Twitteren több szálból olvasható az alábbi történet, mely bodzásfantával esett meg:
mcdonalda mcdrive, hajnali fel5. bealltunk gyalog sajtburgert enni, erre az elottunk levo kocsibol kinyul egy srac es egy pisztolyt szegez rank + rohogve h most megfogtok halni, tuti igazi volt vagy legalabbis gazpisztoly de a kurva anyjat bassza meg az ilyen. mire rajottem h mi van 3x lelo aztan elhuztak de en 10 percig mozdulni se birtam es pont elotte olvastam egy plakaton h gyere thaiboxolni, onvedelem. aha, haromszor lelottek volna mire barmit csinalhatok
A debreceni Teszkónál lévő McDonald’s előtt történt a dolog.
Alapjáraton ez már önmagában mutat egy szintet, hogy merre-hová is tart a mi kis békésnek egyáltalán nem nevezhető közösségünk. Sok minden kemény dolog történt már, de azért ilyesmi nem sok, legalábbis az én ismeretségi körömben nem. Ugye a másik dolog, hogy ha már valaki ilyesmire képes, akkor tök mindegy hogy kés vagy fegyver van nála. Vagy például egy autóban ül, merthogy krys szerint meg ez van:
bringázz naponta a városban és rájössz, hogy van veszélyesebb fegyver egy pisztolynál és ezt a haszálója még csak nem is sejti.
Ezzel kapcsolatban meg az a véleményem, hogy kiváló közlekedési eszköz a bicikli, megértem és tisztelem azokat akik ezt választják a mindennapi A-ból B-C-D pontba való eljutáshoz, viszont. Budapest nem arra van kitalálva hogy ennyi autó rohangáljon bele, de arra pláne nincs felkészítve, hogy ezek mellé még betársuljon egy tucatnyi biciklis, akiknek a száma napról-napra nő. Amivel nem lenne gond, azonban a cangások többsége sajnos legyünk őszinték: pofátlan. Közel sem az van már, mint régen, hogy volt egy kisebbség, akik normálisan közlekedtek a kerékpáron, nem. Most van egy hatalmas, növekvő tömeg, akik mint egyfajta vallásként tekintenek a kétkerekűre, és sajnos pofátlanul, veszélyesen és agresszívan is közlekednek. A két véglet, szokás szerint, de ez mindenhol megvan, csak ugye érdekes, hogy valahogy sosem azok panaszkodnak, akik ártatlanok. (Most nem krysre gondolok egyébként.)
Ezek vannak. Múltkor egyébként néztem híradót anyukámmal, tizenkét darab hír volt benne, ebből tíz szólt gyilkosságról, vagy annak megkísérléséről. Meg elég igazából csak körbepillantani péntek vagy szombat éjszaka a forgalmasabb utcákon, hogy miket fúj össze a szél.
Tetszett a bejegyzés?
Megköszönöm, ha nyomsz rá egy like-ot vagy megosztod másokkal:
Marcell
2010. november 15. — 00:50:58
“elotte olvastam egy plakaton h gyere thaiboxolni, onvedelem. aha, haromszor lelottek volna mire barmit csinalhatok”
+
“Ugye a másik dolog, hogy ha már valaki ilyesmire képes, akkor tök mindegy hogy kés vagy fegyver van nála.”
?=
akkor felesleges önvédelmet tanulni?
Nem. Az első kijelentés igaz, de semmi értelme, a 2. mondat pedig úgy egészében nettó hülyeség. 🙂
1: a világ legerősebb/legképzettebb/leggyorsabb emberét is le lehet lőni 3 méter távolságból. Az önvédelmi oktatás “AZ ELLEN NEM VÉD”, minden más esetben azonban nagyban növeli az esélyedet a túlélésre. Ha úgy állsz hozzá, hogy “áá, úgysem érne semmit”, akkor nem is fog, kell hozzá egy szellemiség is, (elkerülhetetlen támadáskor) áldozatból ragadozóvá kell válni. Ha gyakran küzdesz lent a teremben, akkor éles helyzetben az agyad könnyebben kapcsol át támadó helyzetbe – persze ezt senki sem garantálja..
2: az, hogy kés vagy lőfegyver, nagyon nem mindegy. Ha kés van nála, akkor egy kis figyelemelterelés után el lehet futni, ha lőfegyver, akkor nem, mert hátbalő (kést dobni az “átlag támadó” nem tud).
Krav-maga-zom több éve, nagyon sok technika foglalkozik késes, botos (bézbózütő), lőfegyveres (pisztoly vagy akár gépfegyver) fenyegetésekkel/támadásokkal, többemberes szituációkkal. A krav-maga sallangmentesen arra próbál meg felkészíteni, hogy ha elindulsz valahonnan haza, akkor haza is érjél. Megtámadnak, meglepődsz, “hadonászol valamit” :), elhagyod a helyszínt, mission complete. Nyilván arra nincs technika, ha 3 méterről lelőnek, de ha közelebb van a támadó, vannak megoldások. Ezeket vagy alkalmazza az ember, vagy nem, van bennük rizikófaktor, lehet mérlegelni, célszerű-e. Én például valószínűleg sosem fogom használni a lőfegyver ellen tanult technikákat egy véletlen támadásnál, hanem inkább odaadom a pénztárcámat, nem éri meg az az érték azt a rizikót, hogy nem sikerül a technika (pl fáradt vagyok vagy ittam előtte és lassabb vagyok, mint gondolom). Ha viszont bankrablás van, én leszek a túsz, és épp engem készül a támadó kivégezni, akkor mivel más esélyem már nincs, ezen technikákat alkalmazva még mindig több esélyem van túlélni, mint nélkülük.
Amit ki akarok hámozni ebből az egészből, az az, hogy minél többet tanulsz az önvédelemről, annál nagyobb az esélyed nem meghalni. Szerintem civilként is fontos tudni megvédeni magunkat közelharcban. Azért nem elkezdeni, mert úgysem véd meg mindentől, badarság. Aki ilyentől fél, ilyenre akar felkészülni, sétáljon speciális mellényben (elérhető! bár sztem inkább vagyonőröknek/kidobóknak érdemes használni). Hozzáteszem a példa eleve rossz, mert a thai-box nem önvédelemre tanít, az egy küzdősport. Egy ideig űztem azt is, nagyon imádtam, de teljesen más egy ember ellen sportszerűen és mentálisan ráhangolódva küzdeni, mint az utcán 2 sunyival szemben hirtelen megállni a helyed a félhomályban. Persze egy thai-boxos kemény ellenfél az utcán is, de ez csak a filmekben az ultimate megoldás, a valóság sokkal sunyibb és kiszámíthatatlanabb.
Marcell
2010. november 15. — 01:04:18
A biciklis téma: az a baj, hogy nincsenek rendes bicikliutak. Az autósok utálnak, mert az autóút az autóké, a járdán utálnak, mert az a gyalogosoké, ahol meg van esetleg bicikliút, ott a járdával egy magasságban van, szóval kvázi járda, azon sétálnak a lézengők (én is sokszor csak később veszem észre a kopott felfestést). Ha minden nagyobb úton lenne az autóút mellett egy vékonyabb biciklisáv is, sztem semmi gond nem lenne..
Mefi
2010. november 15. — 02:01:20
Szerintem nem egeszen ertettel. Ugy ertem, ha valaki olni akar, akkor tok mindegy hogy kes, fegyver vagy auto van nala.
saxus
2010. november 15. — 02:49:05
[re=6062723]Mefi[/re]: Ha valaki ölni akar, akkor meg is próbálja. Nem is ez a kérdés.
Ha téged támadnak meg.. Na, akkor nagyon nem mindegy, hogy mit csinálsz. (Pl. nem reagálsz, vagy még rosszabb: pánikba esel, ahelyett, hogy megpróbálsz valami értelmeset csinálni)
Példának hozhatnám azt, amikor augusztusban egy házibuliból hazafelé jövet hajnalban nekünk jött két emberke az Árpád hídi HÉV megállónál (ők Szigetről tartottak haza). Mivel teljesen váratlanul ért az egész (hiba #1) és megelőzésképp sem tudtam tenni semmit (hiba #2), egyből a földre kerültem (hiba #2,5, de legalább kijózanodtam :), de legalább nem estem pánikba, hanem pattantam fel és mozogtam, védtem az ütéseket. (Többre akkor fáradtan, annyi alkohol után nem voltam képes 🙂
Megjegyzem, a csókának, aki nekem jött, már az is eléggé meglepő volt, hogy egyáltalán feltettem a kezem védeni (“mit teszed fe’ a kezed, he?”). Vannak, akik tényleg tudnak harcolni, de ahogy _látom_*, a többség, maximum ütni és pofázni tud. Aztán az első kapott pofonnál elgondolkoznak, hogy baz+, ez fáj.
Na meg jelenleg ott tartunk, hogy jelenleg hamarabb ütik vagy késelik** meg az embert, mint lövik le. Ütés/kés/bot ellen meg elég jó technikák vannak, hogy lehetőleg minél kevesebb sérüléssel megúszd.
* Szerencsére, ilyen téren kevés a tapasztalatom.
** http://bombahir.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=7491
Mefi
2010. november 15. — 14:30:50
[re=6062724]saxus[/re]: az a baj hogy tanulhatsz technikákat, én el is hiszem hogy hasznosak, de teljesen más mikor az edzőteremben elmondják mi a szitu, és megint más, mint ahogyan te is meséled, mikor sétálgat az ember a gondolataiba mélyedve, és egyszerre a földön találja magát. Ha valaki le akar téged szúrni, akkor már hiába ismered az egész krav-magát, valószínűleg le fognak szúrni.
gyuri
2010. november 15. — 17:11:19
én azt vettem észre, hogy a biciklisekre nem vonatkozik a piros lámpa meg a zebra. jó nekik!
Kolbi
2010. november 15. — 19:29:42
[re=6062725]Mefi[/re]: Hát igen, de azért szerencsére egyelőre átlagos utcai szituációban nem kifejezetten megölni akarnak, hanem mondjuk kirabolni, vagy dominanciát akarják villogtatni.
Egyébként ahogy én olvasgattam, krav maga sem ígéri, hogy késharcból sérülésmentesen fogsz kijönni, hanem esélyt próbál adni a túlélésre, de sanszosan pár vágást/szúrást be fogsz kapni. Csak jobb esetben nem maradsz ott. Esélyed több van, mint egy átlagbélának, azért az valószínű.
Egyébként az eredeti sztori kapcsán: szerintem megérné a srácnak feljelentést tenni, Mekinél biztos van kamera, ami rögzítette, garázdaság pedig sanszosan meg is fog állni.
saxus
2010. november 15. — 20:35:39
[re=6062725]Mefi[/re]: Nem csak technikát tanulsz, pont ebben más egy önvédelmi tanfolyam és egy harcművészet.
Ha már KM edzés (legalábbis ahogy nálunk néz ki kb. fél év után): általában egy érintős játékkal szoktunk kezdeni. Leginkább a taktikai készséget fejleszti. Később nehezedik persze, (csak ide/csak oda célozz, szétdobálnak gumikéseket stb.)
Ezután szokott lenni egy olyan, hogy a csoport fele fog egy pajzsot, és mindenki futkározik össze-vissza. Ha az instruktor elkiáltja magát, hogy “pajzs!”, akkor a feladat az, hogy három pajzsos embert minél gyorsabban lezúzz. Alapvetően helyzetfelismerési gyakorlat (tudd, hogy mi van körülötted, kik a veszélyesek, ki tudd választani, hogy kikre mész rá és kikre nem, stb.)
Ezután szokott lenni egy kisebb bemelegítő (kb. mint anno suliban).
Utána most nálunk az új divat az az, hogy négyes csoportok, egy pajzsos, a védekezőnek őt kell ütni (tudom, irónikus :), a másik két ember meg jöhet (gumi)késsel, folytogathat, üthet, később lesz bot, stb. Ez is taktikai és helyzetfelismerési játék (nem mehetsz be két ember közé, tudd távol tartani az embereket, el tudd dönteni, hogy ki a legveszélyesebb -bot, kés).
Ezen kívül a végén szokott lenni vagy szimplán kesztyűvel harc (csak hogy szokjad a jóságot 🙂 vagy stresszes blokk. Ennek a lényege, hogy futsz egy helyben csukott szemmel aztán egyszer csak meglep valaki pajzzsal, nekiáll fojtogatni, neked jön késsel (először figyelmeztetőleg bök egy picit, utána jöhet a rendes támadás — csukott szemmel azért necces lenne kivédeni).
Aztán persze, vannak ilyenek, hogy fuss pár kört, utána 10 fekvőtámasz, 10 felülés+egyenesütés, 10 taposó+gugolás, aztán még 10 négyütemű fekvőtámasz, aztán vissza csukott szemmel. (később elvileg lesz olyan, hogy forogsz körbe, hogy szédülj). Ez pont azért van, hogy szokd azt, hogy stresszhelyzet alatt vagy, ha meglepnek, akkor is reagáljál, egyből, azonnal (és lehetőleg jól).
Meg persze, vannak ilyenek, amik az állóképesség növelésére vannak, pl. párban, egyik embernél pontkesztyű, azt kell ütnöd folyamatosan 2 percig, aztán néha van egy “HOP!”, akkor hop le egy fekvőtámasz.
Nah, ezek mellett vannak a technikák.
Nem rábeszélni akarlak, csak azért lásd, hogy mégis miről szól. Árpád hidas sztorihoz meg még annyit, hogy mint minden egyébhez, ehhez is idő kell. Én meg azelőtt kezdtem kb. egy-másfél hónapja, de azért annyit már akkor segített, hogy ne pánikoljak, pattanjak fel, és alkossak valamit.
(Akkor is alapvetően azért kezdtem, mert egész nap a gép előtt kell rohadnom, valami mozgást amúgy is akartam, ami érdekesnek is tűnik. Meg két munkatárs is rábeszélt – igaz, nem volt nehéz)
Láma
2010. november 15. — 21:04:00
Szvsz: Ha lőnek, gáz van. Ha ütnének, szúrnának, az elsőnek biztosan kitekerem a nyakát, a többi bizonytalan. Sajnos nálam a düh valószínűleg elnyomná a realitást. /bár, ez így “negyven fölöttig” bejött/
Drótszamár: én jó messze a fővárostól /Baja/ kétféle biciklistát ismerek. Az egyik lámpa nélkül, húsz éves “tanyabike”-on, erősen piásan teker haza a kocsmából, melóból, bárhonnan. A másik autónál is drágább, szuper, meg alu, meg mit tudom én, /nem értek hozzá/ és két kézzel veri a mellét a jogaiért. Meg kerékpár útért, meg………..
Kezét kitenni, behúzódni, lehúzódni, egyirányúban nem szembejönni egyik sem tud. Mikor szitkozódom, hangosan közli, hogy neki nem kell tudnia a kressz-t! Túl vagyok közel fél milla levezetett Km-en, de mindig a kerékpárostól félek a legjobban. Jövő héten ő fog lőni!
Mefi
2010. november 16. — 00:20:31
[re=6062729]gyuri[/re]: ja, és mióta a KRESZ-t is módosították sok tekintetben, még inkább elszemtelenedtek.
[re=6062731]Kolbi[/re]: én is mondtam neki, pláne hogy megvan a rendszám.
[re=6062732]saxus[/re]: ezek alapján szimpatikus ez az egész, lehet ki kellene próbálni. 🙂
[re=6062733]Láma[/re]: az a baj hogy ez a düh dolog nálam is megvan. Nagyon-nagyon sokáig vagyok türelmes, nagyon-nagyon sokáig tudok úgy tenni mintha mi sem történt volna, de ha elszakad a cérna, baj van.
Marcell
2010. november 16. — 02:49:23
“ha valaki olni akar, akkor tok mindegy hogy kes, fegyver vagy auto van nala”
+
“Ha valaki le akar téged szúrni, akkor már hiába ismered az egész krav-magát, valószínűleg le fognak szúrni. ”
Én továbbra is azt mondom, hogy ez nem így van. Minden gyilkosságnak, verekedésnek van előzménye, nem úgy történik, hogy sétálsz haza és hirtelen leszúr hátulról egy nindzsa. A támadó ki akarja élvezni, hogy ő a domináns, ezért csinálja, direkt szóban is kimondja hogy tudatosuljon benned – lásd a mcdonald’s-os “most megfogtok halni” kőkemény mondat, de minden más verekedés/késelés is szóváltással kezdődik (“add ide a pénzt” vagy “mi van köcsög”). Tehát vannak jelei, amit ha észreveszel, még időben védekezhetsz. Ha meg akar késelni, akkor be kell kerülnie a belső zónádba és ott is kell tudni maradnia egy ideig (statisztika: átlagosan egy késszúrás még kevés a halálhoz, 3-4 szokott halálos lenni), míg lőfegyvernél csak hátralép kettőt és lő.
Egyébként a krav-maga nem csak azzal foglalkozik, mit kell csinálni akkor, ha már megtámadtak bár nyilván mindenki ezt az oldalát ismeri, mert ezzel lehet mint szolgáltatást eladni. A KM önmagát “önvédelmi és taktikai rendszer”-ként definiálja, mert a verekedésen kívül erőteljesen foglalkozik a megelőzés és helyzetfelismerés témakörével, az asszertív kommunikációval is, ez talán még fontosabb is az utcán, ahol a sunyiság jelenti a támadó igazi előnyét. Pl többemberes helyzetekben hol érdemes állni, “tárgyalás” közben fél küzdőállás (“félpasszív állás”) észrevétlen felvétele, verbális figyelemelterelés vagy a mozdulatok erőteljes szóbeli támogatása (“OTTMARADSZ”), a környezet figyelése, stb-stb.. Itt van pl egy kép: http://m.blog.hu/fi/fighter/image/k%C3%A9s/pushdaggerdefense03.jpg – a bal képet látja mondjuk egy thai-boxos és orrba vágja, a jobb oldali képre gondol egy rendesen képzett KM-es és távolságot tart vele.
Marcell
2010. november 16. — 03:15:25
…és akkor még arról nem is beszéltünk, mennyi egyéb előnye van, ha jársz ilyen edzésekre:
– zavarni fog, ha fizikailag gyenge vagy, ezért ráveszed magad a konditeremre, amit a lányok szeretni fognak 😉 és mivel verekedni jársz, nem olyan testalkatra fogsz törekedni, mint az egyszeri két-hét-alatt-kigyúrom-magam-janik, erőtlen pálcika lábak, eltúlzott mellkas+bicepsz, zsíros has, hanem mozgékony és arányos testalkatod lesz, amit a lányok még jobban szeretni fognak 😛
– KM-en van valamennyi földharc is, ez kb birkózást jelent, de megtanulsz esni, gurulni is és ha elesel, mint Stohl Buci itt: http://videa.hu/videok/vicces/stohl-elesik-a-lepcson-baki-bukfenc-bukas-1eWai6O87YYjYYzx akkor szépen gurulsz egyet és nem töröd ki a nyakad (velem már megesett, gurultam egyet, a többiek azt hitték direkt volt, aha nyilván ez a hobbim.. :D)
– a sportolás stresszoldó, kiegyensúlyozottabb és magabiztosabb leszel
– általánosságban ügyesebb leszel
– általánosságban gyanakvóbb leszel
[re=6062735]Mefi[/re]: ha kipróbálod, mindenképp szánj rá legalább 2 hónapot, és csak azután döntsd el, abbahagyod, vagy nem. Nagyon sokrétű, idő kell, mire felméred miről is szól és erre is igaz, mint a konditerem/tánc-/nyelvtanulás/stb-re: idő kell a rendes eredményekhez, több év.
gyuri
2010. november 16. — 12:10:45
[re=6062737]Marcell[/re]:
szted aki bunyózik az nem nyom “klasszikus” testépítést?
krys
2010. november 16. — 18:27:02
Nu, ha már meg lettem szólítva 🙂
Elég sokat közlekedem városban bringával, sőt szinte csak azzal. Tök élhető lenne az egész így ahogy van csak mindkét félnek engedni kéne kicsit az arcából. Simán el lehet férni mindenhol, nagyon ritka, hogy nem férek el a kocsiktól, de akkor is a többség félrehúzódik, elenged. Ahogy én is félrehúzódok egy szűk utcában, ha kocsi jön mögöttem, mert ő gyorsabb. Ennyi. Én jófej vagyok, ő jófej. Kb így kéne működni. De mikor egymást is semminek tekintik (autósok), nemhogy egy náluk kisebb objektumot akkor ott már baj van.
Az autósok és bringások 95%-ka tud értelmesen közlekedni és tekintettel lenni másokra, legalábbis ezt tapasztalom napközben. De van a maradék 5% aki igazából lényegtelen, hogy mivel is közlekedik mert hülye 😀 Ezen nem változtat a kerekek száma. Erre nyilatkoztam azt igazából, hogy néha olyannal játszanak amiről lövésük sincs, pusztán poénból. Gondolok itt a bőven elférne mert üres 3 sáv de neki pont az ér kormányomtól 2 centire kell elhúzni “visszahárompadlónagyfüst” módszerrel. Nyilván az ilyen sofőrök nemi méretei módosulnak ezen koreográfia véghezvitelekor 🙂 De abba a szerencsétlen nem gondol bele, hogy ha esetleg egy rutintalan kerekes megy ott, ő megijed ettől és nekimegy a padkának, beesik a kocsi elé/alá/mögé/bel. Na akkor mi van? Ijedelem meg minden. Vagy pont jön egy úthiba/csatornafedél, amit én ki akarok kerülni és ezen művelet közben beakadok a tükrébe. Akkorát este mint a ház és örülhetek ha esetleg a járdára. Sok sok ilyen story-t tudnék mesélni, jut belőle minden napra.
Nyilván ott a bringások közt is a hülye szféra. Kiszáguld az útra, majdnem elbasszák és még anyázik. Nincs rajta egy deka lámpa, és majd a mennyei fényt biztos megvilágítja. Stb. Engem ütött már el bringás úgy, hogy velem szembe tök egyenesen belémjött. Halvány fingja nem volt az arcnak, hogy most talán el kellett volna tekerni a kormányt (szerk: én nem tudtam kerülni mert parkoló kocsik voltak mellette, másik oldalon meg még egy bringás).
Én ha hülyeséget csinálok akkor a minimum, hogy elnézést kérek. Mondjuk én azon kevesek közé tartozok, akinek van bringás felelőségbiztosítása is ( igen van ilyen! ) szóval ha lezúzok egy autót mert buta voltam, akkor térítik a kárt.
Gyakran előkerül a pirosozás. Ez egy érdekes kérdés. A belvárosban lévő piros lámpák fele legalább pusztán forgalomszabályozás célzattal van, illetve zebránál. Én ha biztonságosnak ítélem meg a helyzetet inkább belemegyek és egy kis “egérutat” nyerve megyek. Hogy ez miért zavarja az autósokat? Irigység. De abba egyik se gondol bele, hogy élve jogommal ugye előre csorgok a lámpánál álló sor elejére, ott megállok. Zöld. Én szépen lendületet veszek, sokkal kisebb gyorsulással elindulok mint az autó tudna. Esetleg keresem a pedált. Elvagyok. Na EZ kevésbé bosszantaná a kedves autós közösséget? Figyelembe véve a bringások számát, minden piroshoz jutna sávonként 3-4 bringás. Mire azok elindulnak ismét piros. Ez nyilvánvalóan mindenkinek jobb lenne 🙂 Mert szabályos. És tudnám sorolni az ilyen funkcionálisan jobb megoldásokat, amik pusztán irigység miatt vannak feltüntetve bunkóságnak. Igen irigység. Mert Ő előbb mehet, neki miért szabad, nekem miért nem, úristen ő gyorsabb mint én, ezt nem lehet elviselni…
Hát így dióhéjban a hülyeségem 🙂
u.i.: A KRESZ-t pedig igenis kell ismernie minden közlekedésben résztvevőnek. AZ AUTÓSOKNAK IS! Nem csak a vizsgáig tart a tudomány. Még a gyalogosoknak is kéne rendelkezni alapismeretekkel.
wing
2010. november 16. — 18:58:25
Tisztelet a kivételnek, de a budapesti biciklisek 95%-a köcsög fasz. Én vidéki vagyok, egy olyan városban, ahol mindenkinek van biciklije (nekem is), és rendszeresen használja is. Nem azért, mert annyira húdemenő meg LMP, hanem mert praktikus közlekedési eszköz egy 70 ezres városban. Nincs mögötte vallás meg ideológia, esetleg téves felsőbbrendűségi érzet, mint a legtöbb pesti bringásnál. És durva, de nálunk BETARTJÁK A KRESZ SZABÁLYAIT. A zebrán legtöbbször LESZÁLLNAK az emberek bicikliről, a pirosnál MEGÁLLNAK, és nem össze-vissza szlalomoznak a babakocsik meg a gyalogosok közt százezerrel, mint az itteniek, akik az egész budapesti közlekedést egy konstans zöldhullámnak tartják, ahol a pirosnál fel a járdára, meg hasonló baromságok.
És ne jöjjenek nekem azzal, hogy bicikliút, a nagy francot, ezek nem bicikliút, hanem a normális intelligencia függvényei, ami a pesti bringások döntő többségénél hiányzik. Tisztelet a kivételnek.
saxus
2010. november 16. — 19:57:04
[re=6062738]gyuri[/re]: Azért szép számmal van olyan is, aki a “kemény vagyok, mert gyúrok vazze” vonalat képviselik. Kravon is látom, hogy vannak olyanok, akik tudnak ütni, de ugyanúgy beszopják a dolgokat, mint más.
Persze, ismerek olyat is, aki csinál mindenfélét, (ilyen-olyan harcművészet, kettlebell), aztán mellette pihenésképp gyúr egy picit.
[re=6062735]Mefi[/re]: Haha, akkor gyere hozzánk és mond, hogy én ajánlottam!! 😀
Marcell
2010. november 16. — 20:18:01
[re=6062738]gyuri[/re]: szerintem egy bunyósnak más a célja, mint egy átlag kigyúrom-magam személynek a testével. Nyilván ő is kondizik, de odafigyel arra, hogy a nehezen felszedett izomtömeg ne pont abban hátráltassa, amiért fel akarta szedni. Tehát ha felszedek +30kg-ot és lomha dög lettem, akkor sz*rt sem értem vele, mert csak akadályoz, kiütnek az első percben, homlokra nem lehet gyúrni. 🙂 Másrészt nem tömeget akar növelni, hanem valódi erőt, nem holt tömeget akar (cuccok szedése, vizesedés, pocakosodás stb), hanem használható izmot, ami segíti a küzdelemben. Egy átlag gyúrósnak ha megnézed a bicepszét az jóóó nagy, mert azt látják a diccsóban, aztán ha megnézed a lábait, az eléggé vézna szokott lenni (ezért járnak a teremben szigorúan hosszú nadrágban, strandon viszont kibújik a szög a zsákból), viszont egy küzdősportos nem engedheti meg magának, hogy gyenge lábakon álljon, stabil alap kell neki – a homokra sem lehet hosszú távon várat építeni..
Én így gondolom, ezt figyeltem meg ezekben a körökben és az arányos testalkatot tartom magamnak az elérendő célnak. Ez nem zárja ki azt, hogy “áááállatul” 😀 nézzél ki, de pl kizárja az ogre testalkatot. Azt figyeltem meg az intelligensebb lányok sem szeretik ha valaki ogre, viszont a kicsit mackós vagy arányosan izmos bejön nekik.
Láma
2010. november 16. — 21:09:13
[re=6062740]wing[/re]: Irigyellek. Jó helyen élsz.
[re=6062739]krys[/re]: Hehe. A “két” centiről jó történet jut eszembe: A szomszéd asszonyunkat évente kétszer, háromszor el szokták ütni. Mikor a részlerteket kérdeztük, mindig elmondta, hogy igazából soha nem lökték meg, csak annyira közel jöttek az autósok, hogy inkább leugrott a bicajról. Egyszer-kétszer el is esett. Valamikor a tavasszal összefutottunk kint közúton. Én autóval, ő bicajjal. Megelőztem. Az ő kormánya, és az én tükröm között volt 70cm. Nem 60, nem 80, hetven. /hidd el, tudom, hogy mennyi!/
Leugrott, és az öklét rázta utánnam. Este sértődötten panaszkodott a férjének, hogy majdnem elütöttem. Átsétáltam, megbeszélni:
-Nóra, milyen közel voltam?-
-Nagyon közel!-
-Mennyire?-
-Ennyire!- és mutatja a kezével a hetven centit. Mire a férje:
-Holnaptól gyalog jársz dolgozni!!!!!-
[re=6062735]Mefi[/re]: Nálam a “nagyon-nagyon sokáig” az hiányzik! Nem tehetek róla, örököltem. /hihi/
Az önvédelemmel az a helyzet, hogy sportolni lusta vagyok. Genetikailag többre sikerültem a mázsánál, elfogadható fizikummal /én így hiszem/.
E mellé párosul egy nagy adag mesterségesen gerjesztett önbizalom. Mióta kinőttem a serdülő kori kakaskodásból, sokkal ritkábban fordul elő,
de keményen, határozottan ordítva, hat-nyolc pofonnal kiegészítve, eddíg még minden pénzelvevő, mopedemet ellopó, tini lányommat molesztáló akárkit sikerült jobb belátásra bírni. Én nem kezdeményezek pofozkodást, de nem tűröm a környezetemben a lopást, vagy a nyugalmunk zavarását. Tudom, az önbíráskodás nem szép dolog, de …………
Lőni meg még nem lőtek rám. REMÉLEM NEM IS FOGNAK!
krys
2010. november 16. — 21:53:34
[re=6062743]Láma[/re]: Jó hát ő tényleg járjon gyalog 😀 A 2 centi meg tényleg két centi. Szemmértékem van 😀 Motorsávozok sokat, tudom mi hol fér el, stb 🙂 És én nem ijedezem, de van aki igen 😀 Volt már arra is példa, hogy annyira rám jött egy autós, hogy hozzáért a pedálomszíjam a lökhárítóhoz 😀 És így mentünk métereket 😀 Én leszartam mondjuk. Ha elüt és felkelek akkor lesz ott kravmaga :D:D:D
Mefi
2010. november 16. — 22:29:59
[re=6062736]Marcell[/re]: egyre jobban érdekel ez, tényleg el fogok menni egyszer rá, ha időm engedi. 🙂 Pláne, hogy mostanában szükségét is érzem néha.
[re=6062740]wing[/re]: csak ma három cangást láttam áthajtani a piroson és ebből az egyik be is szólt a gyalogosnak, hogy menjél már. 🙂
[re=6062741]saxus[/re]: oké. 😀
[re=6062743]Láma[/re]: én nagyon-nagyon sokáig jártam pszichológushoz hogy meglegyen a nagyon-nagyon sokáig. 🙂
[re=6062739]krys[/re]: engem alapjáraton az zavar, hogy a cangán ülők nagy többsége nem ismeri a KRESZ-t, és erre még rá jön, hogy az utóbbi módosításokat viszont hangosan tudják mondogatni, hogy neki MINDENHOL elsőbbsége van, mert ő a kerékpáros. És ezt a hozzáállást kellene kicsit visszavenniük, sok-sok biciklisnek.
krys
2010. november 16. — 22:49:23
[re=6062745]Mefi[/re]: Mivel egyáltalán nem ismerik így a módosításokat is rosszul ismerik. Sajnos. Hiába van törekvés pl a kerékpáros klub részéről ilyen oktatásokra, ismeretterjesztésre. A legtöbb embernek túl nagy az arca, hogy elmenjen egy ilyenre. Erre írtam, hogy mindkét oldalnak vissza kéne venni.
Egyik volt kollégám volt ilyen pl. Megvette az új bringát és jajj majd ő kerekezik az városban. Fél óra múlva kiderült, hogy fingja nincs a szabályokról. De semmi. Én tartottam neki egy gyorstalpalót, hogy ne haljon meg másnap. Persze mondtam neki, hogy húzzon el egy ilyen INGYENES oktatásra ami hétvégén van, jó időben, és kb 1,5 óra. Forgalomba visznek, felhívják a figyelmet a szabályokra, bemutatják a gyakori szituációkat. Szerintetek elment? Lófasz. Rakja a járdán meg összevissza és így megy bele a nagyvilágba. Na az ilyenek felbasznak engem is bringás létemre.
Na akit meg izomból leütnék lakattal az aki lecsengeti a gyalogost a járdán. Azért én is kötelet adnék 😀
Én is áthajtok a zebrán, de úgy, hogy ne zavarjam az ott jogosan tartózkodó gyalogokat. Mert végülis az övék az a rész, én csak vendég vagyok 🙂 Ahogy az úttesten is vendég vagyok, így illik normálisan viselkedni.
saxus
2010. november 16. — 23:35:16
[re=6062745]Mefi[/re]: Első edzés amúgy is ingyenes, ha nem tetszik, akkor max. vesztettél néhány órát az életedből. Jó, lesz egy összeizzadt pólód is.
Láma
2010. november 16. — 23:41:25
Amig az időjárás engedi, én is két keréken közlekedem. Babettán. Nem sokkal gyorsabb mint a bicaj /öregecske már/, de világít éjjel nappal, és igyekszem autós szemmel nézni magam közlekedés közben. Nem emlékszem, hogy valaha is több problémám lett volna az autósokkal, mint mikor négy keréken közlekedem.
Igazából egy dolgot kellene a pedálosoknak megtanulni: Az evolúciós folyamat során a biciklis /gyalogos is/ úgy alakult ki, hogy sokkal puhább, mint a vaslemez. Ha nem figyel, biztosan ő húzza a rövidebbet, és ő attól nem kel fel a kómából, nem szál ki a tolókocsiból, ha én rács mögé kerülök miatta. Gyalogostól kaptam meg, hogy ha elütöm, majd engem jól lesittelnek! Hurá, de jó lesz mindkettőnknek.
Leszögezném, 29 éve vezetek, /bánydömpertől a velorex-ig mindent próbáltam/, sosem löktem még fel sem gyalogost, sem biciklist /gyorsan kop-kop/!
[re=6062745]Mefi[/re]: Engem nem zavar, így a pszihológust kihagynám.
[re=6062744]krys[/re]: Vagy mentő, tehát nem jó vicc. Inkább előtte ossz ki két fülest, mielőtt elütne. 😀
Marcell
2010. november 17. — 01:09:10
[re=6062746]krys[/re]: de pont ez a baj, a biciklis mindenhol csak vendég.. Jah ha már így aktuális a téma, kb egy hete lopták el a biciklim 😀 (BME K épület elől, ami viszonylag még zárt rész is) Ilyenkor mit lehet és mit érdemes tenni?
bodzasfanta
2010. november 17. — 02:59:31
amugy fegyver es halabuntetes ellenes vagyok.
de ezek utan gondolkoztam, hogy elkene kezdeni onvedelmet tanulni
krys
2010. november 17. — 09:41:33
[re=6062749]Marcell[/re]: masszív lakat, feltűnő azonosító jelek a bringán, aztán amint eltűnt akkor megszórni a netet meg minden vele. De így se sok esély van, hogy előkerül. Amit tehetsz, hogy normális lakatot veszel amit nehéz leszedni. Kryptonite, Abus láncos lakatok vagy U-lakatok. 10e körül kezdődik az áruk de azt nagyon flex nélkül nem szedi le senki, azzal is percek.
sowi
2010. november 17. — 22:09:57
bocs, hogy belevau, de a krav maga, meg a tobbi ninnyakepzo nagyon jo, persze, egyetlen egy baj van vele, mindig az nyer akinel a pisztoly van, pont.
Marcell
2010. november 18. — 00:15:36
[re=6062760]sowi[/re]: a kravmaga mondjuk tipikusan nem ninnyaképző 😉 de ettől függetlenül igazad van, bárkit le lehet lőni 2 méterről. Viszont mint tudjuk, ha nem vagy maffiatag, akkor Magyarországon várhatóan nem lőfegyverrel, hanem pusztakézzel és/vagy késsel fognak az utcán megtámadni – az USA-ban más a helyzet, de ez a mi szempontunkból lényegtelen.
sowi
2010. november 18. — 17:56:09
[re=6062762]Marcell[/re]: itthon ha megtamadnak akar kezzel akar kessel a legtobbszor nem egyedul teszik, ha meg akar csak egyel tobb is van nalad egy megoldas marad, fuss el, en biztos nem allnek le tangozni
Marcell
2010. november 18. — 18:26:50
[re=6062767]sowi[/re]: nyilvánvalóan ezzel is számol a krav-maga. Pl 2 támadó, egyik késes, másik csak csúnyán néz: próbálsz úgy hátrálni, hogy kicsit takarásban legyenek, kicsit felemeled a kezed, mintha megadnád magad (ezzel a “fél küzdőállás” legalább felvéve), nyomod a szöveget hogy “jaj ne megadom magam”, aztán hopp: a késes a nagyobb fenyegetés, ezért vele kezded: tenyérrel megütöd vagy megrúgod a késes kezét (ha mákod van esetleg rá tudod lökni a másikra, vagy ha kézzel csaptál ugyanazt/a másikat tökön tudod rúgni), és rögtön elfutsz azon az egyenesen, ami a 2 támadóra illeszkedik, így egymást akadályozzák az utánad futásban. Ha rálökted van kb 4 mp előnyöd, mire észbe kapnak, ha nem, akkor is ki kell a hátsónak kerülnie az elsőt (esetleg a társát ápolgatja), aki kapott valamit tehát valószínűleg meglepődött és nem rögtön kezdett el futni.
Mivel minden szituáció egyéni, ezért valószínűleg improvizálni is kell, viszont az irányelvek adottak. Nyilván ha hatan körbeállnak, akkor visítasz mint a kismalac és ha nem segít senki, akkor odaadod amit kérnek tőled. Nem nínnyaképző, de az esetek nagy részében a taktikái helytállóak.
Marcell
2010. november 18. — 18:29:52
[re=6062767]sowi[/re]: egyébként most látom, hogy rosszul válaszoltam: ha el tudsz futni, jó hogy elfutsz. 😀 A krav-maga is ezt mondja, ha tudsz, még a balhé előtt fuss el. Én az előző hozzászólásomat arra írtam, mi lehet akkor, ha a balhé már elkezdődött, ergó nem tudsz csak egy “agyő balra el” köddé válni.
saxus
2010. december 02. — 12:36:37
[re=6062760]sowi[/re]: Csak az utokor kedveert: mivel alapvetoen ez egy katonai cucc volt, vannak lofegyveres technikak is. Persze, nem 100 meterrol, hanem kozelrol.