Néhány hét múlva megkezdődnek az országgyűlési választások. Őszinte leszek: el vagyok keseredve.
A választások kimenetelét nem nehéz megjósolni: a nyugdíjasok és a kisebbségiek döntenek majd – ismét.
Az én nagy problémám még az is, hogy nem tudok kit jelölni. Most lenne az első alkalom, hogy ilyen választáson adhatnám le a voksomat, de egyszerűen képtelen lennék dönteni.
Ott van az MSZP, mely ha az elmúlt évek során történtek után újra hatalomra kerül, akkor azt hiszem nagyon komolyan el kell gondolkodnunk, hogy biztonságos-e (anyagilag, közbiztonságilag, közérzetileg, egészségügyileg és úgy általában) 2010 májusától Magyarországon élni és dolgozni.
Aztán persze ne feledkezzünk meg a Fideszről, mert ha idehaza politikáról van szó, akkor az emberek vagy egy vörös szegfűt, vagy egy narancsot képzelnek maguk elé, mindenki aki valami másra gondol, az szélsőséges és beszámíthatatlan. Szóval ott van a Fidesz, ahol szintén volt és van mint a szőnyeg alá seperni, de egyáltalán nem lep meg, sőt, gyakorlatilag biztosra veszem a győzelmüket
, mert idehaza az is nagyon jellemző, hogy a szavazásokat a metronómhoz lehetne leginkább hasonlítani, mely ha a bal oldalt elérte, visszamegy a jobbhoz és ezt végzi rekurzívan, míg valaki le nem lövi.
Ez az LMP, vagyis lehet más a politika jól hangzik, de sajnos nulla százalék az esély, az első bekezdésben említettek miatt. A nyugdíjasoknak teljesen mindegy hogy más-e a politika, ha megkapják a tizenszázezredik havi plusz pénzt, az LMP-nek pedig akkora népszerűsége sincsen, mint a két nagy óriásnak.
Népszerűsége viszont van az MDF-nek, bár én mostanában csak a leszbipártnak nevezem, a legújabb plakátjaikra alapozva (most ezt komolyan gondolták, hogy aki demokrata meg önálló az tuti hogy egy nő, aki ráadásul tuti hogy leszbikus is?). Amennyire szimpatikus volt nekem évekkel ezelőtt az MDF, annyira nevetségessé váltak mostanában, arról nem is beszélve, hogy mindenhol olyan dolgokról beszélnek, amiknek homlokegyenest az ellenkezőjét csinálják.
Van még a MIÉP is.
Aztán ott a szörnyeteg, a Jobbik. Tudom, hogy arra is roppant alacsony a százalékos esély, hogy ők nyerjenek (bár ha figyelembe vesszük a legutóbbi szavazást, akkor talán annyira mégsem), ellenben az egyetlen olyan párt, akiben még egy hajszálnyi esélyt, reményt, akármit látok. De mindenesetre azzal szerintem kevesen nem értenek egyet, hogy a Jobbik az egyetlen olyan párt jelenleg, mely még nem játszotta el az összes lapját, és a legértelmesebb, nagyjából mindenki számára megfelelő, nem nyugdíj-orientált programot tudta letenni az asztalra.
Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, mik lesznek az eredmények, csak az a baj, hogy emellé a kíváncsiság mellé egy legalább ugyanekkora adag rettegés is társul – azt hiszem nem alaptalanul.
axaard
2010. február 26. — 21:51:55
De mindenesetre azzal szerintem kevesen nem értenek egyet, hogy a Jobbik az egyetlen olyan párt jelenleg, mely még nem játszotta el az összes lapját, és a legértelmesebb, nagyjából mindenki számára megfelelő, nem nyugdíj-orientált programot tudta letenni az asztalra.
Kihagytál egy nemet, nem?
Egyébként én sajnálom, hogy idén még nem szavazhatok, de ha szavazhatnék, én a Jobbikra voksolnék. Szerintem a legjobbak jelenleg. Találkoztam már személyesen Vona Gáborral, és nem egy kampányrendezvényükön megfordultam. Vona Gábor kifejezetten értelmes, intelligens és kedves ember. Szerintem.
Amitől pedig rettegek, az az, hogy a Fidesz megszerzi a 2/3-ot. Szerintem egy pártnak sem szabad megszereznie a 2/3-adot, mert akkor gyakorlatilag azt csinál, amit akar…
Dávid
2010. február 26. — 22:20:55
Manapság a magyar politikában nagyon durva dolgok mennek.
Az MSZP esete az mondjuk az egyetlen olyan dolog, amit jó jelnek látok, mert ugye azt látjuk, hogy két választási ciklus most már lassan elég volt, hogy cigányostul-nyugdíjastul is csak alig kerüljenek be a parlementbe, tehát Magyarország nem síkhülye, csak lassú felfogású, taps, taps.
A fidesz mellett a tapasztalat szól, mert az van neki. Én nem emlékszem, hogy pontosan milyen volt, amikor ők kormányoztak. Mert én már akkor is vittem a suliba ragasztgatható fidesz-matricákat, de akkor csak azért, mert miért ne, meg mert poén. Én akkor még kicsi voltam, szóval most nem tudom, hogy igaz-e, hogy akkor milyenkirály volt az ország. Úgy gondolom, ez azért így 100-ra nem lehet igaz.
SZDSZ-nek vége, éljen-éljen, két jelzővel tudnám illetni, az egyik a buzi, a másikat nem mondom, mert lenyomoznak az IP-m alapján, és gyűlöletbeszédért (Ez is nonszensz, nem?) bezárnak, mint Budaházyt.
MDF-re no comment. Az LMP érdekes, ő rájuk szívesen szavaznék (Ha tudnék), meg van ott egy volt Pannonhalmi diák is, és én meg most oda járok, szal az nekem esélyes.
Eddig elég sokáig a Jobbikkal szimpatizáltam egyébként, meg most is, csak mondjuk sokan kétkézzel nyomják, hogy az nem, hanem a fidesz, mert hogy kell a kétharmad. Ez szerintem is nagyon demokráciellenes, szóval érdekes, hogy a magyarok még kampányolnak is e mellett. De a Jobbik nagyon zsákbamacska, én nem csodálkoznék, ha a megválasztásuk után egy-két évvel diktatúra kellős közepén találnánk magunkat, meg akkor sem, ha Magyarország rohadtul elkezdene fejlődni, szóval ők azok, akikről szinte semmit nem lehet biztosan mondani így elsőre.
Majd hajrá a fülkékben 🙂
maniakus
2010. február 26. — 23:17:46
http://maniakus.freeblog.hu/archives/2010/02/26/Herenyi_Karoly/
hulyeman
2010. február 27. — 00:02:36
A MIÉP-ben rejtőzik valami amit te is sugalsz:)
(Mestersége Intelligencia:D:D)
De komolyra fordítva a szót egyértelmű fidesz nyer és senkit nem fog meglepni szerintem
Balázs
2010. február 27. — 01:20:52
az isten mentsen meg minket attól ,hogy a fidesznek 2/3-a legyen. győzni fognak, ez szinte biztos, de ha kétharmados többséggel és ezek az emberek nekiállnak alkotmányt módosítani, hát, na én attól rettegek nagyon.
wing
2010. február 27. — 07:52:29
[re=6059690]Balázs[/re]: bizony, ha a Fidesznek kétharmada lenne, holnap már épülni kezdenének a munkatáborok meg a gázkamrák! Hú, de rettegek máris!
Balázs
2010. február 27. — 10:32:57
wing: ezaz, ironizáld el. azért finoman szólva nem olyanok ülnek abban a pártban, akikre ekkora felelősséget rábíznék.
(ha elmegyek szavazni, akkor jobbik)
Dávid
2010. február 27. — 10:34:38
[re=6059690]Balázs[/re], én azért annyira nem félek, csak ha demokrácia van, akkor már legyen is az.
wing
2010. február 27. — 11:00:25
[re=6059692]Balázs[/re]: Valószínűleg én is Jobbikra voksolok. Az LMP-vel az a bajom, hogy a környezetvédelmi dolgokat kivéve semmiben nem egyezik az én értékrendem az övékkel 😀
Balázs
2010. február 27. — 11:15:02
Dávid: demokrácia, na ne röhögtess, ez inkább emlékeztet engem oligarchiára. mellesleg milyen demokrácia az, ahol annyi kontroll van a kormányon, hogy meg kell szavaztatni mindent a parlamenttel, amin értelemszerűen bármit keresztül lehet verni, mert a kormánypárt van többségben, és 99%-ban pártszinten szavaznak (egyik erre, másik arra). a köztársasági elnök meg csak szépen tud mosolyogni, annyi a hatalma, mint egy kiskutyának.
wing: csak azért írtam, mert még a végén elkönyvelsz valami kis zsebkomcsinak, mert nem szeretem a fideszt 😀
Morph
2010. február 27. — 13:33:58
Hohó, politizálás? Szóval. Egyáltalán nem lenne rossz a 2/3 a Fidesznek, mivel hatékonyan lehetne változásokat eszközölni (jajj, biztos csak rosszabb lesz minden, ugyan már), a Jobbikot meg egy értelmiségi fiatal nem is tudom, hogy veheti egyáltalán számításba, sőt, hogy még rá is szavazzon! Homofóbia, zsidók elleni gyűlölet, nem ismerős? És még lehetne sorolni…
Lev
2010. február 27. — 13:52:43
[re=6059698]Morph[/re]: értelmiségi fijatal vaóg és kiírtatnám az összes büdös zsidót, ezért fogók a JOBIKra szavalni!
Lev
2010. február 27. — 13:55:01
[re=6059698]Morph[/re]: egyébként, ha így kommentálod, akkor nyilván magadat is az értelmiség közé sorolod és se pro se kontra érvet nem hangoztattál, csak azt hogy FIDESZ HEJJ meg JOBBIK HURRDURR
axaard
2010. február 27. — 14:36:09
[re=6059698]Morph[/re]: Csak ki tudja, hogy azok a változások javítanak-e, vagy rontanak-e az ország helyzetén. Én azért nem adnék egy párt kezébe se 2/3-ot, mert sokkal nagyobb az esélye, hogy egy változtatás tényleg használ az országnak, ha a már legalább két párt rábólintott. De a pártszintű szavazás pont emiatt gusztustalan, mert nem néhány pártvezetőnek, hanem a képviselőknek egyenként kéne eldönteni, hogy mi a véleményük…
A “talán elmegyek a Jobbikra szavazni” emberektől pedig kérem: menjenek el, szavazzanak a Jobbikra helyettem is. Szükség van rájuk/rátok! (Én még nem szavazhatok…)
Béla
2010. február 27. — 14:45:52
Aki nem érti meg, hogy ennek az országnak most egy olyan pártra van szüksége, aki eléri a kétharmadot, és bizony modosítja azt az alkotmányt modosít olyan alapvető rendszereket (többek között a választási törvényt), amit eddig minden kormány beszélt (ez is), de nem tudott köré megfelelő partnert találni. 94-98 között volt már egy kormánynak kétharmada (mszp-szdsz koalició), de koaliciós, igy nem tudtak (pedig akkartak) átalakításokat végrehajtani a közigazgatásban, és az önkormányzati rendszerben.
Ami az elmúlt 20 évben ezeken a téren kormányok tettek, az nem volt más, mint maszatolás.
Erre az egyik leglátványosabb példa az alkotmányunk, mely úgye még mindig a jó öreg 1949-es XX. törvény, egy aranyos kis bevezetővel:
A többpártrendszert, a parlamenti demokráciát és a szociális piacgazdaságot megvalósító jogállamba való békés politikai átmenet elősegítése érdekében az Országgyűlés – hazánk új Alkotmányának elfogadásáig – Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg:
zsukov
2010. február 27. — 15:40:55
Dávid, szerintem add be a jelentkezést a Political Capitalhoz. egy politikai elemzőzseni veszett el benned
Dávid
2010. február 27. — 16:02:18
[re=6059704]zsukov[/re]: Szerintem találj ki egy új állást. A dolog úgy nézne ki, hogyha pl. engem idegesítene egy ember, akkor megkérlek téged, hogy szivassad szét, Te pedig minden egyes megszólalására elkezdenéd fikázni, mígnem az említett személy önbizalma a nullára nem csökkenne. Egy melóért kábé 10-20 000-ret kérhetnél, attól függően, hogy eredetileg mennyi egója volt a csávónak. Szerintem szép életed lenne, mert, ahogy látom már kábé ezt csinálod fizetég nélkül is.
[re=6059695]Balázs[/re]: “én azért annyira nem félek, csak ha állítólag demokrácia van, akkor már legyen is az.” – javítva; én kérek elnézést.
wing
2010. február 27. — 16:20:38
[re=6059698]Morph[/re]: Egy értelmiségi fiatal úgy szavazhat a Jobbikra, hogy a szavazólapon a mellette lévő üres karikát beikszeli.
Lev
2010. február 27. — 16:27:23
[re=6059705]Dávid[/re]: dobom neked a pontos labdát!
zsukov
2010. február 27. — 16:29:10
[re=6059705]Dávid[/re]: éste befogod majd valamikor a pofád vagy tovább osztod az észt olyan témákban, amikhez annyi közöd van, mint Sztálinnak az emberséghez?
axaard
2010. február 27. — 16:31:58
[re=6059703]Béla[/re]: Ugye itt csak az a kérdés, hogy megbízhatunk-e egyáltalán annyira egy pártban annyira, hogy ezt a lehetőséget a kezébe adjuk. És itt most nem konkrétan a Fideszre értem, hanem bármelyik pártra.
Én személy szerint nem bízok meg egy pártban sem annyira.
Balázs
2010. február 27. — 16:37:04
[re=6059705]Dávid[/re]: fiatal vagy még ehhez nagyon, olvass, művelődj, éld az életedet, szerezz tapasztalatokat, menj el csajozni, mittomén. Nem baj, ha érdekelnek ezek a dolgok, de egy picit viseltess annyi alázattal a téma iránt, hogy nem veszed fel ezt a mindentudó stílust. Vagy csak kussolj, ha nem értesz a témához, én se szoktam az elbaszott bölcsészfejemmel nekiállni mefinek osztani az észt, amikor csak megy és programozgat némán.
Lev
2010. február 27. — 16:39:19
[re=6059710]Balázs[/re]: buzi bölcsész, takaroggyá
Balázs
2010. február 27. — 16:44:24
[re=6059711]Lev[/re]: azabúzi aki búúzizik
Lev
2010. február 27. — 16:45:56
[re=6059712]Balázs[/re]: (queers)
Jester
2010. február 27. — 17:19:18
Ez a baj egy-egy politikai témájú hozzászólással. A közösséget úgy rombolja ahogy kell. Ott vannak a véresszájú Fideszesek és MSZP-sek akik halálig kiállnak a pártjuk mellett és ha valamit elcsesznek még akkor is azt mondják. “Mind ez azért történik hogy nekünk jobb legyen.” Hát nem. Ez a két nagy párt csak egymás között adogatják a labdát, és szinte csak egymást engedik oda a fazékhoz. Addig nem lesz itt változás amíg a mostani garnitúrát ki nem söprik a parlamentből.
A Jobbik számomra borzasztó, túlságosan szélsőséges, és szerintem egyáltalán nem ép eszűek sőt aki azt mondja akármelyik képviselőjükre hogy intelligens az maga sem tartozik a gondolkodók táborába… nincs bennük intelligencia csak színtiszta hülyeség.
Még azt is megfontolom hogy elmenjek-e szavazni.
axaard
2010. február 27. — 17:55:20
[re=6059714]Jester[/re]: Volt már szerencséd beszélni egyikükkel is? Szerintem bármelyik Jobbik-képviselő ráverne egy-egy fideszes-díszképviselőre…
wing
2010. február 27. — 18:11:06
[re=6059714]Jester[/re]: Attól még, hogy ezt hallod a tömegmédiában, még nem biztos, hogy igaz.
Lev
2010. február 27. — 18:53:15
[re=6059716]wing[/re]: PEDIG DE! A ertéelen mindig elmondja a igasságot a erős antónia!
hakkni
2010. február 27. — 19:22:04
[re=6059689]hulyeman[/re]: Ja Csurka márcsak élőszövet, fémvázon.
[re=6059698]Morph[/re]: Amúgy az _olyan_ értelmiségi fiatalokhoz tartozik egy jóértelemben vett kozmopolita, élettől nyüzsgő város, ahol így éri őket a napfény meg a Zeurópai kultúra, és akkor Erasmus nem csak a hollandiai partizást jelenti.
[re=6059703]Béla[/re]: Létezik olyan, hogy nagykoalíció.
[re=6059716]wing[/re]: Apropó tömegmédia, joggal kifogásolják a Jobbik terveit a médiával. Érdekesebb mint a mefilozóf.
Trollok, sziasztok.
Dávid
2010. február 27. — 19:30:37
[re=6059714]Jester[/re]: Minden párt azért szurkol, hogy Te ne menj el szavazni. Akkor ugyanis felértékelődik egy-egy párt biztos-szavazótábora.
Ezt egyébként nem én mondom, hanem más politológusok, akiket itt-ott hallottam személyesen vagy nem személyesen. Csajozni és művelődni már voltam, nyilván nem annyit, mint Ti, de én nekem most ez a véleményem, és ezt hosszú távon vállalni is tudom. Tudom rohadtul untok, majd megpróbálok kevesebbet kommentelni. Elnézést, hogy élek.
Lev
2010. február 27. — 19:39:17
hát az nagy elnézés lehetett, hogy élsz
iii
2010. február 27. — 19:54:00
Az LMP-ről írt megjegyzésed nem értem. Mire nulla százalék az esély? Ez EP-választáskor 2,6%-ot értek el, simán megvan rá a lehetőség, hogy bejussanak a parlamentbe – ha sikerül összeszedni minden megyében az induláshoz szükséges kopogtatócédulákat. Ha szimpatizálsz velük, akkor éppen ezért segíts nekik. A http://lehetmas.hu/176 oldalon lehet jelentkezni erre.
A kisebbségiek egyáltalán nem jelentősek Magyarországon. A nyugdíjasok se egyformák, ők is emberek, őket se csak a pénz érdekli. Az kétségtelen, hogy az LMP nem vesz részt a nyugdíjígérgetési játékban, de hidd el, hogy nem csak ez számít. Az idősebbek gondolnak gyerekeik jövőjére is, nem csak az számít nekik, ki mennyit ígér. 1990-ben nagyon sok nyugdíjas az akkor még ifipártként működő Fideszre szavazott.
[re=6059703]Béla[/re]: Jó, akkor ez a párt legyen az LMP. Miért pont a Fidesznek legyen kétharmada?
Viccet félretéve, én roppant veszélyesnek tartom a 2/3-ot, különösen a mostani helyzetben. Sokkal jobb lenne, ha a kormányzó pártnak egy mérsékelt erővel egyeztetve tudná meglépni a szükséges módosításokat, nem csak saját hatalmi szempontjait figyelembe véve.
Mefi
2010. február 27. — 20:06:44
[re=6059718]hakkni[/re]: mégis olvasod, na bumm
Béla
2010. február 28. — 03:10:45
[re=6059718]hakkni[/re]: nagykoalició. ha-ha. Látsz te esélyt arra, hogy az elkövetkező – akárcsak 10 évben gondolkodva – létrejöhet egy nagykoalició? 20 évet elpazaroltunk, még 10-et nem kéne…
[re=6059721]iii[/re]: Nem a Fidesznek kell kétharmad, csak éppen most úgy állnak a csillagok, hogy fidesznek van lehetősége megszerezni. Ha az LMP lenne ilyen támogatottságú (és lenne nekik egyátalán valami jövőképük), akkor legyen nekik kétharmaduk…
Veszélyes a kétharmad? Miért? Eltudjátok képzelni hogy az Európai Néppárt alelnöke, akinek a pártjában az európai parlament egyik alelnöke csücsül kilép az euból? Na úgye hogy nem. Ha pedig nem lépnek ki az EUból, akkor brüsszel bizony megvédi ezt a fenenagy demokráciát, már csak ezért is röhelyes a “túlhatalommal” való példálozás…
[Illetve, ahogy irtátok, oké. Legyen koalició, együttmüködés egy mérsékelt erővel: nah de, mégis mondjatok egy mérsékelt erőt, akinek van tapasztalata hogyiskell országot vezetgetni. Csak egyet!]
hakkni
2010. február 28. — 10:19:13
[re=6059726]Béla[/re]: Nem, nem látok. Őszintén mondom.
De a kétharnad sem tesz igazán boldoggá, pláne hogy az előttünk álló intézkedéseket nem szoktak különösebben választóbarátok lenni; emiatt lépnek a pártok nagykoalicióba, oszlik a teher. El tudom képzelni hogy a fidesz keményen magára vállaljon mindent? Nem, valoszinuleg valami könnyebb utat keresnek.
Érted?
Balázs
2010. február 28. — 10:25:00
Egyébként én örülnék, ha kilépnénk az euból.
wing
2010. február 28. — 13:04:43
[re=6059728]Balázs[/re]: Ezt komolyan mondod? 😀
Balázs
2010. február 28. — 13:48:21
Igen, többet árt, mint használ, a konfliktusokat nem tudja normálisan kezelni (magyar-szlovák, határon túli magyarság ügye), elbaszott dolgokat akarnak ránk erőltetni (lisszaboni szerződés), ráadásul nagyon sanszos, hogy ez így ebben a formában életképtelen és fel fog bomlani. Be se kellett volna lépni.
Mondjuk csak akkor működne ez, ha normális kormánya lenne ennek az országnak, normális külpolitika, normális gazdaságpolitika, normális minden, korrupciótól mentes. Naiv vagyok és idealista 😀
Jester
2010. február 28. — 13:50:58
Én is örülnék… Mi vagyunk Európa szemetesládája.
axaard
2010. február 28. — 14:15:48
[re=6059728]Balázs[/re]: +1, én is örülnék…
Béla
2010. február 28. — 14:46:50
Ohh, igen, lépjünk ki. Legyünk mégjobban kiszolgáltatottak a globális pénzügyi világnak. Legyen tartósan sebbezhető nemzeti valutánk, még véletlenül se lehessen könnyü export/import kereskedelem az unióval, legyen csak ismét bezárt menőmanó ország Magyarország….
Balázs
2010. február 28. — 15:35:38
[re=6059734]Béla[/re]: Mert az aztán kurva jó, ami most van, hogy iszod a szemét szlovák tejet meg eszed a műanyag import szarokat, a magyar mezőgazdák meg éhen halnak. Ja bocsánat, a globalizáció az szép és jó, elnézést télleg.
Kereskedelmi egyezményekhez meg nem kell az unió.
Béla
2010. február 28. — 16:15:04
[re=6059735]Balázs[/re]: Van lehetsőéged magyar tejet megvenni? Van lehetőséged. Többe kerül mint a lengyel tej a tescoban? Igen. Akkormeg?
A magyar gazda drága, aki megteheti és megengedheti magának, az magyar terméket tud venni (Egyébként kapaszkodj meg, a Lidl-ben pl magyar tej van). De egy minimálbérből élő család inkább megveszi az importszart, mert azt legalább meg tudja venni…. kilehet tiltani a külföldi import szarokat, csak éppen kifogja az árkülönbözetett megfizetni? Mert az átlagmagyar nem fogja tudni….
Balázs
2010. február 28. — 17:06:42
Kicsit kevered az okot az okozattal. Évek óta teszik tönkre a vidéket meg a gazdákat, ellehetetlenítik őket. Arra nem gondoltál, hogy normális támogatással nem kerülne ennyibe? Lehet ez ellen kardoskodni, de akkor is a lokális gazdaságoké a jövő.
Nem tudom, ki mondta, hogy az, amikor a dél-amerikai gyümölcsök olcsóbbak, mint az itthoniak, az azért nem normális.
Nfol
2010. február 28. — 17:28:48
Mindegyik párt Schrödinger macskája.
Jester
2010. február 28. — 17:29:19
Egyetértek, olyan úniós szabályokat hoznak ami a magyar gazda számára követhetetlen és egyszerűen nem tud lépést tartani. Meg az hogy használjon mindenki energiatakarékos égőt, mert hogy az milyen f@sza. De arra senki nem gondol hogy esetleg ezzel a hagyományos villanykörte gyárak tucatjával fogják elküldeni az embereket. Meg addig ne követeljenek ilyet amíg mondjuk az Európa parlament épületében ezerszámra égnek a villanykörték nem kis energiamennyiséget felemésztve. Visszatérve a gazdákra nem adnának olyan drágán ha mondjuk a tehénnek nem az ilyen-olyan úniós takarmányt kéne adnia vagy ha a disznónak adhatna moslékot a mesterséges szar kaja helyett.
Mefi
2010. február 28. — 18:51:57
[re=6059683]axaard[/re]: elírtam igen, köszi.
[re=6059687]maniakus[/re]: olvastam, írtam is oda kommentet hozzád, de ide már be sem akartam rakni, annyira felháborít a dolog.
[re=6059710]Balázs[/re]: azért annyira öreg te sem vagy még 🙂
[re=6059714]Jester[/re]: szerintem amelyik közösséget rombolja a politika mint téma, azt ugyanúgy tudja rombolni bármelyik olyan téma, amin vitatkozni lehet: film, zene, sorozat, könyv akármi. Ez az emberek természetéből adódik, mindenki meg akarja győzni a másikat, hogy neki van igaza. Annyi a különbség, hogy itthon ez kicsit erősebb a szokottnál, valamint az emberek itthon szeretnek véresre menő vitát tartani, a vita sikertelen kimenete esetén pedig örihari szerződést aláírni.
[re=6059721]iii[/re]: parlamenti bejutásra igen, de hogy a miniszter onnan kerüljön ki, szinte nulla. Ebben a tekintetben a jelen helyzetben pedig feleslegesnek érezném a szavazatomat. Továbbá az is a bajom, hogy egy-két dolgot leszámítva teljesen más a világnézetem, mint nekik. De nincs velük bajom.
[re=6059735]Balázs[/re]: annyiban nem értek egyet, hogy ha kimész a piacra, megveszed a magyar termelőtől a magyar tejet, a magyar húst, a magyar krumplit, jó minőségben és még mosolyog is. Mi is ezt csináljuk. Tejbotrány az EU nélkül is volt. Az EU-ból való kilépés 2010-ben felérne egy öngyilkossággal.
thingol
2010. február 28. — 19:15:14
nem értek egyet a rasszizmussal, az általánosítással és az előítéletességgel. mégpedig a jobbikot jelen pillanatban ez jellemzi.
kedves jobbik-szavazók, rajtam kívül ki olvasta a jobbik 88 oldalas választási programját?
“A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval.” – Winston Churchill
maniakus
2010. február 28. — 19:18:24
[re=6059743]thingol[/re]: Én olvastam. Mondjuk a rasszizmust, az általánosítást és az előítéletességet nem vettem észre.
Olvastad a fidesz vagy az mszp programját? Ja, várj, nincs is.
Jester
2010. február 28. — 19:23:14
thingol egy szóval nem említette hogy a fideszre vagy az mszp-re fog szavazni…
thingol
2010. február 28. — 19:24:39
[re=6059744]maniakus[/re]: egy választási programba nyilván nem is lehet észrevenni. de elismerem, valóban nem jeleztem, hogy a két állítás között szünet van.
http://mszp.hu/public/downloads/pdf/haladast_biztonsagot_demokraciat.pdf
akkor mondd, ha biztos vagy benne. és nem, nem is olvastam, mert az mszp-nél sem a választás, sem az ismered-meg-az-ellenséged nem hajtott.
thingol
2010. február 28. — 19:26:39
[re=6059744]maniakus[/re]: és igen, nem szavaznék azért egy pártra, mert a többi szar – ezt az érvelést sosem értettem. annyi mindenre lehetne hivatkozni a programból, miért arra hivatkoznak az emberek, hogy a többi párt mennyire szar?
mindazonáltal ez csak egy program, egy ígéret. emiatt annak is kell tekinteni…
hakkni
2010. február 28. — 19:29:39
[re=6059743]thingol[/re]: Ezt a nyolcvannyóc oldalt véres kardként hordták körbe a médiában, hogy visíthat ilyenkor a röhögéstől az arc a jobbiknál aki 88 oldalra hozta ki végül. MERT A HITLER.
Mefi
2010. február 28. — 19:42:02
[re=6059743]thingol[/re]: a rasszizmussal én sem értek egyet, viszont azzal sem, hogy a szőnyeg alá söpörjük az egyre hatalmasodó kisebbségi problémákat.
[re=6059748]hakkni[/re]: tuti nem véletlen amúgy
axaard
2010. február 28. — 19:53:46
[re=6059736]Béla[/re]: Mondjuk ha magyar tejet innál, magyar cipőben járnál, magyar kajákat ennél a magyar büfében, és a magyar kereskedőnél vásárolnál, akkor lehet, hogy a magyar családoknak nem a minimálbérből kéne megélniük, mert kapnának munkát…
[re=6059743]thingol[/re]: Nem tudom, bármikor is odafigyeltél-e arra, amit a Jobbik mond. Nem a cigányokkal van a bajuk. Ha ez az egyetlen probléma, hogy a cigánybűnözés szót használják, hívjuk Józsinak, vagy Bélának. De az tagadhatatlan, hogy a magyar vidéken (értsd: nem Budapesten), van egy olyan életforma, mely az ország gazdaságára nagyon káros hatással van, és melynek gyakorlói 75%-ban a cigányság köréből kerülnek ki.
Jester
2010. február 28. — 19:54:43
Ebben igazad van.
axaard
2010. február 28. — 20:17:24
[re=6059751]Jester[/re]: Kinek, mivel? 😀
Jester
2010. február 28. — 20:20:25
Veled azzal hogy 75% meg cigánybűnözés és hogy ez gáz. 🙂
hakkni
2010. február 28. — 21:10:03
[re=6059749]Mefi[/re]: Aha, kihagytak 7-8 fejezetet Magyarország felvirágoztatásából, csak hogy 88 legyen. és minden bekezdés 14 mondatos.
Balázs
2010. február 28. — 21:25:49
sztem poén, hogy pont 88 oldalas lett, de mondjuk én tudom, hogy annyi közük van a nácikhoz, mint nagyanyámnak a siklórepüléshez, de a tv előtt ülő buta proli meg képes beszarni ezen, hogy jaj jönnek a náciak, ha az öltönyös bácsik azt mondják, hogy igen. én röhögtem, de szavazatot nem fog hozni szerintem 😀
thingol
2010. február 28. — 21:48:41
annál talán azért egy kicsit több közük van hozzá.
amúgy én pl a magyar gárda visszahozásával és átalakításával nem értek egyet. fegyveres erő egy politikai párt kezében? ugyan már. hahó, SA?
maniakus
2010. február 28. — 21:53:05
[re=6059762]thingol[/re]: fegyveres erő.
engedelmeddel most elmegyek sikítozni a röhögéstől.
Lev
2010. február 28. — 21:56:17
[re=6059763]maniakus[/re]: már hallom az árpádsávos AT-AT-k bakancsainak dobogását
Balázs
2010. február 28. — 22:03:04
[re=6059762]thingol[/re]: igen, néhány néptáncruhás fiatal már fegyveres erőnek számít, engedelmeddel: :’DDDDDDDDDDDDDDD aS:DF_S:ADF A:S_DFA:SD:D
suexID
2010. február 28. — 22:03:21
[re=6059762]thingol[/re]: Az egyetlen fegyverük a gatyájukban van, de igazából ott sem, mert ők szoktak mosakodni.
zsukov
2010. február 28. — 22:07:32
[re=6059762]thingol[/re]: sőt, már gyűjtenek is a taktikai atomtöltetre is. idióta.
thingol
2010. február 28. — 22:40:35
kíváncsi voltam, hogy egy egyértelműen túl radikális hasonlatra mennyire kapok érdemben választ és mennyire személyeskedést. szerintem elég egyértelmű 🙂 így még beszélgetni sincs értelme a politikáról..
thingol
2010. február 28. — 22:45:08
[re=6059749]Mefi[/re]: szerintem nem szerettél volna ennyire kétértelműen fogalmazni, ezért inkább visszakérdezek – tehát elismered, hogy a jobbikban (illetve követőikben) fellelhető a rasszizmus?
én sem tudok alternatívával szolgálni. nem tudom még azt sem, hogy kire fogok szavazni.
de abban biztos vagyok, hogy inkább nem adok le érvényes szavazatot, hogy a jobbikra szavazzak, mert az én értékrendem nem összeegyeztethető a párt értékrendjeivel.
zsukov
2010. február 28. — 22:57:49
[re=6059769]thingol[/re]: .be domainregisztráció, 10 dolcsi/ev, tarhely 50 dolcsi/ev, nezni, ahogy faszságokat írogatnak, aztán eljátsszak, hogy ossztarsadalmi kiserletet hajtottak vegre es a tarsadalom kudarcot vallott: P-R-I-C-E-L-E-S-S
thingol
2010. február 28. — 23:01:55
[re=6059774]zsukov[/re]: megint, érdemi válasz, érv nincs, személyeskedés van. nem vagy túl meggyőző 🙂
Balázs
2010. február 28. — 23:31:44
thingol: idéznék Vona Gábortól: “Mindenkinek munkát fogunk adni bőrszíntől függetlenül”.
A jobbik nem rasszista, ugyanolyan emberne tartja a cigányokat, zsidókat, akárkiket, mint a magyarokat. Az a mondat, hogy Magyarország a magyaroké, az nem azt jelenti, hogy akkor msot elkezdenek génteszteket csinálni, és akiben 40% alatt van az ősmagyar dns, azt kiirtják, hanem hogy nemzeti politikában képzelik el a működésüket, és mindenkit magyarnak tekintenek, aki a magyarokkal sorsközösséget vállal, aki magyarnak érzi magát, aki magyarul beszél, aki ennek a kultúrkörnek a része. Multi és globalizációellenesek, igen, és szerintem igazuk van, de ennek semmi köze a cigányokhoz vagy a rasszizmushoz.
A cigánybűnözés nem azt jelenti, hogy az összes cigány bűnöző. Ez régen szakkifejezés volt az ilyen típusú bűncselekményekre, amit a cigány bűnözők (olyan bűnözők, akik cigány származásúak) követtek el nagy többségben, pl lehúzás. Van politikusbűnözés is, van mittoménmilyen bűnözés, de ez egyszerűen nem azt jelenti, hogy akkor most minden cigány bűnöző és kész, mert az nem igaz. Szerintük se.
Nekik is elegük van már abból, hogy hiába mondják el ezerszer észérvekkel, hogy miért nem rasszisták, hogy mit hogy gondolnak, mindig jönnek a hozzád hasonló okos emberek, akik a média nyomán mindenféle valóságot nélkülözve lerasszistázzák a jobbikot, mert itt mindenki jobban tudja, hogy Vona Gáborék mire gondolnak, mint ők maguk. Mert itt mindenki olyan kurva okos, igen, személyeskedtem, a kurva anyámat, szórom a hamut a fejemre.
Vona Gáborék még egyáltalán nem csináltak semmit, ami miatt le lehetne rasszistázni őket. Irtottak ki cigányokat? Lőttek Dunába zsidókat? Nem, és nem is fognak, még ha a médiában azt is mondják. Tudod, nem minden igaz, amit a tévében mondanak.
Azt elismerem, hogy vannak karlengető idióták, akik szintén a jobbikra fognak szavazni. De erről nem a jobbik tehet, hogy néhány száz fiatal jópofának tartja ezt. Az mszp-nek is vannak kommunista szavazói, hát most aztán összedőlt a világ, mert párszáz karlengető aztán nagyon ártalmas egy tízmilliós országban. Például leverik a csillárt a nagy karlengetésben.
A radikális meg nem egyenlő a szélsőségessel. Radikális annyit tesz, hogy gyökeres. A jobbik gyökeres változásokat szeretne, ahogy ebben az országban kábé minden normális ember.
Még egyszer nem rágom szájba senkinek, unom már ezt.
Lev
2010. február 28. — 23:34:54
[re=6059766]suexID[/re]: THIS IS MY WEAPON AND THIS IS MY GUN, THIS IS FOR SHOOTING AND THIS IS FOR FUN!
Ádám
2010. április 13. — 08:31:21
[re=6059777]Balázs[/re]: Igazad van a jobbik nem egy rasszista párt hanem nagyon fontos változások lennének ha megválasztanák !