.
Szeretnék továbbra is békésen sétálgatni a közeli parkban, anélkül, hogy 3 darab ellenőrzőponton kellene átmennem, ami mellett tucatnyi tank és gépfegyveres katona áll. Vagy neked ez lenne az ideális?
Ceriak
2008. június 05. — 10:37:05
„Fegyvert fogni senki nem akar, mert véráldozatot nem ér meg”
Meggyőződésem szerint egyik állítás sem állja meg a helyét, bár természetesen nem tartom én sem preferált megoldásnak.
„egyéb út pedig (ahogy eddig is látjuk) egyelőre nincs”
Nekünk kell járni az úton, nem az fog alattunk mozogni.
„Én kezdek valamit vele. Tanulok, hogy utána dolgozhassak és majd egyszer lehessen családom, akiket el tudok tartani. Nem mellesleg a munkával adót termelek és az állam pénztárcáját ebből táplálják.
Attól még, hogy forrongok lassan 100 éve fennálló dolgok miatt, még nem lesz jobb. Attól nekem nem lesz pénzem, és anélkül meg nem adnak kenyeret a boltban.”
És büszke vagy rá, hogy a lét- és fajfenntartásra korlátozódik a hátralevő életed? Nem mondom, ebben az országban lassan már ez is kihívás s erény, az ebbe való belenyugvás már kevésbé.
Egyszerű kérdés, egyszerű választ lehet rá adni: mikor van több esély egy probléma megoldására: ha foglalkozunk vele, vagy ha nem?
Értem én, hogy azon keresel fogást, amin tudsz, de Lengyelországról elfeledkeztél. Pedig őket nem csonkították, ők megszűntek létezni.
suexID
2008. június 05. — 10:45:17
[re=49255]Ceriak[/re]: Mert alapvetően miért jöttünk a világra? Azért, hogy a saját preferenciarendszerünk mellett kiállva, öljünk és romboljunk mindent és mindenkit, aki nem ezt vallja?
“És büszke vagy rá, hogy a lét- és fajfenntartásra korlátozódik a hátralevő életed?”
Igen, büszke vagyok. Mert igyekszem majd olyan embereket nevelni a gyerekeimből, akik letesznek valamit az asztalra, alkotnak és megpróbálnak egy szebb jövő építésén fáradozni. Mindezt anélkül, hogy más embereknek ártanak.
“Egyszerű kérdés, egyszerű választ lehet rá adni: mikor van több esély egy probléma megoldására: ha foglalkozunk vele, vagy ha nem?”
Attól még, hogy folyton felemlegetünk egy problémát, és ünnepségeket rendezünk, megemlékezéseket tartunk róla, még nem oldjuk meg azt. Már ha egyáltalán van értelme megoldani.
Ugyanis nem egy helyen találkoztam már olyan fazonokkal, akik télen-nyáron vastag bőrdzsekiben korzóznak, rajta felvarrva a magyar címer, a régi Magyarország térképe, majd pedig bementek az itteni bazársoron a portékájuket áruló erdélyi kézművesek közé és “mocskos románoztak”. Mi ez, ha nem divatolás, és undorító kétszínűség?
Segíteni kell a külhonban élő magyarokat, megpróbálni támogatni őket, ezzel egyetértek. De amikor ott volt az emberek kezében a lehetőség, akkor csak a köpködés ment, meg a “mit képzelnek ezek” szöveg, és az elfordulás. Ezt sokan elfelejtik.
Mefi
2008. június 05. — 10:52:36
[re=49245]suexID[/re]: nehogy azt hidd ám, hogy magamba vagyok emiatt fordulva, pusztán elszomorít a dolog.
Ceriak
2008. június 05. — 11:48:37
„Mert alapvetően miért jöttünk a világra? Azért, hogy a saját preferenciarendszerünk mellett kiállva, öljünk és romboljunk mindent és mindenkit, aki nem ezt vallja?”
Az efféle kényelmetlenségek elkerülése végett születtek ama szabványosított s intézményesített, közös preferenciarendszerek, melyeket nemzetközi, emberi és hasonló jogokként ismerünk, s az egyéni preferenciák nagy hányadában a „jó” címkével ellátott halmazok metszetét adják. Instant a cucc, már csak bele kell szórni a forró vízbe – szabad őket érvényre juttatni.
„Igen, büszke vagyok. Mert igyekszem majd olyan embereket nevelni a gyerekeimből, akik letesznek valamit az asztalra, alkotnak és megpróbálnak egy szebb jövő építésén fáradozni.”
Őő… alkotás alatt most akkor azt érted, hogy ők is fenntartják magukat és gyereket csinálnak? Vagy ha valóban valami új létrehozását, akkor miért nem kezded már te?
„Attól még, hogy folyton felemlegetünk egy problémát, és ünnepségeket rendezünk, megemlékezéseket tartunk róla, még nem oldjuk meg azt.”
Ha nem így teszünk, akkor azok, akiknek nem fáj, elfelejtik.
„Már ha egyáltalán van értelme megoldani. ”
Önző-e vagy? Ha neked nem rossz, akkor már nem is kell megoldani?
„Ugyanis nem egy helyen találkoztam már olyan fazonokkal, akik télen-nyáron vastag bőrdzsekiben korzóznak, rajta felvarrva a magyar címer, a régi Magyarország térképe, majd pedig bementek az itteni bazársoron a portékájuket áruló erdélyi kézművesek közé és »mocskos románoztak«. Mi ez, ha nem divatolás, és undorító kétszínűség?”
Pont az. Rossz emberek vannak.
„De amikor ott volt az emberek kezében a lehetőség, akkor csak a köpködés ment, meg a „mit képzelnek ezek” szöveg, és az elfordulás. Ezt sokan elfelejtik.”
Köszönjük az általánosítást, te azt felejted el, hogy nem így nézett azért ki a végeredmény.
moikboy
2008. június 05. — 18:03:41
[re=49207]ZsuKov[/re]: biciklizz.
[re=49208]Mefi[/re]: egy nagy, büdös, nyáladzó teve vagy.
tiny
2008. június 05. — 18:07:35
[re=49255]Ceriak[/re]:
“Nekünk kell járni az úton, nem az fog alattunk mozogni. ”
Ezt most nem értem. Ha nincs út, akkor ennek mi köze hozzá?
“Meggyőződésem szerint egyik állítás sem állja meg a helyét, bár természetesen nem tartom én sem preferált megoldásnak. ”
Ha lenne más megoldás, akkor szerintem tudnánk. Az pedig, hogy senki nem akar fegyvert fogni, az annyi, hogy ha valaki nagyon akarna, akkor tudna, max. nem érne el vele semmit. És mivel ezt tudja, már nem is akar senki.
ZsuKov
2008. június 05. — 20:24:43
[re=49294]moikboy[/re]: ertem en, hogy sulyos identitaszavarokat okozott neked az, hogy anyuci sotetedeskor (legyen bar tel vagy nyar) elkuldott aludni es naponta csak felorat netezhettel, de a lanyneveken valo kommentelest nem erzed egy kicsit te is tul soknak?
menj es fozz egy thc-teat, az majd lenyugtat es nem erzed kenyszeret faszsagokat irni a netre.
ja igen, a kidobokat meg csokolotatom.
millencolin
2008. június 05. — 20:28:59
moikboy: előbb eszembe jutottál. hasmenésem van ugyanis. másik meg, hogy az iwiwadatlapodon szakadunk spanokkal pár napja, mert pöppet jól nyomod. kajak.:D
PAStheLoD
2008. június 06. — 12:25:29
[re=49303]millencolin[/re]: adatlapra urlt, kösz 🙂
[re=49294]moikboy[/re]: teve? lol. láttál te már tevét? még dromedárnak se menne el 😀
ZsuKov
2008. június 06. — 12:33:29
[re=49321]PAStheLoD[/re]: hat, ha reggelente a takaroja pupnak szamit, akkor dromedarnak megis 😀
Mefi
2008. június 06. — 12:59:31
A vicces az, hogy púpos gerincferdülésem van, és sokat csúfoltak tevének-dromedárnak,
ami súlyos lelkisérüléseket okozott nekem és azóta is nyáladzom, ha ezt mondja rám valaki.Viszont az offtopikot befejezhetnénk, moikboy úgyis olyan mint a tetű; ha van, akkor sem beszélünk róla.
Ceriak
2008. június 07. — 15:47:18
„Az pedig, hogy senki nem akar fegyvert fogni, az annyi, hogy ha valaki nagyon akarna, akkor tudna, max. nem érne el vele semmit. És mivel ezt tudja, már nem is akar senki.”
A HVIM tegnapi Trianon elleni felvonulásán érdekes módon visszhangzott a „fegyverbe!”…